آموزش بستن لولا آرام بند

0
آموزش بستن لولا آرام بند یکی از پرکاربرد ترین وسایل مورد استفاده در صنعت کابینت سازی است. ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فرد در این محصول موجب محبوبیت آن شده است. با گذشت زمان لولاهای آرام بند در انواع مختلفی به بازار عرضه شدند.

آموزش بستن لولا آرام بند

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : به طور کلی با عملکرد لولا آرام بند، این محصول مورد توجه بسیاری از صنایع قرار گرفته است. برای نصب این لولا بر کابینت یا درب ساختمان باید اصولی را رعایت کنید. البته در حالت کلی نصب این لولا بسیار آسان بوده و با رعایت اصول و شرایط توصیه شده می توان آن را نصب کرد. در این مطلب آموزش بستن لولا آرام بند را برای شما شرح خواهیم داد. برای نصب اصولی لولا آرام بند باید گام به گام پیش بروید. نخستین گام هنگام نصب این لولا توجه به تعداد جای پیچ ها است. توجه به این تعداد موجب می شود به همان تعداد روی بدنه کابینت سوراخ ایجاد کنید. پس از این مرحله باید اقدام به نصب پاشنه بازویی قابل تنظیم روی قاب کنید؛ سپس لولا آرام بند را به واسطه پیچ های موجود روی آن به پایه و بدنه کابینت نصب کنید. در گام بعد بازوی اصلی را روی شفت پرده دار باید نصب نمود. این بازو به صورت عمود بر درب کابینت بوده و به واسطه پیچ های موجود روی آن محکم می شود. پس از تست سرعت بسته شدن درب، به درپوش شفت گرد ضربه محکمی باید زده شود. کلیه مراحل گفته شده حالت کلی آموزش نصب بود. در ادامه به آموزش جز به جز نصب انواع این لولا می پردازیم.

آموزش بستن لولا آرام بند توکار

زمانی که کابینت به صورت توکار باشد از این لولا استفاده می شود. توکار بودن به معنای قرار گرفتن کابینت و بدنه در یک راستا است. لولا توکار از پایه و بدنه تشکیل شده است؛ ابعاد نصب این لولا معمولاً ۱۰۰ میلی متر است. قسمت پایه روی کابینت یا کمد نصب می شود. همچنین بدنه با ایجاد حفره ۳۵ میلی متری روی درب کابینت نصب می گردد. جهت نصب لولا بر کابینت های توکار بهتر است از پیچ های ۱.۵ سانتی متری استفاده شود. این امر موجب می شود؛ لولا توکار به بدنه و درب کابینت یا کمد متصل شود. از ویژگی های این لولا می توان به سهولت در رگلاژ کردن و فنرهای به کار رفته در آن اشاره کرد. این ویژگی قدرت لولا را هنگام باز و بسته شدن درب کابینت بالا می برد. قیمت این لولا نیز در مقایسه با نمونه های دیگر به صرفه تر است.

آموزش نصب لولا آرام بند روکار

این لولا در ایران معروف به لولا ۹۰ درجه است. این لولا به بسته شدن آرام درب کابینت کمک می کند. در ادامه توضیح بیشتری درباره نصب آن خواهیم داد.

تعیین دقیق محل قرارگیری لولا آرام بند

در نظر گرفتن اندازه و ابعاد لولا در نصب آن بسیار مهم است. در هر مرحله نصب، دقت و حوصله بسیاری باید خرج نمود. با استفاده از ابزار مناسب باید سوراخی ایجاد شود؛ سپس قسمت قوس دار لولا را درون آن قرار داد.

تعیین محل سوراخ کردن پیچ ها

همانطور که در بالا به آن اشاره شد؛ جای سوراخ ها باید به دقت تعیین شود. به واسطه مداد می توان محل پیچ را علامت گذاری کرده و با دریل آن را سوراخ نمود. توجه داشته باشید فاصله علامت تعیین شده تا درب کابینت باید ۲۲ میلی متر باشد.

بستن پیچ ها پس از تعیین محل قرارگیری

پس از مشخص نمودن محل پیچ ها، پیچ ها به واسطه پیچ گوشتی دستی یا شارژی باید محکم شوند. توجه داشته باشید در هنگام بستن پیچ ها زاویه ۹۰ درجه بین قسمت عمودی درب و لولا باید ایجاد شده باشد. در این مرحله لولا روی درب کابینت نصب خواهد شد. بهتر است در هنگام نصب از کسی کمک گرفته شود تا درب کابینت تکان نخورد. پس از نصب لولا درب کابینت را می توان به راحتی باز و بسته کرد. در هنگام نصب لولا گازور باید توجه داشته باشید لولا کاملاً موازی با درب کابینت قرار بگیرد.

مزایای نصب و استفاده از لولا آرام بند

پس از آموزش بستن لولا آرام بند باید با خصوصیات و محاسن استفاده از این محصول آشنا شوید. قیمت مناسب و به صرفه لولا آرام بند از مهم ترین مزایای این کالا است. همچنین هزینه نصب آن روی درب کابینت یا کمد مقرون به صرفه است. کیفیت لولا آرام بند در مقایسه با سایر لولاها بسیار بالاتر است. پس از بستن این محصول متوجه کیفیت آن هنگام استفاده خواهید شد. این لولا در انواع مختلفی به بازار عرضه شده و تنوع بسیار بالایی دارد. استفاده از آهن یا استیل در ساخت لولا، مقاومت آن را در برابر عوامل محیطی بالا برده است. پس از نصب و استفاده از این محصول متوجه ویژگی های آن خواهید شد. اگر به راهنمایی بیشتر در زمینه بستن لولا آرام بند نیاز دارید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید. این سایت مرحله به مرحله آموزش بستن لولا آرام بند را در اختیار شما قرار داده است. بنابراین جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید سوالات خود را از این سایت بپرسید. لولا آرام بند از پرمصرف ترین یراق آلات در صنعت کابینت سازی است. امکان شکستگی این محصول و از جا درآمدن آن وجود دارد. ما در این مقاله شیوه نصب این لولا را به شما آموزش دادیم تا خودتان این مشکل را برطرف کنید. امیدواریم اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب کرده باشید. اگر لولا آرام‌ بند انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد