یراق آلات ام دی اف

0
به گزارش دکوکده : ام دی اف نوعی فرآورده چوبی مورد استفاده در وسایلی نظیر کابینت است که با هر تراکمی از فیبر چوبی تشکیل می­شود. صنعت ام دی اف نیز همانند سایر صنایع مختلف، ابزارهای جانبی و یراق آلات خاص خود را دارد. پیچ ام دی اف، ریل، جک، لولا پاشنه ام دی اف، گونیا ۹۰ درجه، پایه رگلاژ کنج و پیچ های ام دی اف از جمله یراق آلات ام دی اف هستند. ام دی اف نوعی فرآورده چوبی مورد استفاده در وسایلی نظیر کابینت است که با هر تراکمی از فیبر چوبی تشکیل می­شود. صنعت ام دی اف نیز همانند سایر صنایع مختلف، ابزارهای جانبی و یراق آلات خاص خود را دارد. پیچ ام دی اف، ریل، جک، لولا پاشنه ام دی اف، گونیا ۹۰ درجه، پایه رگلاژ کنج و پیچ های ام دی اف از جمله یراق آلات ام دی اف هستند.

صفحه فشرده

ام دی اف فرآورده ای بسیار پرمصرف است که استفاده از آن در صنعت مبلمان، سرویس خواب، کابینت سازی و صنایع دیگری که به چوب وابسته می­باشد، بسیار رواج دارد. پیشرفت صنعت  تکنولوژی زمینه ورود شکل های گوناگون ام دی اف به منازل و محیط کار را فراهم ساخت. ام دی اف (MDF) مخفف Medium Density Fibreboard می­باشد. این اصطلاح به معنای تخته فیبر با چگالی متوسط است. ام دی اف نوعی فرآورده چوبی مورد استفاده در وسایلی نظیر کابینت است که با هر تراکمی از فیبر چوبی تشکیل می­شود. تخته فیبر ترکیبی، از ترکیب فیبر چوبی با رزین و موم ساخته شده و در معرض گرما قرار می­گیرد تا به خوبی فشرده شود. استفاده از این ورق ها در صنایع ام دی اف بسیار پرکاربرد است. این محصول نیز همانند یراق آلات کابینت هستند، اما ظرافت بیشتری دارند. یراق آلات ام دی اف نقش بسیار موثری در زیبایی بخشی به وسایل ساخته شده، ایفا می­کنند.

یراق آلات ام دی اف

صنعت صفحات فشرده نیز همانند سایر صنایع مختلف، ابزارهای جانبی و یراق آلات خاص خود را دارد که در ادامه به بررسی بخشی از آن ها خوهیم پرداخت.
  • پیچ ام دی اف
یکی از مهم ترین ملزومات که در کارهای اجرایی در این زمینه نقشی ضروری دارد، پیچ ام دی اف است. این پیچ های مخصوص برای اتصال تخته های ام دی اف به یکدیگر و نصب این تخته ها به مکان مورد نظر، مورد استفاده قرار می­گیرد. این پیچ ها چهار سو و دارای ساق بلند و کشیده می­باشند که پیچ خوردگی های موجود بر روی آن ها، غالبا عمیق است. اگرچه این پیچ ها، استحکام پیچ های معمولی موجود در بازار را ندارند، اما طراحی آن ها متناسب با تراکم تخته های ام دی اف انجام گرفته است. انتخاب این دسته از محصولات، متناسب با ضخامت و مقاومت ورقه ام دی اف صورت می­گیرد. ضخامت نا مناسب پیچ ها، فشاری مخرب بر ورقه های ام دی اف وارد کرده و آن ها را از هم جدا می­سازد. پیچ های ام دی اف با کیفیت را غالبا از آلیاژ کربن استیل که ترکیبی از آهن و برخی فلزات مقاوم دیگر می­باشد، تولید می­کنند.
  • گونیا ۹۰ درجه
ساخت و سازهای انجام شده در صنعت ام ی اف، نظیر ساخت قفسه های کتاب، کابینت، باکس های چوبی و وسایلی از این قبیل، نیازمند نوعی از این محصولات، تحت عنوان اتصال ۹۰ درجه هستند. این یراق زمینه اتصال دو صفحه فشرده را با زاویه ۹۰ درجه به یکدیگر، فراهم می­سازد. گونیا ۹۰ درجه فلزی، اتصالی ۹۰ درجه است که با دو پیچ به قطعات مورد نظر نصب و آن ها را با زاویه ۹۰ درجه به هم وصل می­کند.
  • پایه ام دی اف رگلاژی کنج
از جمله کاربردی ترین یراق آلات ام دی اف، پایه ام دی اف رگلاژی کنج می­باشد. گاها در برخی محصولات ام دی افی نظیر میزهای اداری، میز تحریر و کابینت ها به علت عدم وجود کف کار، مجبور به استفاده از نوعی پایه مخصوص می­باشند. پایه ام دی افی رگلاژی که در کنج کار نصب می­گردد، برای حل این مشکل طراحی شده است. این دسته از یراق آلات ام دی اف که از دو بخش پایه پیچی و صفح اتصال ساخته شده اند،  قابلیت تنظیم ارتفاع دارند.
  • نعلبکی پایه ام دی اف
از جمله ضروری ترین یراق آلات ام دی اف که کاربرد بسیاری در این صنعت دارد، نعلبکی پایه ام دی اف می­باشد. این پایه به منظور نصب انواع پایه استیل به وسایل ساخته شده از ام دی اف، استفاده می­گردد. پایه های وسایلی نظیر کمد و کابینت های ام دی افی از جمله مهم ترین قسمت های این وسایل هستند. این پایه ها باید از استحکام کافی برخوردار بوده و توانایی تحمل وزن وسیله مورد نظر را داشته باشند. پایه نعلبکی ام دی اف با استفاده از جای پیچی که دارد، با استحکام زیادی به وسیله متصل می­شود.
  • لولا پاشنه ام دی اف
این گروه از یراق آلات ام دی اف، در محصولات ام دی افی دارای وزن سنگین که نیازمند لولایی هستند که دیده نشود و یا آن دسته از وسایلی که چهارچوبی برای استفاده از لولای معمولی ندارند، استفاده می­گردند.
  • لولا معمولی
لولا ها آن دسته از این محصولات هستند که در ساخت درب ها، کمد و کابینت های ام دی افی کاربرد بسیاری دارند. بعضی لولاها برای متصل شدن به صفحه ۲ پیچ و بعضی دیگر ۴ پیچ دارند. لولا ها با توجه به موارد مصرفشان انواع گوناگونی دارند. لولاهای آرام بند و لولاهای پمپی از جمله انواع گوناگون این گروه از یراق آلات ام دی اف می­باشند.
  • جک
جک ها نیز همانند لولا ها از جمله پر کاربردترین یراق آلات ام دی اف در زمینه ساخت کابینت های ام دی اف می­باشند. این دسته از یراق آلات ام دی اف به دلیل اهمیت و استفاده گستردشان در انواع مختلفی نظیر جک گازی، جک پمپی، جک اتوبوسی و … طراحی و به بازار عرضه می­گردد.
  • ریل
ریل ها گروهی از این محصولات می­ باشند که در صنعتی همچون کابینت سازی با استفاده از ورقه های ام دی اف، بسیار پر کاربرد هستند. ریل ها با هدف سهولت در باز و بسته کردن درب کشویی کابینت ها و کشوی کمدها و میزها، مورد استفاده قرار می­گیرند. ریل ها در دو نوع ریل معمولی و ریل ساچمه ای در بازار موجو می­باشند. این محصول از جمله محصولاتی که به تفصیل در سایت خوگرپلاس به آن پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این ام دی اف ها به این سایت مراجعه کنید.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد