انواع لولا آرام بند کابینت

0
انواع لولا آرام بند کابینت از مهم ترین کالاهایی است که در ساخت تجهیزات ساختمانی مانند کابینت کاربرد دارد. اگرچه این لولا از نظر ظاهر ساده است ولی طراحی پیچیده ای دارد. طراحی این محصول به گونه ای است که مانع از ایجاد سر و صدا هنگام بستن درب کابینت می شود.

انواع لولا آرام بند کابینت

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : همچنین آرام بند موجب می شود؛ درهای کابینت به نرمی، سهولت و طبق زاویه مشخص باز و بسته شود. این زاویه بسته به نوع لولا از ۹۰ درجه تا ۱۳۵ درجه متغیر است. امروزه لولاهای کابینت در انواع مختلف به بازار عرضه شده اند که در این مقاله به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

قطعات و انواع لولا آرام بند کابینت

بعد از خرید آرام بند مخصوص کابینت نوبت به نصب آن می رسد. پس از مشخص کردن جای لولا بر درب کابینت باید اقدام به رگلاژ آن شود. سهولت در انجام اتصال آرام بند به واسطه پیچ های موجود در آن از دلایل محبوبیت آرام بند است. لولاهای آرام بند اغلب دارای قطعه ای به نام کلیپس هستند. وجود کلیپس در آرام بند موجب می شود تا هنگام جداسازی درب کابینت از بدنه، نیازی به جدا کردن لولا نباشد. مهم ترین دسته بندی در لولا آرام بند کابینت، نمونه توکار، روکار و نیمه روکار است.

لولا آرام بند توکار

در ساخت کابینت ها ممکن است از دربی استفاده شود که در داخل و سطح بدنه وجود دارد. این مدل درب ها اصطلاحاً درب توکار نامیده می شوند. درب های توکار نیازمند نصب لولا آرام بند توکار نیز هستند. با توجه به ساختار، این لولا نیازمند ایجاد حفره ای در کابینت است تا درون آن نصب شود. این حفره به واسطه گردبر در درون کابینت ایجاد می شود. لولای توکار معمولاً در کابینت هایی که ضخامت استاندارد دارند؛ استفاده می شود. نصب این لولا در کابینت های قاب دار تقریباً غیر ممکن است. محدودیت های این لولا در هنگام نصب، موجب ایجاد محبوبیت کمتری نسبت به سایر لولا ها شده است.

لولا آرام بند روکار

این نمونه مخصوص کابینت هایی است که درب روی بدنه و بیرون از ساختار نصب می شود. نصب این لولا در مقایسه با نمونه توکار بسیار ساده تر است. تنها با ایجاد سوراخ به واسطه مته در درب و بدنه می توان آن را نصب کرد. انواع لولا روکار را می توان در کابینت هایی با ضخامت مختلف استفاده کرد. نصب این لولا روی محصول، در زیبایی و تمیزی محصول تأثیر شگرفی دارد. عدم وجود محدودیت هایی مانند گردبر برای نصب آن، بسیاری از صنعتگران و تولیدکنندگان را وادار به استفاده از این محصول کرده است.

لولا آرام بند نیمه روکار

این لولا معمولاً برای کابینت هایی که دارای دو یونیت در کنار هم هستند؛ استفاده می شود. برای استفاده از این لولا باید لولاهای درب هر دو یونیت سوار بر تک دیواره حائل باشند. این لولا به گونه ای در کابینت به اجرا در می آید که هر یک از درب ها نیمی از دیوار حائل را اشغال می کنند. به جز نمونه های ذکر شده برای انواع لولا نمونه دیگری برای بخش ویترین دار کابینت ها استفاده می شود. به این لولا اصطلاحاً لولا آرام بند شیشه ای گفته می شود. در ادامه توضیح بیشتری درباره این لولا خواهیم داد.

لولا آرام بند شیشه ای

بسیاری از کابینت ها مجهز به ویترین و درب های شیشه ای هستند. ویترین ها همانند کابینت ها نیاز به لولا آرام بند دارند. لولاهای شیشه ای همانند سایر لولاها بسیار متنوع بوده و هر کدام کارایی خاص و منحصر به فردی را ارائه می دهند. به علاوه این مدل لولا از تنوع متریال بالایی نیز برخوردار است. متریال های به کار رفته در لولا آرام بند طیف گسترده ای از استیل ۲۰۱، استیل ۳۰۴ یا متریال آهن با روکش کروم را در بر می گیرد. این لولا نیز در دو نوع روکار و توکار موجود است. اگر از ویترین در کابینت خود استفاده می کنید حتماً لولا آرام بند برای آن خریداری کنید.

نکات مهم هنگام خرید لولا آرام بند کابینت

بهتر است پیش از خرید لولا آرام بند چند نکته را مدنظر داشته باشید. معمولاً خرید دو لولا برای یک درب کابینت کافی است. توجه داشته باشید اگر وزن درب کابینت سنگین باشد؛ باید از لولاهای بیشتری استفاده شود. علت این امر در باز و بسته کردن آسان درب کابینت است. در هنگام خرید این محصول حتماً به کیفیت آن توجه داشته باشید. بسیاری از لولا آرام بند کابینت موجود در بازار از کیفیت پایینی برخوردار هستند. این امر موجب می شود؛ لولاهای کابینت پس از مدتی خراب شده و نیاز به تعویض داشته باشند. اگر از طریق سایت های اینترنتی اقدام به سفارش این محصول می کنید؛ حتماً به نماد الکتریکی سایت توجه داشته باشید. بسیاری از سایت های فروش لولای کابینت جعلی بوده و ممکن است قصد کلاه برداری از شما را داشته باشند. بنابراین پیش از هرگونه اقدام جهت خرید این محصول از جعلی نبودن سایت اطمینان حاصل کنید. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره لولا آرام بند کابینت به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید. انواع لولا های آرام بند به همراه ویژگی های آن ها همگی در این سایت موجود است. شما می توانید با درج مدل مدنظر یا مشاهده انواع لولا ها بهترین نمونه آن را انتخاب و خریداری کنید. در این مقاله تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا شما را با ویژگی های این محصول آشنا کنیم. با شناخت خصوصیات و انواع این محصول می توانید اقدام به خرید آن کنید. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید. اگر لولا آرام‌ بند انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد