صفحه کابینت ضد آب

0

صفحه کابینت ضد آب

صفحه کابینت به سطحی گفته می شود که روی کابینت قرار گرفته و عضوی مهم از آشپزخانه محسوب می گردد. اگر بخواهید برای خرید سری به بازار بزنید با تنوع بالای این صفحه رو به رو شده و انتخاب برای شما سخت می شود. به طور کلی الزامی برای ضد آب بودن صفحه کابینت وجود ندارد ولی بهتر است سطح صفحه کابینت ضد آب باشد. در اینجا به بررسی یکی از مهم ترین ویژگی های این محصول یعنی خاصیت ضد آب آن می پردازیم.

به گزارش دکوکده : امروزه بازار کسب و کار کابینت ها رونق گرفته و افراد زیادی برای کابینت کردن آشپزخانه منزل خود به این صنف مراجعه می کنند. از مهم ترین عواملی که برای زیبا به نظر رسیدن آشپرخانه خود باید در نظر داشته باشید، صفحه کابینت است.

صفحه کابینت به سطحی گفته می شود که روی کابینت قرار گرفته و عضوی مهم از آشپزخانه محسوب می گردد. اگر بخواهید برای خرید سری به بازار بزنید با تنوع بالای این صفحه رو به رو شده و انتخاب برای شما سخت می شود. به طور کلی الزامی برای ضد آب بودن صفحه کابینت وجود ندارد ولی بهتر است سطح صفحه کابینت ضد آب باشد. در اینجا به بررسی یکی از مهم ترین ویژگی های این محصول یعنی خاصیت ضد آب آن می پردازیم.

لازم به ذکر است که قبل از معرفی این محصول چند نکته را به شما بگوییم. کلیه صفحه کابینت های موجود در بازار که شامل کورین، ام دی اف با روکش های مختلف، سنگ طبیعی، کورین،کوارتز و… ضد آب هستند.

این صفحه کابینت ها متریال مناسبی برای کنار سینک هستند. از آنجایی که سینک ظرفشویی از پر مصرف ترین مکان ها در آشپزخانه است، صفحه ای که در کنار آن کار شده، باید به گونه ای باشد که بعد از مدت ها خراب نشود.

صفحات کورین یکپارچه بوده و به طور صد در صد ضد آب هستند. از طرف دیگر از آن جایی که محل اتصالات صفحات کورین بدون بروز هیچ درزی به وجود می آید، صفحه کورین به شکل یکپارچه در آمده و هیچ نفوذی در برابر آب ندارند.

در تقسیم بندی صفحات کابینت، باید بگوییم صفحات زیادی وجود دارند که ضد آب بوده و مانع از نفوذ آب به درون خود می شوند. این صفحات عبارت اند از ام دی اف، طرح سنگ، طرح کورین، سنگ هایی نظیر مرمر و گرانیت، بتن، فینگر جوینت و صفحات فشرده سرامیکی.

صفحه کابینت هایی که از جنس ام دی اف هستند از روکش های ضد آب برای سطوح آن ها استفاده شده است. این محصولات از مدل های مختلفی بهره مند هستند که یکی از آن ها مدل سنگ ضد آب است. این محصول از پرمصرف ترین و پرفروش ترین صفحات برای سطوح کابینت های منزل به حساب می آید، که از جنس گرانیت و کوارتز نیز ضد آب بوده و بهترین نمونه برای استفاده در صفحه کابینت ضد آب است.

نوع دیگری از صفحه ام دی اف وجود دارد که علاوه بر روکش اچ پی ال ضد آب دارای مغز مقاوم در برابر نفوذ آب است. مغزی استفاده شده در این صفحه پی وی سی بوده که مانع از نفوذ هر گونه رطوبت به داخل می شود.

گرانیت نیز جز آن دسته از سنگ هایی است که هر چند ظاهری زیبا داشته ولی مراقبت های زیادی باید از آن صورت گیرد. این سنگ مانند سنگ های دیگر از مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب برخوردار بوده ولی در صورتی که هیچ جایی برای نفوذ آب در آن وجود نداشته باشد.

سنگ مصنوعی کوارتز از آن دسته سنگ های با دوام بوده و جز دسته سنگ های مصنوعی محسوب می شود. اگر چه این سنگ از جمله سنگ های طبیعی نیست ولی به کارگیری آن در کنار سینک ظرفشویی می تواند بهترین گزینه برای جلوگیری از نفوذ آب به داخل صفحه کابینت باشد.

هر کدام از این مواردی که ذکر شد دارای مزایا و معایبی هستند که اگر بخواهید فقط خاصیت ضد آب بودن را در نظر بگیرید، این نکات را به دقت مطالعه کنید.

مزایای استفاده از این محصول

صفحه کابینت های ضد رطوبت همانگونه که از اسمشان مشخص است، از کیفیت و دوام بالاتری نسبت به سایر مدل ها بهره مند هستند. اگر صفحه کابینتی که برای آشپزخانه خود خریداری می کنید ضد آب بوده و رطوبت را به خود راه ندهد تا سال ها نیازی به تعویض نخواهید داشت.

این محصول امکان شستشوی راحت و سریع را به شما می دهد و مجبور نیستید هنگام تمیز کردن آن فقط یک دستمال خشک بکشید. اگر رویه کابینتهای شما ضد آب باشد، می توانید به طور مستمر سطح کابینت خود را تمیز نموده و نگران کثیفی آن نباشید.

اگر صفحه ای که برای کابینت خود استفاده می کنید فاقد هرگونه درز و شکاف باشد، آب به هیچ وجه به داخل آن نفوذ نکرده و این عمر موجب افزایش طول عمر صفحه کابینت شما می شود.

معایب صفحه کابینت ضد آب

طبیعتا هرچه انتظار بیشتری از این محصول داشته باشیم باید پول بیشتری برای آن پرداخت کرده و هزینه بیشتری بابت آن بپردازیم. در این محصولات از بهترین و به روزترین متریال جهت ساخت استفاده شده است و هزینه بالاتری نسبت به سایر مدل ها در بر خواهد داشت.   

از توضیحات بالا به این نتیجه می رسیم که صفحاتی که امکان نفوذ پذیری آب در آن ها صفر است از عمر بالاتری نسبت به سایر صفحه کابینت ها بهره مند هستند. از طرفی دیگر عدم نفوذ آب موجب افزایش عمر صفحه کابینت ها می شود.

اگر صفحه کابینت انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد