آموزش کار با انواع پانل بر

0
آموزش کار با انواع پانل بر و تجهیزاتی که در صنایع چوبی مورد استفاده قرار می گیرد، سبب می شود تا کارایی این صنایع افزایش پیدا کند. از این طریق سرعت و اجرای عملیات برش چوب افزایش پیدا می یابد و ساخت قطعات چوبی به راحتی و در کمترین زمان ممکن انجام می شود. آموزش کار با انواع پانل بر و تجهیزاتی که در صنایع چوبی مورد استفاده قرار می گیرد، سبب می شود تا کارایی این صنایع افزایش پیدا کند. از این طریق سرعت و اجرای عملیات برش چوب افزایش پیدا می یابد و ساخت قطعات چوبی به راحتی و در کمترین زمان ممکن انجام می شود.

آموزش کار با انواع پانل بر

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : از روش های متفاوتی می توان نحوه کار با این تجهیزات را فرا گرفت. با توجه به گسترش فضای مجازی و امکان استفاده از آن برای یادگیری و آموزش نحوه کار با این دستگاه، مخاطبان به راحتی از این طریق به راحتی کار با این دستگاه را فرا خواهند گرفت. در ادامه این مقاله شما را با چگونگی کار با این دستگاه ها آشنا خواهیم کرد. از آنجایی که استفاده از دستگاه های پانل بر به تخصص و تجربه در این زمینه احتیاج دارد، در ابتدا باید آموزش های لازم را در این زمینه به دست آورد. برای این امر کافی است تا با استفاده از کلاس های تخصصی، کتاب های نوشته شده در این زمینه، استفاده از فضای مجازی و مقاله های متنوع و فیلم های آموزشی نحوه کار با این دستگاه را آموخت. در این صورت قادر خواهید بود تا بسیاری از تجهیزات و قطعات چوبی را به راحتی و در کمترین زمان تولید کنید. از طریق یادگیری کار با این دستگاه کسب و کار خود را راه اندازی کنید و از این طریق سود بالایی را در این زمینه به دست آورید. این دستگاه با توجه به تیغه های متنوعی که دارد، قطعات چوبی را در ابعاد و اندازه های دلخواه و مورد نظر برش می دهد. نحوه کار با این دستگاه شاید در وهله اول سخت به نظر آید. اما با گذشت زمان متوجه خواهید شد که این ابزارها تا چه حد ساده هستند و تنظیمات آنها در بیشتر مواقع به صورت اتوماتیک انجام می شود. با این حال در نوع دستی و نیمه اتوماتیک نیز قبال تنظیم هستند. با این حال بهتر است تا آموزش کار با دستگاه پانل بر به صورت تخصصی و در آموزشگاه ها یا کلاس های خصوصی یا زیر نظر استاد کار های حرفه ای به صورت عملی صورت گیرد.

نحوه نصب پانل بر ها چگونه است؟

از اولین اقداماتی که باید برای آموزش کار با این دستگاه ها فرا گرفت، نحوه نصب کردن آنها است. در واقع این مرحله از ابتدایی ترین و اصلی ترین مرحله در آموزش است. با توجه به اینکه انواع پانل برهای افقی و عمودی در بازار موجود است، نحوه نصب آنها نیز ممکن است با یکدیگر تفاوت های جزئی داشته باشد. به همین دلیل توصیه می شود تا اموزش ها به صورت تخصصی صورت گیرد. پانل برهای افقی دارای کارایی بیشتری از پانل بر های عمودی هستند. به همین دلیل تقاضا برای این نوع از دستگاه های برش پانل بر بسیار زیاد است. در بیشتر کارگاه های تولید لوازم چوبی از این نوع دستگاه برای برش قطعات چوبی استفاده می شود. برای نصب این پانل بر ها کافی است تا در ابتدا دستگاه را به دیوار تکیه دهید. با استقرار در یک مکان مشخص امکان نصب و راه اندازی آن راحت تر خواهد شد. همچنین می توان این دستگاه را روی پایه شیب دار نیز نصب کرد و آن را به این صورت مورد استفاده قرار داد. پانل بر های عمودی دارای کاربری کمتری نسبت به دستگاه های برش افقی هستند. با این حال این تجهیزات از آنجایی که به صورت عمودی قرار می گیرند برای استفاده در کارگاه ها و مکان هایی که دارای فضای بسیار کمی هستند، گزینه مناسبی عنوان می شوند. این پانل برها در اندازه های متنوع تولید و به بازار عرضه می گردند. بنابراین در ابتدا باید بنا به نیاز خود می توانید این نوع از دستگاه های برش پانل را از سایت خوگر پلاس خریداری کنید.

 در آموزش کار با پانل بر چه ویژگی هایی مد نظر قرار می گیرد؟

همانطور که گفته شد هر نوع دستگاه برش پانلی دارای ویژگی های منحصر به فرد مربوط به خود است. با این حال برخی از ویژگی ها در هر دو نوع این دستگاه ها مشترک است. در زمان آموزش کار با این دستگاه ها در ابتدا این ویژگی ها به شما یاد داده خواهد شد. بدون دانستن این موارد امکان کار با این دستگاه ها وجود ندارد. در کلاس های تخصصی بهتر می توانید این ویژگی ها را درک کنید. زیرا به صورت رودررو و عملی با این تجهیزات آشنا می شوید. در ادامه به بررسی این ویژگی ها می پردازیم.

نوع و جنس تیغه

یکی از مهمترین ویژگی هایی که باید در این نوع از دستگاه ها به آن توجه شود، جنس تیغه مورد نظر است. این ویژگی مشخص می کند که دستگاه دارای چه توانایی است و بازه کارایی آن از این طریق مشخص می شود. تیز بودن تیغه مورد نظر سبب می شود تا سرعت برش بالاتر رود و از این طریق ساخت تجهیزات چوبی با کیفیت بالا انجام می شود. در کلاس های تخصصی آموزش کار با دستگاه پانل بر، نوع تیغه ها و جنس آنها مورد بررسی قرار می گیرد. از این طریق تشخیص پانل بر مرغوب از نامرغوب مشخص می شود. در بیشتر مواقع این تیغه ها را از جنس فولاد ضد زنگ می سازند تا در شرایط جوی متفاوت به خصوص مرطوب دچار زنگ زدگی نشوند و تیزی و برندگی خود را از دست ندهد. از آنجایی که تیغه ها حرف اصلی را در این نوع از دستگاه ها می زنند، در ابتدا آموزش های لازم در این خصوص به افراد داده خواهد شد.

نحوه نصب آسان و راحت

با توجه به نوع دستگاه مورد نظر، نصب و راه اندازی آن به افراد آموزش داده می شود. در کلاس های آموزشی کلیه ضوابط و شرایط لازم برای انجام این امر به راحتی به مخاطبان انتقال داده خواهد شد. آموزش کار با پانل بر بسیار ساده و راحت است. با انجام تنظیمات مورد نظر در این دستگاه ها، عملیات برش بدون دخالت شما به راحتی و بدون هیچ گونه دردسری صورت می گیرد. در برخی از مواقع نیز کار به صورت دستی و نیمه اتوماتیک به کاربران آموزش داده خواهد شد. اگر پانل بر انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد