خرید ماشین لبه چسبان

0
خرید ماشین لبه چسبان به سادگی نیست و باید نکات زیادی را مورد توجه قرار دهید. معمولاً نمونه های متنوعی از دستگاه ها و تجهیزات لبه چسبان در بازار وجود دارد که هر کدام بسته به امکانات دارای قیمت های متفاوتی هستند. خرید یک محصول مطابق با نیازها ایده آل است و صرف هزینه های بیشتر معقول و مقرون به صرفه نخواهد بود! در ادامه برخی نکاتی را که باید هنگام خرید به آن توجه کنید، بررسی می کنیم.

خرید ماشین لبه چسبان

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : دستگاه لبه چسبان از جمله دستگاه و تجهیزاتی است که مورد استفاده بسیاری از تولیدکنندگان محصولات چوبی PVC و فراورده های چوب قرار می گیرد. معمولاً وقتی نمونه کار تحت برش های خاصی قرار می گیرد؛ دارای زایده هایی می شود که مورد پسند مصرف کنندگان نیست. از طرفی باقی ماندن حاشیه های محصول به همین شکل سبب می شود که دوام و ماندگاری آن به شدت کاهش یابد. بنابراین بسیاری از کارخانجات تمایل به استفاده از دستگاه های لبه چسبان دارند. اما خرید ماشین لبه چسبان به همین سادگی نیست و باید نکات زیادی را مورد توجه قرار دهید. معمولاً نمونه های متنوعی از دستگاه ها و تجهیزات لبه چسبان در بازار وجود دارد که هر کدام بسته به امکانات دارای قیمت های متفاوتی هستند. خرید یک محصول مطابق با نیازها ایده آل است و صرف هزینه های بیشتر معقول و مقرون به صرفه نخواهد بود! در ادامه برخی نکاتی را که باید هنگام خرید به آن توجه کنید، بررسی می کنیم. قیمت یکی از مهم ترین قسمت های هر خریدی محسوب می شود که در مورد دستگاه های لبه چسبان به عوامل زیادی همچون کیفیت، سرعت، ابعاد و غیره بستگی دارد. تجهیزاتی که دارای کیفیت های بالاتر و سرعت و خدمات بیشتری هستند؛ دارای قیمت های به مراتب بالاتری هستند. بنابراین هنگام خرید توجه کنید که آیا مدل دستگاه لبه چسبانی که خریداری می کنید؛ متناسب با نیازهای شما است؟ اگر پاسخ منفی باشد؛ بهتر است هزینه اضافه ای را جهت خرید دستگاهی که مورد نیاز شما نیست، صرف نکنید! حتی اگر عملیات دستگاه لبه چسبان گران قیمت مورد نیاز باشد؛ باید حتماً توجیه اقتصادی مناسبی داشته باشد و گرنه معقول و به صرفه نخواهد بود.

هنگام خرید ماشین لبه چسبان از دارا بودن گارانتی معتبر اطمینان حاصل کنید!

از آنجایی که باید قیمت های بالایی را جهت خرید این دستگاه بپردازید؛ بهتر است محصول حتماً دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد. زیرا احتمال بروز خرابی و نقص در دستگاه زیاد است. بنابراین با بهره مندی از خدمات مناسب، با مشکلات زیادی مواجه نخواهید شد! معمولاً برندهای معتبر و شرکت های بزرگی که از کیفیت خود اطمینان دارند؛ از گارانتی های معتبر استفاده می کنند. بنابراین هنگام خرید توجه داشته باشید که از شرکت های بزرگ و دارای اعتبار خریداری کنید و از خدمات پس از فروش ایده آل آن ها بهره ببرید.

چرا اندازه و ابعاد دستگاه اهمیت دارد؟

بدیهی است که هرچقدر اندازه دستگاه بزرگ تر باشد؛ کارایی های آن افزایش می یابد و طبعاً باید قیمت بالاتری را جهت خرید لبه چسبان بپردازید! اما این تنها مساله ای نیست که هنگام خرید اهمیت دارد! شما باید به ابعاد محلی که قرار است دستگاه در آن قرار بگیرد، نیز توجه کنید. اگر دستگاه در محل مناسبی قرار نگیرد؛ همچون دیگر ماشین آلات صنعتی دچار نقص و خرابی های مداوم خواهد شد. بنابراین بهتر است پیش از هرگونه اقدامی جهت خرید دستگاه به محل قرار گیری و ابعاد آن نگاهی بیندازید و تجهیزاتی را خریداری کنید که متناسب با شرایط و امکانات شما است! از طرفی اگر ابعاد دستگاه بیشتر از کارگاهی که در اختیار دارید، باشد؛ امکان تعویض یا بازگرداندن محصول وجود ندارد! در نتیجه هزینه های اضافه ای به شما تحمیل می شود و ناخواسته مشکلات و دردسرهای زیادی را برای خود فراهم کرده اید.

اهمیت نوع برق مصرفی دستگاه لبه چسبان

دستگاه های لبه چسبان دارای تنوع مناسبی هستند و در انواع صنعتی و نیمه صنعتی تولید و روانه بازار می شوند. مدل هایی که به صورت تک فاز تولید می شوند؛ معمولاً برای مصارف کارگاه های کوچک داخل شهری است. اما دیگر نمونه های سه فاز مخصوص برق کشی های صنعتی سه فاز است و امکان استفاده از آن در دیگر موقعیت ها وجود ندارد. از طرفی انواع مختلف دستگاه های لبه چسبان دارای مصارف انرژی مختلفی هستند که روی دستگاه به وضوح چاپ می شود. بنابراین پیش از هرگونه اقدامی جهت خرید لبه چسبان باید به میزان مصرف انرژی دستگاه توجه کنید. گاهی خرید دستگاهی که مصرف انرژی کمتر و خدمات کمتری دارد؛ نسبت به نمونه های پرمصرف اما مجهز توجیه اقتصادی مناسب تری دارد. بنابراین پیش از خرید حتماً به میزان مصرف و همچنین نوع کابل کشی مورد نیاز برای دستگاه اهمیت دهید!

آیا تعداد ایستگاه های لبه چسبان مهم است؟

ایستگاه در واقع همان مراحل فرایند چسباندن نوارهای لبه به محصولات است که در نمونه های مختلف دستگاه متفاوت است! اگرچه برخی مراحل در تمامی دستگاه ها یکسان است اما ایستگاه هایی نیز جز خدمات اضافه محسوب می شوند. بنابراین در برخی مدل ها وجود ندارند! بنابراین پیش از آن که اقدام به خرید ماشین لبه چسبان کنید؛ توجه داشته باشید که تمام ایستگاه های موجود در سیستم مورد نیاز باشد! طبعاً اگر دستگاهی را خریداری کنید که تنها به نیمی از وظایف و عملکردهای آن نیاز دارید؛ منطقی و مقرون به صرفه نیست! معمولاً دستگاه هایی با ۵ مرحله اصلی چسباندن نوارهای لبه متداول هستند و از نظر اقتصادی و همچنین مصرف انرژی بسیار ایده آل هستند.

بهره مندی از آموزش اپراتور؛ نکته کلیدی در خرید ماشین لبه چسبان

آموزش اپراتور یکی از خدمات پس از فروش دستگاه به حساب می آید که معمولاً توسط برندهای معتبر و پرفروش ارائه می شود. اما آموزش اپراتور چیست که تا این اندازه اهمیت دارد؟! از آن جایی که دستگاه و تجهیزات در این حوزه بسیار مدرن و پیشرفته هستند؛ نحوه کارکردن با آن ها به تخصص و مهارت هایی زیادی نیاز دارد! این مهارت ها که شامل استفاده صحیح از دستگاه و نحوه تامین قطعات سیستم است توسط یک کارشناسان با تجربه و حرفه ای به خریدار عرضه می شود. این کارشناسان خبره و مجرب موظف هستند که در محل کارگاه خریدار اقدام به آموزش های ویژه به مسئولان فنی دستگاه کنند. بنابراین تکنسین ها تا زمانی که مطمئن شوند اپراتور دستگاه به خوبی نحوه کار با آن را فرا گرفته است؛ باید در محل باقی بمانند! البته استاندارد هایی نیز از طرف شرکت تعیین می شود که تکنسین موظف به رعایت آن است. در این صورت شما هنگام خرید حتماً باید این خدمات را دریافت کنید و عمده فروشندگان دستگاه ها این خدمات را ارائه می دهند! اگر لبه چسبان انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد