یراق آلات پارتیشن

0

یراق آلات پارتیشن اصطلاح پارتیشن در فرهنگ لغت فارسی تعریف نشده است و این کلمه به همان شکل لاتین آن یعنی partition نوشته و تلفظ می­شود. این کلمه در زبان فارسی تحت عنوان جدا کننده تعریف می­شود. بنابراین پارتیشن می­تواند هر جسمی نظیر دیوار بین دو فضا باشد. این جدا کننده ها ممکن است از جنس چوب، سنگ، آهن، شیشه و … باشند. بنابراین کلمه پارتیشن به جنس و ماده خاصی اشاره ندارد.

به گزارش دکوکده : یراق آلات پارتیشن اصطلاح پارتیشن در فرهنگ لغت فارسی تعریف نشده است و این کلمه به همان شکل لاتین آن یعنی partition نوشته و تلفظ می­شود. این کلمه در زبان فارسی تحت عنوان جدا کننده تعریف می­شود. بنابراین پارتیشن می­تواند هر جسمی نظیر دیوار بین دو فضا باشد. این جدا کننده ها ممکن است از جنس چوب، سنگ، آهن، شیشه و … باشند. بنابراین کلمه پارتیشن به جنس و ماده خاصی اشاره ندارد.

از دوران گذشته تا کنون از جمله مسائل پر اهمیت در تمامی مشاغل، فضای مورد استفاده توسط شاغلین بوده است. همه ما به خوبی می­دانیم که چیدمان فضای محل کار با منزل بسیار متفاوت است. پارتیشن بندی فضای موجود کمک می­­کند که محل های کار مرتب تر، زیباتر و شکیل تر به نظر بیایند. گفتنی است که ترجیح مردم همکاری با شرکت هایی است که دکوراسیون و مبلمان اداری زیباتر و منظم تری داشته باشند.

تغییرات متفاوتی که صاحبان مشاغل سالانه در دکوراسیون فضای کار خود انجام می­دهند و نیز لزوم وجود دکور و چیدمان متحرک، افراد را بر این داشت که پارتیشن را در فضای کاری خود استفاده کرده و نظم و زیبایی را به صورت همزمان به اتاق کار و یا شرکت خود ببخشند. از جمله مهم ترین انواع پارتیشن که کاربرد زیادی نیز دارد، پارتیشنی است که از شیشه ساخته شده و تحت عنوان پارتیشن شیشه ای نام­گذاری شده است. این نوع پارتیشن در شکل های مختلفی نظیر پارتیشن اداری، پارتیشن فریم لس، پارتیشن کلاسیک و پارتیشن ریلی طراحی، تولید و به بازار عرضه می­گردد. شیشه های مورد استفاده در این نوع پارتیشن از قبل اندازه گیری و سپس نصب می­شوند. در ادامه به بررسی یراق آلات پارتیشن هایی می­پردازیم که با استفاده از شیشه سکوریت تولید می­گردند.

یراق آلات پارتیشن

یراق آلات پارتیشن در انواع مختلفی موجود می­باشند. در ادامه به معرفی هر یک از یراق آلات پارتیشن می­پردازیم.

انواع یراق آلات

  • شیشه سکوریت

شیشه از جمله مهم ترین یراق آلات پارتیشن شیشه ای می­باشد. با استفاده از شیشه سکوریت و تولید پارتیشن های شیشه ای نظیر پارتیشن فریم لس، می­توان زیبایی چشمگیری به فضای مورد نظر بخشید. شیشه سکوریت مورد استفاده در این دسته از پارتیشن ها، در طرح ها و رنگ های مختلف و نیز انواع گوناگونی همچون شیشه شفاف، شیشه ساتینا و شیشه لاکوبل موجود می­باشد.

  • فریم

از جمله مهم ترین یراق آلات پارتیشن هایی که با به کارگیری شیشه سکوریت تولید می­شوند، فریم می­باشد. فریم بندی شیشه سکوریت، زمینه ثابت نگه داشتن شیشه سکوریت روی ریل اصلی را فراهم می­سازد. این فریم ها از جنس استیل و یا آلومینیوم تولید می­گردند.هر شیشه توسط دو فریم عمودی تحت عنوان فریم بغل و دو فریم افقی تحت عنوان فریم کف احاطه می­شود.

  • لولای پارتیشن

بسیاری از شما با پارتیشن ها سر وکار داشته و از آن ها استفاده می­کنید و به خوبی می­دانید که پارتیشن ها درب دارند. باز و بسته شدن این درب ها در گرو استفاده از دسته ای از یراق آلات پارتیشن به نام لولای پارتیشن می­باشد. این لولاها تنوع بالا و وظایف منحصر به فردی دارند. علاوه بر این ها، این لولاها جنس های متفاوتی نظیر استیل ۲۰۱، استیل ۳۰۴، آهنی با روکش کروم و … دارند.

  • استوپ

این دسته از یراق آلات پارتیشن، به منظور سهولت در باز و بسته شدن درب پارتیشن ها بر روی آن نصب می­شوند. این وسیله با ابعاد ۷۰ تا ۱۳۰ سانتی متر در پارتیشن های ساخته شده از شیشه سکوریت مورد استفاده قرار می­گیرند. به منظور راحتی حرکت درب پارتیشن در شرایط آب و هوایی مختلف، از روغن های مخصوصی در این وسایل استفاده می­کنند.

  • دستگیره

دستگیره از جمله کاربردی ترین یراق آلات پارتیشن می­باشد. این قطعه متنوع که بر اساس سلیقه و نیاز مشتری طراحی و به بازار عرضه می­گردد، از جمله قطعاتی است که نقش موثری در زیبایی پارتیشن دارد. مواد اولیه در ساخت این دستگیره ها آلیاژهای محکمی هستند که در برابر خوردگی و پوسیدگی مقاومت می­کنند. معمولا دستگیره ها را از جنس استیل که بسیار سبک، مقاوم و زیبا است، می­سازند. به دلیل تنوع در طرح و رنگ این دستگیره ها، مشتریان با توجه به محل مورد استفاده و نیز سلیقه شخصی خود، دامنه نتخاب بسیار گسترده ای دارند.

  • چسب uv

از دیگر یراق آلات پارتیشن هایی که با استفاده از شیشه سکوریت ساخته می­شوند، چسب uv می­باشد. از ویژگی های مهم این چسب این است که برای خشک شدن باید در معرض تابش اشعه uv یا فرابنفش قرا بگیرد. بنابراین این چسب تنها در مواردی کاربرد دارد که یکی از سطوح مورد استفاده شیشه باشد، تا اشعه فرابنفش بتواند از آن عبور کرده، به چسب تابیده و زمینه خشک شدن آن را فراهم کند.

  • شاسی آهن کشی

شاسی آهن کشی از جمله یراق آلات پارتیشن بسیار کاربردی می­باشد. در نصب پارتیشن هایی که در ساخت آن ها شیشه سکوریت به کار گرفته شده است، پس از انجام عمل شاسی کشی، آهن هایی تولید شده و در دهانه شبکه های آهنی نصب می­شود. این گونه از قاب های آلومینیومی به فریم لس آهن مشهور هستند. این دسته از یراق آلات دور تا دور لبه شیشه های پارتیشن را با عرض یک سانتی متر می­­پوشانند.

اگر یراق آلات انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد