دستگاه لبه چسبان خانگی

0

دستگاه لبه چسبان خانگی

جهت تهیه یک فرآورده چوبی و زیبا از دستگاه ها و تکنیک های مختلفی استفاده می کنند. در واقع پس از طی کردن مراحل متعدد، در نهایت یک سازه چوبی با کیفیت، تولید و عرضه می شود. یکی از دستگاه های پرکاربرد که جهت تهیه فرآورده چوبی برای روکش اطراف سازه مورد استفاده قرار می گیرد، دستگاه لبه چسبان خانگی است.

به گزارش دکوکده : جهت تهیه یک فرآورده چوبی و زیبا از دستگاه ها و تکنیک های مختلفی استفاده می کنند. در واقع پس از طی کردن مراحل متعدد، در نهایت یک سازه چوبی با کیفیت، تولید و عرضه می شود. یکی از دستگاه های پرکاربرد که جهت تهیه فرآورده چوبی برای روکش اطراف سازه مورد استفاده قرار می گیرد، دستگاه لبه چسبان خانگی است.

این نوع دستگاه در انواع مختلف طراحی شده است که افراد بتوانند متناسب با نیاز خود آن را تهیه کنند. یکی از انواع آنها به صورت مصرف خانگی است. گاهی اوقات از این نوع در کارگاه های کوچک نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید که در خصوص دستگاه لبه چسبان و کاربرد آن اطلاعات کاربردی را در اختیار شما قرار دهیم.

کاربرد دستگاه لبه چسبان

همانطور که گفته شد این دستگاه در انواع مختلفی طراحی شده است که هرکس بتواند متناسب با نیاز های خود نوع مناسب آن را تهیه کند. یکی از انواع آنها که جهت تولید فراورده هایی با سایز کوچک مورد استفاده قرار می گیرد، دستگاه لبه چسبان خانگی است.

با وجود این که هر یک از انواع دستگاه ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند، اما به طور کلی نحوه عملکرد آنها یکسان است. جهت تولید بسیاری از سازه های چوبی ابتدا تخته چوب ها را به صورت خام تولید می کنند. فراورده هایی که به صورت خام تولید می شوند، کیفیت و زیبایی چندانی ندارند. به همین جهت روکش های متفاوتی روی آنها قرار می دهند.

در اکثر مواقع هنگام برش تخته چوب ها کناره کار زبری و ناهمواری ایجاد می شود. به همین دلیل از نوارهایی برای روکش کردن اطراف آن استفاده می کنند. در گذشته جهت چسباندن نوار ها بر اطراف کار با استفاده از نیروی انسانی این فرایند را انجام می دادند.

اما پس از گذشت زمان برای صرفه جویی در زمان و سهولت انجام کار از دستگاهی به نام لبه چسبان در مرحله روکش کردن استفاده شد. نوع خانگی این دستگاه نسبت به دستگاه های بزرگ و صنعتی پیشرفته نیست. در واقع عملکرد این دستگاه بسته به مهارت فرد دارد.

دستگاه لبه چسبان خانگی در چه مواقعی مورد استفاده قرار می گیرد؟

همانطور که گفته شد این نوع دستگاه جهت روکش نوار در تعداد بالا مناسب نیست. در واقع از این نوع، جهت مصرف خانگی و در کارگاه های کوچک استفاده می شود. گاهی اوقات ممکن است بسیاری از سازه هایی که در منزل وجود دارد به دلایل مختلفی اطراف آن خراب و نوارهای آن کنده شود.

جهت چسباندن مجدد نوارها در اطراف کار می بایست این کار با دقت بسیار بالایی انجام گیرد. با تهیه دستگاه لبه چسبان نوع خانگی می توانید با دقت هرچه تمام تر در منزل، نوار ها را خود بر سطح کار بچسبانید. این نوع از دستگاه لبه چسبان خانگی به عنوان دستگاهی قابل حمل شناخته می شود. در کارگاه های بسیار کوچک که تعداد سفارش برای تهیه سازه های چوبی کم است، دستگاه لبه چسبان خانگی گزینه مناسبی خواهد بود.

نحوه کارکرد دستگاه لبه چسبان خانگی چگونه است؟

دستگاه های لبه چسبان نسبت به طراحی که دارند، نحوه عملکرد آنها متفاوت است. نوع خانگی در اغلب مواقع برای فراورده هایی با ابعاد کوچک طراحی شده اند. نوع خانگی برخلاف انواع دیگر که به صورت حرفه ای تر تهیه شده اند، به نیروی انسانی جهت انجام فرایند چسباندن نوار بر اطراف آن احتیاج خواهد داشت.

در واقع بخش اعظمی از کار به صورت غیر اتوماتیک انجام می شود. در نهایت کیفیت نهایی که از آن حاصل می شود، به مهارت شما بستگی خواهد داشت. به طور کلی نحوه کارکرد این نوع دستگاه به دو روش صورت می گیرد که در ادامه برای شما ذکر خواهیم کرد:

به صورت اتویی

این نوع از لبه چسبان های خانگی همانطور که از نامش مشخص است، به صورت اتویی به راحتی بر سطح کار چسبانده می شود. در واقع در این روش از نوارهایی استفاده می شود که یک طرف آن دارای چسب است و با استفاده از حرارت بر اطراف کار به راحتی چسبانده می شود. در صورتی که این مرحله از کار با بی دقتی انجام شود، نتیجه نهایی با کیفیتی را مشاهده نخواهید کرد.

لبه چسبان خانگی  به صورت PVC

در این نوع از دستگاه لبه چسبان، دستگاه دارای یک مخزن از چسب گرانول است. جهت روکش کردن اطراف تخته چوب های ام دی اف با استفاده از این نوع دستگاه از نوارهایی به نام پی وی سی استفاده می کنند. ابتدا نوار چسب را به چسب داخل مخزن آغشته کرده و سپس بر سطح کار می چسبانند. در این روش همانند دیگر روشی که برای شما ذکر کردیم، نیاز به دقت بالایی دارد.

قیمت این محصول

همانطور که می دانید لبه چسبان ها در انواع مختلفی طراحی شده اند و هریک از آنها دارای ویژگی های منحصر  به فردی هستند. مسلماً هر یک از آنها نسبت به ویژگی و عملکردی که دارند از قیمت متفاوتی برخوردار هستند.

نوع خانگی این دستگاه ها به دلیل طراحی ساده ای که دارند، نسبت به انواع دیگر حرفه ای که در کارگاه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد، از قیمت کمتری برخوردار هستند. اگر شما در کارگاهی کوچک مشغول به کار هستید، نوع خانگی ان می تواند برای شما گزینه مناسب و مقرون به صرفه ای باشد. چرا که نوع خانگی  آن جهت لبه چسبان برای سازه هایی در تعداد محدود طراحی شده است.

در نتیجه، جهت افزایش کیفیت و زیبایی بسیاری از فراورده هایی که به صورت خام تولید شده اند یا بر اثر برخی از اتفاقات نوارهای اطراف از سطح کار جدا شده از دستگاهی به نام لبه چسبان خانگی استفاده می کنند. به طور کلی لبه چسبان ها در انواع مختلفی طراحی شده اند که هر یک از آنها برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

از نوع خانگی آن می توان برای تخته چوب هایی با ابعاد کوچک استفاده کرد. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که نوع خانگی آن بیشتر با مهارت انسانی انجام می گیرد.

اگر لبه چسبان انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد