یراق آلات تخت خواب ام دی اف

0

ام دی اف، فرآورده چوبی به منظور استفاده در وسایلی نظیر سرویس خواب، کابینت آشپزخانه، میز و غیره است. روکش های چوبی در طرح ها و رنگ های مختلف را می­توان روی ورقه های ام دی اف قرار داده و از آن ها در ساخت وسایلی مانند کابینت، میز و نیز سرویس خواب مورد استفاده قرار داد. تخت خواب هایی از این جنس که با استفاده از یراق آلات تخت خواب ام دی اف ساخته و پرداخته می­شوند، از جمله محبوب ترین و پر طرفدارترین وسایل ساخته شده از ام دی اف می­باشند.

به گزارش دکوکده : همه شما نام ام دی اف را بارها و بارها شنیده اید! آیا می­دانید ام دی اف مخفف چه اصطلاحی است؟! ام دی اف (MDF) مخفف شده عبارت Medium Density Fibreboard به معنی تخته فیبر دارای چگالی متوسط می­باشد. این تخته چوب نوعی فرآورده چوبی به منظور استفاده در وسایلی نظیر سرویس خواب، کابینت آشپزخانه، میز و وسایلی از این قبیل و ترکیبی از تکه های کوچک چوب نرم و چوب سخت که همان فیبر چوبی می­باشد، است.

برای ساخت این تخته فیبرها تکه های ریز و درشت چوب را با مقداری رزین و موم مخلوط می­کنند. سپس ترکیب به دست آمده را در معرض گرما فشرده سازی و پرس می­کنند تا محصول نهایی به دست آید. روکش های چوبی در طرح ها و رنگ های مختلف را می­توان روی ورقه های ام دی اف قرار داده و از آن ها در ساخت وسایلی مانند کابینت، میز و نیز سرویس خواب مورد استفاده قرار داد. تخت خواب هایی از این جنس که با استفاده از یراق آلات تخت خواب ام دی اف ساخته و پرداخته می­شوند، از جمله محبوب ترین و پر طرفدارترین وسایل ساخته شده از ام دی اف می­باشند.

مزایای ام دی اف

  • تولید ام دی اف فرآیندی نسبتا ارزان می­باشد. به همین دلیل انتخابی مقرون به صفه برای وسایل مورد نیاز منزل است.
  • استفاده از خرده چوب های بازیافتی در ساخت ام دی اف موجب شده است که این گونه از چوب ها، نقش مهمی در حفظ محیط زیست داشته باشند.
  • ورقه های ام دی اف قابلیت پذیرش روکش هایی با طرح ها و رنگ های مختلف را دارند. بنابراین تنوع رنگ  و طرح این ورقه ها بسیار بالا و به همین دلیل بسیار پر طرفدار می­باشند.
  • سطح صاف ام دی اف ها موجب می­شود که چسباندن مواد دیگر بر روی آن ها به سهولت انجام شود.
  • در ساخت ام دی اف ها موادی شیمیایی به کار گرفته می­شوند که موجب مصونیت این ورقه ها در مقابل آسیب آفاتی نظیر موریانه می­گردند.
  • ام دی اف ها در مقابل انبساط و انقباضات دمایی مقاوم می­باشند.

امروزه ام دی اف ها از جمله با کیفیت ترین و کار آمدترین مواد موجود در بازار به منظور ساخت وسایلی از قبیل تخت خواب می­باشند. تنوع زیاد، استحکام بالا و قیمت مناسب ام دی اف ها سبب استقبال فراوان مردم از آن ها شده است.

یراق آلات تخت خواب ام دی اف

در ساخت تختخواب هایی از جنس ام دی اف، یراق آلات تخت خواب ام دی اف بسیار گوناگونی مورد استفاده قرار می­گیرند. در ادامه به بررسی و معرفی برخی یراق آلات تختخواب ام دی اف خواهیم پرداخت:

  • مثال هایی از یراق آلات تخت خواب ام دی اف
  • فرنگ تخت خواب ام دی اف

از جمله پر کاربردترین این محصولات، تخت فرنگی می­باشد. این دسته از یراق آلات تخت خواب ام دی اف، دارای ورقه ای ضخیم بوده و در مقایسه با سایر فرنگ های مورد استفاده در امور دیگر بسیار مقاوم می­باشند. فرنگ ها به وسیله یک پیچ کوتاه به یکدیگر متصل شده و اگر این پیچ ها باز شوند، بدنه های تخت از یکدیگر جدا می­گردند.

  • اتصال الیت

در صنایع چوب و نجاری به منظور اتصال دو قطعه چوب به یکدیگر از اتصالات متنوعی استفاده می­کنند. از جمله پر طرفدار ترین اتصالات که قیمت مناسبی نیز دارد، اتصال الیت می­باشد. این گروه از یراق آلات تخت خواب ام دی اف، قابل جداسازی از هم بوده و موجب اتصال سریع و قوی ورقه های ام دی اف به یکدیگر می­شوند. اتصالات الیت زمینه اتصال دائم یا موقت قطعات را به یکدیگر فراهم می­کند. این قابلیت موجب می­شود که شما در هنگام جا به جایی، قطعات تخت خواب را از یکدیگر جدا کرده و سپس با استفاده از یراق آلات تختخواب ام دی اف تحت عنوان اتصال الیت، مجددا قطعات جدا شده را به هم متصل کنید. این گروه از محصولات در انواع گوناگونی نظیر الیت سیلندر بلند، الیت سیلندر کوتاه، الیت دو طرفه، الیت صفحه بند و …، به بازار عرضه می­شوند.

  • پیچ فیکس

در کارگاه های نجاری و مخصوصا در ساخت تخت خواب های ام دی اف، انواع گوناگونی از اتصالات جدا شدنی و جدا نشدنی مورد استفاده قرار می­گیرند. یکی از مهم ترین و کاربردی ترین وسایلی که موجب اتصال دو صفحه ام دی اف به یکدیگر می­شود و در ابعاد و اندازه های متنوع موجود می­باشد، پیچ است. پیچ یکی از این محصولات و از نوع اتصالات جدا شدنی می­باشد که در ساخت این دسته از وسایل، بسیار مورد استفاده قرار می­گیرد. پیچ های فیکس و نیز پیچ های ام دی اف از جمله انواع مختلف این دسته از یراق آلات تخت خواب ام دی اف می­باشند.

  • گونیا و نگه دارنده طبقه

گونیا و نگه دارنده طبقه از جمله یراق آلات تخت خواب ام دی اف جدا شدنی می­باشد که در انواع مدل های ساده و فانتزی در بازار موجود است. این گروه از محصولات، بسیار کاربردی بوده و در دو نوع ثابت و تاشو طراحی شده و به بازار عرضه می­گردد. با استفاده از گونیا می­توان به سادگی صفحات ام دی اف موجود در تخت خواب را به یکدیگر وصل کرد.

اگر یراق آلات ام دی اف انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد