ام دی اف خام چیست و چه کاربردی دارد؟

0
احتمالا تا کنون ام دی اف را از نزدیک دیده اید و ویژگی آن را به نوعی می شناسید. از این رو اولین سوال مهمی که در همین ابتدای بحث پیش می آید این است که ام دی اف خام چیست و چه کاربردی دارد؟ همچنین فرق اساسی آن با ام دی اف های معمولی چیست؟

ام دی اف خام چیست و چه کاربردی دارد؟

به گزارش دکوکده : احتمالا تا کنون ام دی اف را از نزدیک دیده اید و ویژگی آن را به نوعی می شناسید. از این رو اولین سوال مهمی که در همین ابتدای بحث پیش می آید این است که ام دی اف خام چیست و فرق اساسی آن با ام دی اف های معمولی چیست؟ در حقیقت این دو نوع از ام دی اف ها هیچ تفاوت بنیادی و اصلی با یک دیگر ندارند، و اصل داستان برای هرکدام از آنها یکی است. اما تفاوت آن ها در روکشی است که زده می شود. در حقیقت ام دی اف خام این روکش را ندارد و تنها تفاوت عمده و اصلی آن با ام دی اف هایی است که در اکثر مواقع دیده ایم. از این رو می توان حدس زد که در پاسخ به سوال ام دی اف خام چیست راه ما به این سوی می رود که به دنبال کاربرد ام دی اف خام بگردیم و بدانیم که این نوع از ام دی اف برای چه کسانی می تواند مفید باشد.

ام دی اف خام چیست ؟

یکی از بارزترین ویژگی های ام دی اف ها ساختار یکپارچه آن می باشد. یعنی این نوع از صنایع چوبی هیچ گره و رگه و … ندارد. بلکه کاملا یکنواخت و یکدست می باشند. ام دی اف خام از نظر ساختار و ظاهری بسیار شبیه به چوب بوده با این تفاوت که برخی از مضرات چوب را ندارد. این مضرات در حقیقت در حوزه نگه داری می باشد. یعنی چوب به آب حساس می باشد و اگر در ارتباط مستقیم با آب باشد و این ارتباط طولانی مدت باشد دچار پوسیدگی می شود و به نوعی تبدیل به لانه ای برای حشرات مختلف می شود. از این رو سعی می شود که بیشتر از ام دی اف ها در ساخت و طراحی کابینت ها، میز، تخت ، قفسه و … استفاده شود. اما اگر بخواهیم در پاسخ سوال ام دی اف خام چیست سراغ کاربرد های آن برویم می توانیم بگوییم که در حالت کلی ام دی اف چه به صورت خام و چه به صورت روکش شده در تولیدات انواع صنایع چوبی چون مبل، کمد، تخت، کابینت، جا کتابی ، دیوارپوش، انواع قفسه ، کفپوش ، بل برد، وایت برد و …. مورد مصرف قرار می گیرند. اما نکته جالب و مزیت بزرگ این ام دی اف ها نسب به چوب وزن کم آن ها می باشد. این وزن کم باعث شده است که در هر جا بتوان از آن استفاده کرد بی نگرانی از این که این وسیله موجب ایجاد اضافه بار شود. در حالت کلی می توان گفت که ام دی اف خام و یا روکش شده صنایع چوبی را دچار انقلابی عظیم کرده و باعث شده است که خلاقیت محدودیت ها را کنار بزند و در تولید انواع محصولات چوبی خود را نشان دهد. از این رو برند خوش نامی مانند خوگر پلاس نیز راه موفقیت خود را در استفاده از ام دی اف های با کیفیت و مرغوب در محصولات چوبی خود می داند.

 ام دی اف خام چیست؟ آیا یک نئوپان است؟

معمولا اگر از یک فردی که ام دی اف خام را دیده باشد بپرسید که ام دی اف خام چیست؟ به راحتی پاسخ می دهد که همان نئوپان است و تفاوت چندانی با آن ندارد. این سخن تنها از دید ظاهری درست می باشد. چرا که از نظر تخصصی تر در پاسخ به سوال ام دی اف خام چیست و تفاوت آن با نئوپان می توان گفت که ام دی اف در برابر نئوپان از جرم یک دست تر و یکنواخت تری برخوردار است. همین یک نواختی مهمترین مزیت این ام دی اف ها محسوب می شود. از این رو برای ماشین کاری و ساخت وسایل چوبی بیشتر از ام دی اف استفاده می شود.

 ام دی اف خام چیست و دلایل محبوبیت آن

دلایل زیر را می توان علت پیشرفت ام دی اف ها دانست و آن را به عنوان بخشی از پاسخ ام دی اف خام چیست قبول کرد: ۱- پیوستگی و یک دست بودن که در بالا نیز از آن بحث شد می توان مهمترین این ویژگی ها باشد. ۲- اگر به شکل عامیانه بخواهیم پاسخ سوال ام دی اف خام چیست بدهیم میتوانیم آن را به یک دفتر نقاشی سفید تشبیه کرد که توانایی این را دارد که بر روی آن هر چه دلمان می خواهد را پیاده کنیم. این قابلیت برای مهندسین و طراحان دکور بسیار مهم می باشد و جز مهمترین عوامل انتخاب این نوع ام دی اف ها هست. ۳- از نظر پایداری ام دی اف ها نسبت به سایر شکل های چوبی پایدار تر می باشد و برخلاف تصور نسبت به فشرده شدن بسیار مقاوم هستند. علت این امر را بالاتر در پاسخ سوال ام دی اف خام چیست داده ایم و آن این که چون سطح این نوع ام دی اف یکنواخت است و این یکنواختی می تواند نیرو را بر روی سطح پخش کند و این باعث می شود که در برابر فشار بسیار مقاوم باشد.ا این محصول از جمله محصولاتی که به تفصیل در سایت خوگرپلاس به آن پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این ام دی اف ها به این سایت مراجعه کنید.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد