صفحه کابینت استیل

0

صفحه کابینت استیل

صفحه های کابینت استیل با توجه به کارایی که دارند ممکن است قیمت های بالاتری داشته باشند. با این حال قیمت های موجود در مقابل ویژگی های منحصر به فرد استیل بسیار ناچیز است.

به گزارش دکوکده : صفحه کابینت یکی از قسمت های مهم کابینت است که بعد از اتمام ساخت کابینت و تمام شدن مراحل نصب، روی بدنه مورد نظر قرار داده می شود. از آنجایی که کلیه کارهای آشپزخانه روی این صفحه ها انجام می شود، آنها باید به گونه ای ساخته و پرداخته شوند تا دارای مقاومت و دوام بالایی باشند.

یکی از نمونه های ایجاد شده از این صفحات را صفحه کابینت استیل می نامند. با توجه به ویژگی­ های منحصر به فرد فلز استیل از آنها در ساخت بسیاری از تجهیزات آشپزخانه استفاده می شود.

برای اینکه صفحه کابینت مورد نظر خود را انتخاب کنید باید به کلیه ویژگی های آن توجه کنید. یکی از مهمترین مسائلی که باید در نظر بگیرید قیمت های این نوع از صفحه کابینت ها است.

صفحه های کابینت استیل با توجه به کارایی که دارند ممکن است قیمت های بالاتری داشته باشند. با این حال قیمت های موجود در مقابل ویژگی های منحصر به فرد استیل بسیار ناچیز است.

صفحات کابینت استیل با ترکیبی از زیبایی و عملکرد بالا سبب می شوند تا آشپزخانه شما به محیطی دلپذیر و منحصر به فرد تبدیل شود. زمانی که از این صفحات استفاده می کنید ترجیحا کابینت های شما نیز باید از جنس استیل باشند.

در این صورت یک دست بودن کابینت ها با صفحات موجود در ایجاد هارمونی موثر نقش به سزایی خواهند داشت. امروزه این نوع کابینت ها و صفحات طرفداران بسیاری دارند. تقاضا برای استفاده از آنها به گونه ای است که در بازار بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند.

پاک کردن راحت و آسان

از جمله ویژگی هایی که صفحه کابینت استیل دارا است، پاک کردن راحت و آسان این نوع از صفحات است. با توجه به صاف بودن این سطوح، پاک کردن آنها با یک دستمال به راحتی انجام می شود. از آنجایی که روی این صفحات اشیا متفاوتی قرار می گیرد کثیف شدن سطح آنها به راحتی امکان پذیر است.

برای این منظور باید از متریال هایی در ساخت صفحات کابینت استفاده کرد که دارای ویژگی های بسیاری باشند. به همین دلیل فلز استیل توانسته پاسخگوی این نیاز افراد باشد. امروزه استفاده از فلز استیل در ساخت صفحات کابینت ها بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

درخشندگی بالا در فضای آشپزخانه

فلز استیل آلیاژی از آهن و ۲ درصد کربن است. وجود کربن در این ترکیب بندی سبب بالا رفتن ویژگی های کاربردی آن خواهد شد. یکی از مهمترین ویژگی هایی که باید صفحات کابینت استیل دارا باشند را می توان درخشندگی بالای آنها دانست. این نوع از صفحات در محیط آشپزخانه نور را به راحتی منعکس می کنند.

به همین دلیل روشنایی محیط اطراف بیشتر می شود. در زمان استفاده از این فلز برای کانتر کابینت ها باید دقت کنید که نوع خالص آن را تهیه کنید. با توجه به آلیاژهای متفاوتی که در ساخت این صفحات استفاده می شود، ممکن است ناخالصی های آن متفاوت باشد.

به همین دلیل صفحه ای که دارای مقادیر خالص تری از عناصر باشد دارای کارایی بالاتری است. در نتیجه درخشندگی بیشتری را از خود نشان می دهد.

ضد زنگ بودن

یکی از مهمترین سوالاتی که در ذهن افراد ایجاد می شود این است که آیا فلز استیل دارای خاصیت ضد زنگ است یا خیر. این ویژگی بسیار دارای اهمیت است. زیرا کانتر یا صفحات کابینت استیل از جمله مکان هایی است که استفاده از آن بسیار زیاد است.

این ناحیه از آشپزخانه در معرض قرار گیری در برابر آب، حرارت و بریدگی قرار دارد. به همین دلیل صفحه ای که برای آن استفاده می شود باید دارای ویژگی هایی نظیر ضد زنگ بودن باشد. در این صورت هیچ گونه لکه زنگی روی این صفحات ایجاد نمی شود.

برای این منظور نیاز است تا در ساخت آلیاژ استیل استفاده از کروم را تا ۱۰.۵ درصد افزایش داد. در این صورت کروم با آهن و اکسیژن ترکیب می شود و با تشکیل اکسید کروم روکشی ضد زنگ را ایجاد خواهد کرد. این امر سبب می شود تا استیل در برابر زنگ زدگی و خوردگی از خود مقاومت نشان دهد.

مقاومت در برابر ضربه

فلز استیل از ترکیب عناصر نیکل، منگنز، سیلیسیوم،کروم، کربن، آهن و بسیاری از فلزات دیگر به وجود می آید. تصور کنید هر کدام از این عناصر دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. به همین دلیل درصد های بالایی از این عناصر در تولید فلز استیل سبب می شود تا مقاومت آن در برابر ضربه بسیار بیشتر از قبل شود.

مقاومت صفحه کابینت استیل باید به گونه ای باشد که در اثر فشار یا قرارگیری جسمی سنگین روی آن، هیچ گونه فرورفتگی در آن ایجاد نشود. در این صورت می توان مطمئن بود که فلز مورد نظر دارای ویژگی های مقاومتی لازم برای استفاده به عنوان کانتر آشپزخانه است.

مقاومت در برابر حرارت

یکی از انواع استیل ها که مقاومت بالایی در برابر حرارت از خود نشان می دهد، استنلس استیل یا فولاد ضد زنگ نامیده می شود. این نوع استیل در دماهای بالا و حرارت از خود مقاومت بالایی نشان می دهند و دچار تغییر حالت نمی شود.

به همین دلیل در ساخت صفحه کابینت آشپزخانه بسیار مناسب است. از آنجایی که انواع غذاها در این مکان پخته می شوند و برای این امر به حرارت نیاز است، این صفحات باید به گونه ای باشند تا آسیبی به آنها وارد نشود.

صفحه کابینت، قابلیت شکل گیری راحت در هر فرم و شکلی

شکل پذیری راحت فلز استیل سبب شده است تا هر نوع طرح و فرمی که مد نظر شماست را بتوان در صفحات مورد نظر اجرا کرد. برای شکل پذیری راحت این فلز از عناصری مانند نیکل، مولیبدنیوم، تیتانیوم و فلز مس، کربن و نیتروژن در آن استفاده می شود. این ترکیبات به آلیاژ استیل خاصیتی فوق العاده و منحصر به فرد می بخشند. بر اساس این ویژگی به راحتی می توانید به عنوان صفحه کابینت استیل از آن استفاده کنید.

عمر طولانی صفحه کابینت

کابینت هایی که استفاده می کنید باید به گونه ای باشد که تا سال های سال بدون هیچ گونه تغییری باقی بمانند. این امر تا حدود زیادی به متریال هایی بستگی دارد که در ساخت آنها استفاده می شود. استفاده از فلز استیل به عنوان کانتر کابینت ها سبب می شود تا آنها تا سالها دارای عمر طولانی باشند.

اگر صفحه کابینت انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد