یراق آلات تابلوسازی

0
یراق آلات تابلوسازی آیا تا به حال به سر در مغازه ها توجه کرده اید؟! بی شک با دیدن تابلوهای سر در مغازه ها متوجه این موضوع شده اید که از جمله مهم ترین ابزارهای لازم برای دیده شدن تابلو و تابلوسازی می­باشد. تابلوها با استفاده از یراق آلات تابلوسازی ساخته و تکمیل شده و انواع گوناگونی دارند. در ادامه چهار مورد از پرکاربرد ترین تابلوهای مورد استفاده را مورد بررسی قرار می­دهیم: به گزارش دکوکده : یراق آلات تابلوسازی آیا تا به حال به سر در مغازه ها توجه کرده اید؟! بی شک با دیدن تابلوهای سر در مغازه ها متوجه این موضوع شده اید که از جمله مهم ترین ابزارهای لازم برای دیده شدن تابلو و تابلوسازی می­باشد. تابلوها با استفاده از یراق آلات تابلوسازی ساخته و تکمیل شده و انواع گوناگونی دارند. در ادامه چهار مورد از پرکاربرد ترین تابلوهای مورد استفاده را مورد بررسی قرار می­دهیم:
  • تابلو چلنیوم
این دسته از تابلوها از جمله پر طرفدارترین و پر تقاضا ترین تابلوهای موجود در بازار می­باشند. شکل حروف در این نوع تابلوها برجسته بوده و قابلیت قرارگیری بر روی سطوح مختلف را دارند. حروف مورد استفاده در تابلوهای چلنیوم از سطحی پلاستیکی با رنگ دلخواه و لایه ای از چلنیوم که در رنگ های نقره ای، طلایی، مشکی و سفید موجود می­باشد، ساخته می­شوند. در ساخت این تابلوها از نور استفاده شده و همین موضوع زیبایی چشمگیری به کار می­بخشد.
  • تابلو پلاستیکی
حروف استفاده شده در این نوع تابلو نیز به صورت برجسته بوده و در ساخت آن تنها از پلاستیک بهره می­گیرند. این امر زمینه روشنایی تابلو و نیز نورانی تر شدن حروف به کار برده شده در آن را فراهم می­سازد. هرچند که خوانایی حروف از کنار را کاهش می­دهد.
  • تابلو فلزی
ساخت این دسته از تابلوها نیز مبتنی بر حروف برجسته بوده و این حروف به دلیل فلزی بودن قابلیت عبور نور از خود را ندارند. گفتنی است که به منظور نصب این حروف بر روی سطوح مورد نظر با استفاده از پیچ، آن ها را به صورت پایه دار طراحی می­کنند. این پایه ها موجب ایجاد فاصله بین حروف و سطح کار شده که فضایی مناسب برای قرار دادن لامپ های ال ای دی و نور پردازی می­باشد.
  • تابلو ال ای دی ثابت
این دسته از تابلوها با به کار گیری ال ای دی های کوچک ساخته شده و قابلیت اجرای هر طرحی را دارند. استفاده از چراغ های با رنگ متفاوت، موجب زیبایی چشمگیر این دسته از تابلوها شده است. به منظور جذابیت بخشیدن به این تابلوها، می­توان ۲ تا ۸ مدل رقص نور روی ال ای دی های به کار برده شده در آن نصب کرد.

یراق آلات تابلوسازی

در ساخت و تکمیل تابلوهایی که پیش تر مورد بحث قرار دادیم، محصولات گوناگونی مورد استفاده قرار می­گیرند. اسپیسر تابلو، پلکسی گلاس، چسب پلکسی گلاس کلروفرم، لوله پلکسی، گوشه پلکسی، کاتر طلق، میلگرد پلکسی و پایه تابلو آویز از جمله این محصولات می ­باشند که در ادامه با برخی از آن ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

انواع یراق آلات تابلوسازی

  • اسپیسر تابلو (پایه پلکسی)
اسپیسر یا به عبارت دیگر فاصله انداز از جمله کاربردی ترین یراق آلات تابلوسازی می­باشد. این قطعه فلزی که از دو قسمت پیچ و مهره تشکیل شده است، در ساخت انواع تابلو مورد استفاده قرار گرفته و با وجود روکش مقاومی که دارد، از هر گونه خرابی و زنگ زدگی در امان می­باشد. این دسته از یراق آلات تابلوسازی به منظور نصب انواع تابلوها به دیوار یا سطوح دیگر مورد استفاده قرار می­گیرد. پایه های پلکسی در ابعاد مختلف با طول و قطرهای متنوع طراحی و به بازار عرضه می­گردند.
  • پلکسی گلاس
این دسته از یراق آلات تابلوسازی نوعی پلاستیک شفاف و شبیه شیشه هستند. جنس این یراق آلات از نوعی پلی کربنات شفاف می­باشد. مقاومت زیاد پلکسی گلاس ها در مقایسه با شیشه، از جمله دلایل تمایل مصرف کنندگان به این دسته از یراق آلات تابلوسازی می­باشد. پلکسی گلاس ها به صورت صفحاتی با رنگ های گوناگون در ابعاد ۱/۲*۱/۸ و ضخامت ۱ میلی متر تا ۴۰ میلی متر و در دو نوع مات و شفاف طراحی، تولید و به بازار عرضه می­شوند.
  • چسب پلکسی گلاس کلروفرم
یکی از پرکاربردترین یراق آلات تابلوسازی چسب پلکسی گلاس می­باشد. غالبا چسب پلکسی گلاس را تحت عنوان کلروفرم می­شناسند. خوب است بدانید که بر خلاف تصور بسیاری از شما، کلروفرم چسب و یا رزین نبوده و حلالی شیمیایی، فرار و فاقد رنگ می­باشد که آن ها را به منظور چسباندن پلکسی گلاس ها در تابلوسازی مورد استفاده قرار می­دهند. اگرچه برای چسباندن این قطعات، استفاده از چسب هایی نظیر چسب ۱۲۳ و چسب آکواریوم نیز رواج دارد، اما چسب کلروفرم موجب تمیزی کار نهایی می­گردد. جالب است بدانید که این دسته از یراق آلات تابلوسازی تنها قابلیت چسباندن پلکسی گلاس ها را داشته و استفاده از آن برای چسباندن هر ماده دیگری موجب ذوب شدن آن ماده و نیز تغییر شکل آن خواهد شد.
  • لولا پلکسی
لولا پلکسی از جمله یراق آلات تابلوسازی است که در ساخت باکس پلکسی گلاس و جعبه های پلکسی کاربرد فراوانی دارد. این لولاهای شفاف که در دو سایز ۵/۲ و ۵/۴ سانتی متری در بازار موجود می­باشند، با استفاده از چسب پلکسی گلاس به انواع باکس ها نصب می­شوند.
  • میلگرد پلکسی
میلگرد به سطوحی با مقطع دایره ای شکل و توپر اطلاق می­گردد. این دسته از یراق آلات تابلوسازی تحت عنوان میلگرد پلکسی بسیار پر کاربرد بوده و در رنگ ها و اندازه های مختلفی در بازار موجود می­باشد.
  • کاتر پلکسی بر
از جمله رایج ترین یراق آلات تابلوسازی که به منظور برش ورق های پلکسی گلاس مورد استفاده قرار می­گیرد، کاتر پلکسی بر است. عمق برش توسط این وسیله قابل تنظیم می­باشد.
  • لوله پلکسی
لوله های پلکسی از جمله یراق آلات تابلوسازی با سطح مقطعی دایره ای و تو خالی و ساخته شده از پلکسی گلاس ها می­باشند. این لوله ها که در اندازه ها و طول های مختلف موجود می­باشند، جنبه های مختلف صنعتی و تزئینی داشته و به راحتی در مجاورت ورق های پلکسی گلاس استفاده می­شوند. اگر یراق آلات انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد