یراق آلات پنجره دو جداره آلومینیومی

0
یراق آلات پنجره دو جداره آلومینیومی برگرفته از دو کلمه پن به معنای بستن و جره به معنای دارای تقارن می­باشد. در واقع پنجره نوعی ورودی ایجاد شده در دیوار، درب و وسایل نقلیه به منظور عبور نور و تهویه هوا است. پنجره های آلومینیومی، دسته ای از این ورودی ها هستند که در ساخت آن ها، پروفیل های آلومینیومی را به کار می­گیرند. پروفیل های آلومینیومی دارای ساختاری نقره ای رنگ با جلای فلزی و نیز قابلیت شکل پذیری فوق العاده زیاد می­باشند که بافتی نرم و سبک دارند. به گزارش دکوکده : یراق آلات پنجره دو جداره آلومینیومی برگرفته از دو کلمه پن به معنای بستن و جره به معنای دارای تقارن می­باشد. در واقع پنجره نوعی ورودی ایجاد شده در دیوار، درب و وسایل نقلیه به منظور عبور نور و تهویه هوا است. پنجره های آلومینیومی، دسته ای از این ورودی ها هستند که در ساخت آن ها، پروفیل های آلومینیومی را به کار می­گیرند. پروفیل های آلومینیومی دارای ساختاری نقره ای رنگ با جلای فلزی و نیز قابلیت شکل پذیری فوق العاده زیاد می­باشند که بافتی نرم و سبک دارند. سبکی وزن و مقاومت در برابر زنگ زدگی از جمله خواص آلومینیوم می­باشد. پنجره های آلومینیومی مورد استفاده در معماری ساختمان ها، به دو دسته تقسیم می­شوند. گروه اول پنجره های آلومینیومی قدیمی هستند که در بسیاری از ساختمان ها، شکل کشویی آن ها را مورد استفاده قرار می­دهند. نوع دوم پنجره های آلومینیومی، نسل دو جداره آن­هاست که عایق قوی صدا و حرارت می­باشد. این دسته از پنجره ها، توسط یراق آلات پنجره دو جداره آلومینیومی ساخته و پرداخته شده و سپس به منظور استفاده مشتریان به بازار عرضه می­گردد. نسل اول پنجره های آلومینیومی باه به کار بردن میلگرد و اتصال آن ها به هم ساخته می­شد و بنابراین افزایش کیفیت این پنجره ها از طریق دو جداره سازی آن ها ممکن نبود. پس از این مدل از درب و پنجره های آلومینیومی، نسل دوم این ابزار تحت عنوان اس تی طراحی، تولید و به بازار عرضه شد. این دسته از پنجره های آلومینیومی قابلیت دو جداره شدن را داشتند. اما وجود درزهایی در این پنجره ها سبب ناکار آمدی دوجداره بودن آن ها گشت. همین مشکلات سبب شد که نوع جدیدی از پنجره های آلومینیومی اس تی تحت عنوان پنجره دوجداره ترمال بریک به بازار عرضه گردد. این دسته از پنجره های آلومینیومی عایق قوی حرارت بودند و همین امر از دلایل برتری آنان بر نسل های گذشته پنجره دو جداره آلومینیومی بود. آلومینیوم ضریب انتقال حرارت بسیار بالایی داشته که به همراه ویژگی دو جداره بودن پنجره ها،  موجب عدم انتقال حرارت در پروفیل می­گردد. پنجره های دو جداره آلومینیومی دارای مزایای بسیاری نظیر امنیت بالا، عایق حرارتی، جلوگیری از هدر رفت انرزی، پیشگیری از آلودگی صوتی، عدم احتیاج به رنگ آمیزی، عدم نفوذ گرد و غبار، مقاومت در مقابل تغییرات آب و هوایی و کاهش هزینه های ناشی از گرمایش و سرمای ساختمان می­باشد.

یراق آلات پنجره دو جداره آلومینیومی

یراق آلات پنجره دو جداره آلومینیومی، از جمله مهم ترین و کاربردی ترین اجزای درب و پنجره های دو جداره می­باشند. گفتنی است که یراق آلات پنجره دو جداره آلومینیومی بسیار متعدد و متنوع بوده ومشتریان با توجه به سلیقه خود و نیز به تناسب محیط مورد استفاده، امکان انتخاب آن ها را دارند. در ادامه به معرفی و بررسی برخی از کاربردی ترین یراق آلات پنجره دو جداره آلومینیومی خواهیم پرداخت:
  • مثال هایی از یراق آلات پنجره دو جداره آلومینیومی
  • لولا
از جمله مهم ترین یراق آلات پنجره دو جداره آلومینیومی، لولا ها می­باشند. این دسته از یراق آلات، تمام وزن لنگه بازشو را تحمل کرده و در صورت استفاده از نوع نا مرغوب آن ها به سادگی می­شکنند. لولا ها قطعاتی مفصل مانند هستند و به منظور باز و بسته شدن پنجره ها، حضور آن ها الزامی می­باشد.
  • قفل
یکی از کاربردی ترین یراق آلات پنجره دو جداره آلومینیومی قفل ها می­باشند که عدم استفاده از نوع بی کیفیت این قطعات موجب از کار افتادن چرخ دنده ها شده و فشار زیادی را بر دستگیره ها و نیز اسپانیولت وارد می­کند. این وسایل ابزاری برای قفل کردن و در صورت نیاز باز کردن پنجره ها می­باشند.
  • دستگیره
دستگیره پنجره، یکی از پر اهمیت ترین یراق آلات پنجره دو جداره آلومینیومی است. دستگیره ها با هدف باز و بسته نمودن پنجره طراحی و تولید می­شوند و بسیارپر کاربرد هستند. این وسایل از دو بخش متمایز که بخش اول در نقش پایه بر روی قسمت ثابت پنجره نصب و بخش دوم نیز قسمت متحرک دستگیره می­باشد که قرار گرفتن بر روی قسمت بازشوی پنجره و قرار دادن زبانه دستگیره در جای خود، امکان قفل شدن پنجره را فراهم می­سازد.
  • سیلندر
این دسته از محصولات که بهترین نوع آن از جنس برنج به همراه روکش آلومینیوم می­باشد، با توجه به اندازه و نوع پروفیل آلومینیومی به کر برده شده در پنجره دو جداره انتخاب می­شود. قسمت اهرم مرکزی سیلندر با هدف افزایش ایمنی، باید به هنگام خارج شدن کلید از سیلندر، از مرکز خارج گردد. این اهرم مرکزی نباید در وقت هایی نظیر وقت سرقت، از اهرم سیلندر خارج شود. با این کار، سیلندر به برقراری امنیت کمک خواهد کرد.
  • زبانه
زبانه از جمله این محصولات می­باشد که در و نوع کوتاه و بلند طراحی می­گردد. این وسیله در هنگام باز و بسته شدن پنجره آلومینیومی در جای خود قرارگرفته و بدین صورت فشار وارده بر لولاها را به طرز چشمگیری می­کاهد.
  • اسپانیولت
اسپانیولت یکی از کاربردی ترین یراق آلات پنجره دو جداره آلومینیومی است که از قسمت چرخ دنده تولید می­شود. استفاده از آلیاژهای با کیفیت در ساخت این قطعات، موجب افزایش عمر مفید و عدم فرسودگی آن می­شود.    نصب یراق آلات پنجره دو جداره آلومینیومی که از کیفیت کافی برخوردار نیستند بر روی پنجره های آلومینیومی دوجداره، مشکلاتی نظیر شکستن دستگیره  و یا هرز شدن پیچ ها را به دنبال خواهد داشت و این امر موجب عدم کارایی پنجره آلومینیومی خواهد شد. اگر این محصول انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد