لولا آرام بند درب

0
لولا آرام بند درب همان طور که می دانید انواع درب همچون در اتاق ها، در منازل، در کمدها، در کابینت ها و بسیاری از موارد دیگر با استفاده از یک لولا به چهارچوب متصل می شوند. اینکه از چه نوع لولایی برای درب مورد نظر استفاده کنید؛ به نوع در، جنس و وزن آن بستگی دارد. به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : زیرا در اکثر موارد کل وزن یک درب را لولای آن تحمل می کند. بنابراین با توجه به تنوع زیاد درب ها، انواع مختلفی از لولا نیز به بازار عرضه می شود. مهم ترین دسته بندی این نوع یراق آلات به دو نوع لولا ساده و لولا آرام بند است.

لولا آرام بند درب

از آنجایی که بسیاری از افراد امروزه از لولا آرام بند درب، استفاده می کنند؛ در اینجا ابتدا این دو نوع لولا و تفاوت های آن ها را بررسی می کنیم. سپس در رابطه با مزایای کاربرد لولا آرام بند در انواع درب و قیمت آن نیز آشنا می شوید. با ما همراه باشید. پیش تر اشاره کردیم که لولا درب خصوصاً درب کابینت ها به دو نوع ساده و آرام بند تقسیم می شود. مدل های ساده امکاناتی همچون پیچ رگلاژ بلند، ضخامت بنده، صلیب لولا، فنریت قوی، قدرت جذب بالا در اتصال درب به بدنه و غیره را دارد. اما در رابطه با مدل های ساده این یراق آلات باید بدانید که امروزه نسبت به مدل های آرام بند طرفداران آن کم تر است. زیرا این مدل از لولا در باز و بسته شدن درب اشکالاتی ایجاد می کند. زیرا لولا ساده تنها فنری جهت بسته شدن سریع درب دارد. وجود این قابلیت شاید باعث شود که درب بهتر بسته شود؛ اما صدای زیادی را ایجاد می کند. در مقابل لولا آرام بند درب کابینت علاوه بر امکانات مدل های ساده، قابلیت های بی نظیری دارد. به طوری که امروزه از این مدل در تولید وسایل بیشتر استفاده می شود. ویژگی به خصوص لولا آرام بند در مقایسه با مدل های ساده، وجود مکانیزم پمپی است. وجود پمپ گازی در این نوع از لولا باعث می شود که فنر درب آرام تر حرکت کند و صدای ناخوشایندی از بسته شدن در ایجاد نشود. خوب است بدانید که این مدل از لولا نیز در انواع مختلفی تولید می شود که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

انواع لولا آرام بند درب

لولا آرام بند بر اساس ویژگی های مختلف همچون وجود کلیپس، قابلیت روکار یا توکار و غیره به انواع مختلفی تقسیم می شود. همانطور که می دانید در بعضی از مواقع به دلایل مختلفی مجبور به جدایی در از کابینت یا کمد هستیم. در این شرایط اگر لولای وسیله مورد نظر شما از مدل های آرام بند کیلیپس دار باشد؛ نیازی به جدایی لولا نخواهد بود. به همین جهت امروزه بسیاری از تولیدکنندگان انواع کمد و کابینت از این مدل لولا در محصولات خود استفاده می کنند. از دیگر دسته بندی های این لولا بر اساس نصب آن است که در ادامه در رابطه با آن توضیحات بیشتری را ارائه می دهیم.

لولا آرام بند توکار بهتر است یا روکار؟

همانطور که می دانید برخی از درهای کابینت یا کمد ها به دو صورت داخل بدنه یا بر بدنه نصب می شوند. به همین جهت هر یک از این دو مدل نیازمند لولا آرام بندی متناسب با خود هستند. از این نظر دو نوع لولا آرام بند درب توکار و روکار وجود دارد. از مدل های توکار برای نصب درهای داخل بدنه استفاده می شود. برای نصب این لولا باید در درب مورد نظر حفره ایجاد شود. اما لولا آرام بند روکار در کابینت ها و کمدهایی کاربرد دارد که درب بر بدنه و خارج از ساختار کمد باشند. از ویژگی های به خصوص مدل های روکار، نصب آسان آن ها است. به طوری که با استفاده از مته، سوراخ کاری های لازم در بدنه و درب ایجاد می شود و لولا را بر آن ها نصب می کنند. همچنین زیبایی این لولا طرفداران آن را نسبت به مدل های توکار افزایش داده است.

چگونگی خرید این محصول

در تهیه لولا آرام بند برای تولید کمد و کابینت ها علاوه بر جنس، ضخامت و وزن درِ وسیله مورد نظر شما، قیمت و چگونگی خرید این لولا نیز حائز اهمیت است. به همین جهت باید بدانید که عوامل بسیاری همچون جنس لولا، ضخامت آن، تعداد پیچ، کیلیپس و غیره باعث افزایش یا کاهش قیمت آن می شود. همچنین باید بدانید که خرید این نوع از یراق آلات به صورت های مختلفی انجام می شود که به هزینه ها و توانایی مالی شما بستگی دارد. به طوری که اگر تولیدکننده وسایلی همچون کمد و کابینت هستید؛ بهتر است که به خرید اقساطی یا خرید عمده این لولا بپردازید. اما بهترین روش خرید لولا آرام بند، خرید آنلاین آن است که علاوه بر صرفه جویی در وقت شما، هزینه کم تری را نیز به همراه دارد. با مراجعه به سایت خوگرپلاس ضمن برخورداری از بهترین انواع لولا آرام بند، از بهترین خدمات همچون ارسال ارزان و رایگان این محصول بهره مند می شوید. اگر لولا آرام‌ بند انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد