قیمت چسب ممبران جووات

0
قیمت چسب ممبران جووات متنوعی در بازار وجود دارد که هر کدام از ویژگی های بخصوصی برخوردار هستند. قیمت هر یک از چسب ها بسته به ویژگی هایی که دارند، تعیین می شود. یکی از چسب هایی که کاربرد زیادی برای روکش کردن ام دی اف دارد، چسب ممبران جووات است.

قیمت چسب ممبران جووات

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : اگر شما در پی یافتن قیمت چسب ممبران جووات هستید، در ادامه مقاله با ما همراه باشد تا کلیه عوامل تعیین کننده قیمت این نوع چسب را برای شما بازگو کنیم.

تولیدات داخلی و خارجی چسب ممبران جووات

در گذشته چسب هایی که برای روکش کردن ام دی اف استفاده می شد، بیشتر وارداتی بود. تولید کنندگان اصلی چسب ممبران، دو کشور آلمان و ترکیه هستند. قیمت تمام شده چسب های خارجی مسلما برای مصرف کنندگان داخلی بالا خواهد بود. در چند سال اخیر تولید کنندگان ایرانی موفق شده اند که چسب هایی با کیفیت و مرغوب را تولید کنند. چسب هایی که در ایران تولید می شوند ضد آب بوده و از مقاومت بالایی برخوردار است. و قیمت مناسب و بصرفه تری نیز دارند. در نهایت، گران بودن چسب های خارجی به این معنا نیست که کیفیتی بالاتری نسبت به محصولات داخلی دارند. گران قیمتی این نوع از چسب ها به دلیل هزینه های واردات آن است. اگر شما به دنبال چسب های ارزان قیمت و با کیفیت هستید، از انواع چسب تولید داخل استفاده کنید.

چه عواملی بر قیمت چسب ممبران جووات تاثیر گذار است؟

به طور کلی نمی توان قیمت مشخصی را برای این نوع چسب در نظر گرفت، چرا که عوامل مختلفی بر تعیین قیمت این نوع ام دی اف تاثیرگذار هستند. در ادامه در خصوص عوامل موثر بر قیمت این نوع چسب توضیحاتی به شما ارائه می دهیم.
  • کیفیت  و نوع متریال به کار رفته
  • حجم چسب بسته بندی شده
  • نوع  و طرح بسته بندی چسب
  • بالا و پایین رفتن هزینه های مربوط به مواد اولیه چسب
  • رقابت بین تولید کنندگان
تمامی این عوامل ذکر شده سبب تغییر قیمت چسب ممبران جووات خواهد شد.

کیفیت و نوع متریال به کار رفته در چسب

یکی از مواردی که می تواند در تعیین قیمت چسب ممبران جووات تاثیر گذار باشد، کیفیت و نوع متریال به کار رفته در این چسب است. اگر چسب بکار رفته در فرآیند روکش زنی ام دی اف خاصیت ضد رطوبتی در آن ایجاد نکند، در نهایت شما پس از مدتی استفاده از ام دی اف متوجه خرابی و جدا شدن روکش خواهید شد. زیرا یکی از ویژگی های مثبتی که باید یک چسب با کیفیت داشته باشد ، ضد آب بودن آن است. همچنین یکی از موارد دیگری که باید در تولید چسب ها رعایت شود، مقاومت آنها در برابر حرارت است. در صورتی که این نوع چسب از این ویژگی ها برخوردار نباشد، قیمت کمتری نیز خواهد داشت.

حجم چسب بسته بندی شده

از دیگر مواردی که می تواند در تعیین قیمت چسب موثر باشد، حجم چسب در بسته بندی است. معمولا تولیدکنندگان، بسته بندی چسب ها را در اندازه های گوناگون تولید می کنند تا هر کس متناسب با نیاز خود، مقدار چسب مورد نظر را خریداری کند. هرچه حجم چسب در بسته بندی کمتر باشد، به طور قطع هزینه  بیشتری را برای شما در برخواهد داشت. اما به طور کلی چسب هایی که در بسته بندی بزرگتر هستند، قیمت مقرون به صرفه تری دارند. اما بهتر است چسب را بمقدار نیاز خود خریداری کنید.

نوع و طرح بسته بندی چسب

از دیگر موارد مهمی که می تواند در تعیین قیمت چسب ممبران جووات تاثیر گذار باشد، نوع و طرح بسته بندی چسب است. هنگام تولید چسب، هزینه هایی جهت بسته بندی آن ها پرداخته می شود. هرچه بسته بندی آن، طراحی های بیشتر و ابعاد بزرگتری داشته باشد، به طور قطع قیمت آنها کمی گران تر خواهد بود. اما چسب هایی که بسته بندی کوچک و ساده ای دارند، هزینه تمام شده آن برای مصرف کنندگان کمتر می شود.

نوسانات قیمت مواد اولیه چسب

در بازار به دلیل نوسان مداوم قیمت مواد اولیه ممکن است در طول سال با قیمت های متفاوتی مواجه شوید. قیمت این نوع چسب به  دلیل این که تولید کشور آلمان است، با تغییر قیمت ارز تغییر می کند. در واقع می توان اینگونه بیان کرد که هر چه قیمت ارزی که با آن خرید و فروش انجام می شود، کمتر باشد شما بهای کمتری جهت خرید چسب ممبران جووات پرداخت خواهید کرد. علاوه بر تغییر قیمت ارز، ممکن است به دلیل تغییر قیمت مواد اولیه ساخت چسب، قیمت نهایی چسب نیز تغییر کند. به همین جهت نمی توان قیمت مشخصی را برای خرید آن تعیین کرد.

رقابت بین تولید کنندگان

همانطور که می دانید هنگام تولید محصولی مشابه، بسیاری از تولیدکنندگان بر صدد آن هستند که مشتریان را به روش های گوناگون به خود جذب کنند. یکی از مواردی که در اغلب موارد تولید کنندگان انجام می دهند، تغییر قیمت تمام شده آنها است. بسیاری از تولیدکنندگان قیمت محصولات خود را با قیمت کمتری به بازار عرضه کرده تا مشتریان بیشتری را برای محصولات خود جذب کنند. در نتیجه، نمی توان قیمت مشخصی را برای این نوع چسب تعیین کرد. چراکه عوامل مختلفی بر قیمت آنها تاثیر گذار هستند. اگر چسب ممبران انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد