صفحه کابینت براق

0

صفحه کابینت براق

یکی از پرمخاطب ترین صفحه کابینت های موجود در بازار را به صفحه کابینت براق می شناسند. این نوع از صفحه کابینت با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که دارد توانسته متقاضیان زیادی را به خود علاقه مند کند. به گزارش دکوکده : یکی از قسمت های مهم در طراحی آشپزخانه مربوط به صفحه کابینت است. این بخش از کابینت ها در واقع با آب و بسیاری از اشیا دیگر در آشپزخانه در تماس هستند. به همین دلیل در ساخت آنها باید از متریال هایی استفاده کرد که دارای مقاومت بالایی در برابر رطوبت و سایر عوامل دیگر نظیر خراش، ضربه و حرارت باشند. با توجه به اینکه امروزه کابینت ها را در انواع متفاوتی به بازار روانه می کنند، صفحه کابینت نیز باید دارای تفاوت در متریال و ظاهر باشد. برای کابینت هایی که به صورت جزیره در آشپزخانه واقع شده اند و از هر ۴ طرف دارای دید هستند باید از صفحه کابینتی استفاده کرد که دو لب باشد. سایر کابینت هایی که به دیوار اتصال داده می شوند نیاز به صفحه کابینت یک لب دارند. یکی از پرمخاطب ترین صفحه کابینت های موجود در بازار را به صفحه کابینت براق می شناسند. این نوع از صفحه کابینت با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که دارد توانسته متقاضیان زیادی را به خود علاقه مند کند. صفحه کابینت های براق را در ضخامت ۵ سانتی متری می سازند و به بازار عرضه می دارند. این صفحات دارای انواع مات و براق هستند. نوع براق صفحه کابینت می تواند با روش پست فرمینگ ساخته شود. در این روش از مواد مطلوب و با کیفیت ام دی اف درون این صفحات استفاده می شود. صفحات و پنل های براقی که به عنوان صفحه کابینت ساخته می شوند دارای روکش HPL یا فرمیکا هستند. HPL یا High pressesor laminate  به ورق و روکشی گفته می شود که از چندین لایه الیاف تشکیل شده است. این الیاف ها بافتی بسیار شبیه به کاغذ دارند. در عملیات فرآوری این روکش ها آنها را با رزین مخلوط می کنند تا روکشی بسیار مقاوم همراه با گرما و فشار زیاد ایجاد شود. در این صورت روکش مورد نظر را در کناره های این صفحات قوس دار می کند. قوس های صفحه کابینت درگوشه های آن سبب می شود تا آسیبی به استفاده کننده وارد نشود.

مزیت های روکش صفحه کابینت از نوع براق چیست؟

روکش فرمیکا دارای مزیت های بسیاری است. زمانی که صفحه کابینت مورد نظر ساخته می شود برای اینکه جلوه ای بهتر و زیباتر داشته باشد از روکش های متنوعی روی آن استفاده می کنند. یکی از این روکش های بسیار مناسب به نام روکش براق نامیده می شود. روکش براق فرمیکا به روکش های مصنوعی گفته می شود که طی عملیاتی از مواد متفاوتی ساخته می شود. بدون این روکش صفحه ام دی اف نمی تواند متفاوت، مقاوم و با ویژگی های بالایی ساخته شود. این نوع از روکش های براق از کاغذ های کرافت، رزین فنولیک، رزین ملامین و کاغذ دکوراتیو ساخته می شوند و برای کاربری های متفاوتی از جمله صفحه کابینت براق، ساخت کانتر های اداری، تزیینات داخلی و پارتیشن ها و بسیاری از کاربری های دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. از آنجایی که صفحه کابینت در معرض بسیاری از عوامل قرار می گیرد، بهتر است از روکشی برای این منظور استفاده شود که هیچگونه تغییری را به خود نپذیرد. روکش براق سبب می شود تا صفحه کابینت در برابر لکه های موجود، نفوذ آب و بخار آب به درون صفحات کابینت، ترک خوردن صفحات، شکستگی و ضربه، نفوذ الکتریسیته، مواد شیمیایی و اسید های ضعیف، حرارت تا ۱۸۰ درجه سانتیگراد.، خش و بریدگی از خود مقاومت بالایی را نشان دهد. به دلیل وجود لایه ای از اکسید آلومینیوم روی سطح روکش فرمیکا این ویژگی ها برای صفحه کابینت براق ایجاد می شود. این روکش ها در اندازه های ۱۲۲۰ در ۲۴۴۰ ساخته می شود و ضخامت آنها حدود ۰.۵ تا ۳ میلیمتر در نظر گرفته می شود. از آنجایی که این روکش های براق روی صفحه کابینت پرس می شوند، زیبایی و مقاومت آنها را دو برابر می کنند. روکش های براق در طرح چوب، رنگ های ساده و خام، طرح های فانتزی و گرانیتی به بازار عرضه می گردند. همه این روکش ها مات و براق هستند. با توجه به علاقه خود می توانید نوع مناسبی از این صفحات را با روکش براق یا مات سفارش دهید.

انواع روکش صفحه کابینت

متریال های متفاوتی جهت ساخت روکش صفحه براق استفاده می شود. این روکش ها با جنس های زیر به تولید می رسند.
  • روکش های پلی لاک یا پلی گلاس
  • روکش ملامینه براق
  • روکش های pvc
  • روکش اکریلیک یا اکریلیک
  • روکش های گلاس
  • روکش uv
  • روکش های پولیش با رنگ براق
در صورتی که روکش های بالا در ساخت صفحه کابینت براق استفاده شود جلوه ای درخشان به محیط آشپزخانه می بخشد. یکی از انواع روکش های براق که مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد را روکش پلی گلاس می نامند. با توجه به این امر قیمت های این نوع از صفحه کابینت ها نیز کمی بیشتر از انواع دیگر است. روکش هایگلاس در این بین هم از قیمت مقرون به صرفه و همچنین ویژگی های مناسبی برخوردار است. به همین دلیل با تهیه این نوع از صفحات محیط و فضای اطراف خود را جذاب تر کنید. صفحه براق کابینت جایگزین بسیار مناسبی برای متریال هایی مانند سنگ گرانیت هستند. امروزه استفاده از سنگ طبیعی علاوه بر قیمت های گزافی که دارد، به راحتی در دسترس نیست. به همین دلیل این صفحات در انواع مختلف روکش های براق با ویژگی های کاربردی با کیفیت تولید می شوند تا به عنوان جایگزینی برای متریال های کم کاربرد قرار گیرند.

معایب استفاده از صفحه کابینت

با توجه به ضخامت ۵ سانتی متری که این صفحات دارند، به راحتی در برابر ضربه یا فشار دچار شکستگی یا آسیب نمی شوند. همچنین مقاومت حرارتی آنها به گونه ای است که در برابر حرارت های بالا از خود دوام بالایی نشان می دهند. با این حال این صفحات دارای معایبی نیز در خود هستند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم. ·       دارای قیمت های بالاتری نسبت به سایر صفحات کابینت هستند. ·       پرس کردن روکش های براق روی آنها نیاز به تخصص بالایی دارد. ·       افرادی که پرس روکش براق را انجام می دهند بسیار محدود هستند. ·       امکان ایجاد خش و بریدگی در آنها نسبت به صفحات کابینت مات بیشتر است. اگر صفحه کابینت انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد