لبه چسبان پلاستیک

0
دستگاه ها و تجهیزاتی که به چسباندن انواع نوارهای لبه از جنس های مختلف مشغول هستند؛ به لبه چسبان معروف هستند. در گذشته عدم وجود چنین تجهیزاتی سبب اتلاف وقت بیش از حد و تحمیل هزینه های اضافه می‌شد! اما با ورود فناوری به این عرصه و پیدایش چنین تجهیزاتی، بسیاری از فرایندهای چسباندن نوارهای لبه مدرن شد و کار به دستگاه های تمام اتوماتیک و ماهر سپرده شد. در ادامه با لبه چسبان پلاستیک آشنا می شویم.

لبه چسبان پلاستیک

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : دستگاه ها و تجهیزاتی که به چسباندن انواع نوارهای لبه از جنس های مختلف مشغول هستند؛ به لبه چسبان معروف هستند. در گذشته عدم وجود چنین تجهیزاتی سبب اتلاف وقت بیش از حد و تحمیل هزینه های اضافه می‌شد! اما با ورود فناوری به این عرصه و پیدایش چنین تجهیزاتی، بسیاری از فرایندهای چسباندن نوارهای لبه مدرن شد و کار به دستگاه های تمام اتوماتیک و ماهر سپرده شد! این تجهیزات به گونه ای طراحی شده اند که نوارهای لبه را به دور محصولات مختلفی طی مراحل مختلفی می چسبانند. چسباندن این نوارها در هر دو صورت دستی یا تمام اتوماتیک مزیت های بسیاری را برای محصولات فراهم می آورد. در واقع وجود همین مزایا سبب شده است که دستگاه های لبه چسبان تا این اندازه پیشرفت داشته باشند و به این مرحله از فناوری دست یابند!

مزیت های بهره مندی از دستگاه لبه چسبان پلاستیک

دستگاه های لبه چسبان پلاستیک دارای ایستگاه های مختلفی هستند. منظور از ایستگاه، مراحلی است که طی آن محصولات در نهایت لبه چسبانی می شوند. هرچقدر کیفیت دستگاه در چسباندن لبه ها بیشتر باشد؛ ظاهر و دیگر مشخصات محصول نیز مرغوبیت بیشتری دارند. در ادامه برخی از مزایایی که از چسباندن نوارهای لبه به انواع محصولات به دست می آید را بررسی می کنیم.

افزودن ظاهری جذاب به محصولات

کیفیت ظاهری مهم ترین مساله در محصولات خانگی یا اداری است که به شدت تحت تاثیر برش ها در طول کار قرار می گیرد. در واقع اگر برش هایی که در محصولات ایجاد می شود؛ در محصول نهایی همچنان مشخص باشد؛ مورد پسند بسیاری از مصرف کنندگان قرار نمی گیرد! کارخانجات و شرکت ها به دنبال راه هایی هستند که ظاهر نهایی محصولات به بهترین شکل ممکن باشد. بنابراین استفاده از دستگاه های لبه چسبان پلاستیک یا ام دی اف گزینه بسیار مناسبی در بهبود کیفیت محسوب می شوند.

بهبود دوام و ماندگاری

جوانب نمونه کار در واقع محل های برشی هستند که لازمه پیش برد تولید محصولات بوده اند. اگر در محصول نهایی این قسمت ها محافظت نشوند؛ منجر به ایجاد خرابی ها و اختلالات زیادی می شوند. قسمت های محافظت نشده همچنین در کاهش طول عمر محصول نیز موثر هستند. در نتیجه بسیاری از کارخانجات و تولید کنندگان به دنبال بهبود وضعیت مذکور هستند. دستگاه ها و تجهیزاتی که جهت چسباندن نوارهای لبه پلاستیک یا غیره مورد استفاده قرار می گیرند؛ یک پیشنهاد ایده آل جهت افزایش مقاومت در محصولات می شوند. بنابراین محصول نهایی دارای مقاومت و دوام بالایی است که آن را مدیون دستگاه لبه چسبان پلاستیک است!

افزایش طول عمر محصولات

نوارهای لبه دارای ویژگی هایی هستند که آن ها را به عنوان محافظ از هر نظر قابل اطمینان کرده است. یکی از ویژگی هایی که با وجود نوارهای لبه در حاشیه محصولات حاصل می شود؛ خاصیت ضد آب بودن است! حتماً می دانید در محصولاتی مانند پی وی سی یا ام دی اف اگر آب به هر نحوی به درون بافت اصلی نفوذ کند؛ باعث خرابی و نقص در آن می شود و طول عمر آن را به شدت کاهش می دهد. بنابراین دستگاه های لبه چسبان از هر نوعی که باشند؛ با چسباندن این نوارهای محافظ به بهبود شرایط محصول کمک ویژه ای می کنند. در واقع این تجهیزات به افزایش طول عمر محصول و کارایی بالای آن خدمت می کنند. بنابراین مورد توجه تولیدکنندگان قرار گرفته اند.

عیوب محصولات خود را از هر نظر بررسی کنید!

برخی از دستگاه های مدرن و پیشرفته دارای قابلیت هایی مانند عیب یابی هستند. بنابراین در طول عملیات محصول را از جنبه های مختلفی می سنجند و برخی عیوب احتمالی را به تولیدکنندگان اطلاع می دهند. قابلیت مذکور سبب می شود که کیفیت نهایی محصولات شرکت ها به طرز چشمگیری افزایش یابد و در نهایت به نفع مصرف کنندگان تمام می شود!

ایستگاه های مختلف دستگاه لبه چسبان پلاستیک

بسیاری از تولیدکنندگان محصولات پی وی سی و ام دی اف دارای دستگاه های لبه چسبان هستند که شامل مراحل مختلفی است. هر یک از این مراحل را ایستگاه می نامند که یک عملیات تخصصی را به صورت حرفه ای انجام می دهد. معمولاً دستگاه های لبه چسبان از ۷ ایستگاه چسب زدن، اره زنی سر و ته، فرز کردن پایین و بالا، کرنل، لیسه نوار، برق انداختن محصول و پولیش تشکیل می شوند. وجود ایستگاه های مهمی مانند اره زن سر و ته، کیفیت نهایی محصولات افزایش می یابند. در واقع بسیاری از قسمت های اضافی کار در این ایستگاه حذف می شوند. همچنین در مرحله فرزکاری، بسیاری از قسمت های ناهموار سطح کار به خوبی صاف می شوند و محصول از هر لحاظ بی عیب و نقص خواهد شد! در نهایت لیسه نوار نیز بخش اضافی نوار لبه را جدا می کند. پولیش نیز به عنوان حسن ختام کیفیت نهایی کار را می سنجد و برآمدگی های اضافی را برطرف می کند. برخی فرایندهای دیگر نظیر عیب یابی از خدمات ویژه برخی تجهیزات هستند و در تمام نمونه ها وجود ندارند! ایستگاه ها معمولاً به همین روال هستند اما ممکن است در برخی دستگاه ها با توجه به درجه کیفی و قیمت کمتر یا بیشتر باشند. هر کارگاه و صنعتی با توجه به نیازها و خواسته هایی که دارد؛ از انواع مختلفی از دستگاه های لبه چسبان با ایستگاه های متنوع استفاده می کنند.

چه عواملی در افزایش قیمت لبه چسبان پلاستیک تاثیر دارد؟

در سایر مقاله‌ها درباره عواملی که در تعیین قیمت تجهیزات موثر هستند؛ صحبت کردیم. عوامل زیادی همچون کیفیت نهایی کار، سرعت، انواع و ابعاد دستگاه، برق مصرفی وغیره در قیمت گذاری موثر هستند. علاوه بر تمام این مسایل مواردی همچون نوع چسب، حجم مخزن آن، سرعت جلوبرنده و برخی عوامل دیگر در افزایش قیمت دستگاه موثر هستند. زیرا باعث می شوند که کارایی های دستگاه در چسباندن نوارهای لبه در دستگاه بیشتر شود. با توجه به اینکه تجهیزات و دستگاه های لبه چسبان در کارگاه ها و صنایع فراورده های چوبی یا PVC استفاده فراوانی دارند؛ شرکت ها حاضر هستند برای کیفیت های بالا قیمت های به مراتب بیشتری را نیز پرداخت کنند. از طرفی نحوه کار و عملکرد تجهیزات نیز اهمیت بالایی دارد. اگر دستگاه تمام اتوماتیک باشد، طبعاً قیمت آن نیز نسبت به دیگر نمونه ها بیشتر خواهد بود! اگر لبه چسبان انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد