ام دی اف مربوک

0

ام دی اف مربوک

به گزارش دکوکده : ام دی اف مربوک یکی از انواع ام دی اف است که در بخش های گسترده ای کاربرد دارد. این محصول در واقع نوعی تخته فیبر با چگالی متوسط است که نسبت به محصولات چوبی دیگر مانند تخته سه لا و مواردی از این قبیل ارزان تر است.

ام دی اف مربوک

ام دی اف مربوک دارای سطحی صاف و مناسب برای طراحی های دقیق نقاشی و برش های مختلف است. در این نوع از ام دی اف ها از ذرات چوبی به صورت بسیار متراکم استفاده می شود و همین امر علت مقاومت بالای این محصولات چوبی است.

در مقاله پیش رو قصد داریم تا در مورد ام دی اف مربوک، نحوه ساخت و کاربرد ها و مزایای آن به بحث و بررسی بپردازیم.

ام دی اف مربوک چیست و چگونه تولید می شود؟

ام دی اف مربوک یک کامپوزیت چوبی مهندسی شده است که با استفاده از محصولات چوبی و خاک اره و چسب های قوی ساخته می شود. این محصولات چوبی در اندازه های گوناگون و عموما به صورت تخته های سه لایه ای تولید می شوند.

بنابراین به منظور تولید این تخته های چوبی از خرده چوب های سخت یا نرم استفاده می شود که این تکه های چوبی را با موادی مانند موم و رزین های مخصوص مخلوط می کنند. در پایان کار لازم است که تخته چوب های تولید شده در معرض دما و فشار بالا قرار گیرند.

این امر به افزایش استقامت و سختی این محصول کمک شایانی می کند. این تخته های چوبی انعطاف پذیری بالایی داشته و در موارد متعددی به کار گرفته می شوند. در ادامه به بررسی کاربردهای این تخته های چوبی خواهیم پرداخت.

کاربرد های ام دی اف مربوک

از این محصول در موارد متنوعی استفاده می شود. در واقع این تخته های چوبی قابلیت آن را دارند تا به فرم های متنوعی درآمده و ویژگی های متعددی را ایجاد کنند. به طور کلی از این تخته های چوبی برای اهداف مختلفی از جمله کاربرد در آشپزخانه، مبلمان، حمام، پنجره ها و مواردی از این قبیل استفاده می کنند.

این محصول را می توان در نوع ضدآب نیز تهیه کرد. در واقع مکان های مختلفی وجود دارند که در معرض رطوبت بوده و در صورتی که از قطعات چوبی متناسب با این محیط استفاده نشود، محصولات چوبی به راحتی و به سرعت در معرض پوسیدگی قرار می گیرند.

با استفاده از لاک چوب، سیلانت و موادی از این قبیل می توان خاصیت ضد آب بودن را برای تخته های ام دی اف مربوک فراهم کرد. در واقع با استفاده از این روش می توان این تخته های چوبی را در رنگ های متنوعی تولید کرد.

بنابراین با ایجاد خاصیت ضد آب می توان سطح این تخته های چوبی را جذاب تر کرد. با اضافه کردن این خاصیت به این تخته های چوبی می توان از این تخته ها در حمام و درب های بیرونی استفاده کرد. این امر سبب صرفه جویی در زمان و هزینه تعمیر می شود.

مزایای استفاده از ام دی اف

تخته های چوبی ام دی اف مربوک به دلیل اینکه از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار هستند در موارد گوناگونی به کار رفته و مزایای بسیاری نیز دارند. یکی از مهم ترین مزایای این تخته های چوبی این است که این تخته ها بستر مناسبی برای روکش ها هستند.

از دیگر مزایای این تخته های چوبی قیمت ارزان برخی از گونه های آن است. این تخته ها نسبت به تخته چوب های طبیعی قیمتی بسیار ارزان تر و مناسب تر دارند. به دلیل اینکه در تخته های چوبی ام دی اف مربوک هیچ دانه ای وجود ندارد، این تخته ها دارای خاصیت ایزوتروپیک هستند.

این خاصیت سبب می شود تا این تکه های چوبی تمایلی به تقسیم شدن نداشته باشند. از طرفی این تخته های چوبی از نظر قدرت و اندازه کاملا سازگار هستند و خوب شکل می گیرند. در ضمن این محصولات چوبی به راحتی رنگ می پذیرند و سطحی کاملا صاف و هموار را برای این منظور ایجاد می کنند.

معایب ام دی اف

تخته های چوبی ام دی اف مربوک به دلیل اینکه نسبت به محصولات چوبی مانند تخته سه لا یا نئوپان متراکم ترند، وزن بیشتری نیز دارند. از طرفی در صورتی که این نوع ام دی اف از درجه تراکم پایینی برخوردار باشد، ممکن است که هنگام اشباع شدن با آب، متورم و شکسته شود.

به دلیل اینکه در این تخته های چوبی از چسب های حاوی اوره فرمالدئید برای افزایش استقامت استفاده می شود، ممکن است که با گذشت زمان فرمالدئید که ماده سرطان زاست را آزاد کند. در ضمن این ماده ممکن است که عوارضی همچون ایجاد حساسیت، سوزش چشم و ریه را ایجاد کند.

پس از آنکه فرایند تولید این تخته های چوبی به پایان رسید، ممکن است که نیاز باشد برای رفع دانه های موجود در این تخته ها به صاف کردن و سوهان کشی نیاز باشد که این امر را نیز می توان یکی دیگر از معایب این محصول دانست.

اما باید بگوییم که تولیدی خوگرپلاس در تولید این نوع از ام دی اف ها از تخصص و تجربه بالایی برخوردار بوده و در حال حاضر تخته های ام دی اف مربوک را با کیفیت عالی تولید و به فروش می رساند.

شما می توانید به منظور بهره مندی و آشنایی با محصولات این تولیدی به سایت خوگرپلاس مراجعه کرده و نسبت به سفارش تخته های چوبی مورد نظر خود اقدام کنید.

در نهایت باید بگوییم که این محصول کاربرد بسیار گسترده ای داشته و موارد بسیار متنوعی به کار برده می شود. در واقع با افزودن موادی خاص می توان خاصیت های متفاوتی را در این تخته های چوبی ایجاد کرده و آنها در جایی که نیاز است، به کار برد.

این تخته های چوبی به دلیل اینکه در ساخت آنها از تکه های بسیار ریز چوب استفاده شده است، دارای مقاومت بالایی هستند و به همین جهت می توان آن را در کاربردهای مختلف ساختمانی به کار برد. در ضمن این تخته های چوبی قابلیت آن را دارند تا رنگ ها و طرح های متنوعی را روی آنها اعمال کرد و دکوراسیون های مختلف را با استفاده از این محصولات طراحی کرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد