کیفیت ام دی اف ملامینه

0

کیفیت ام دی اف ملامینه

به گزارش دکوکده : کیفیت ام دی اف ملامینه از جمله فراورده های چوبی است که باید همراه روکش مورد استفاده قرار گیرد. در هنگام تولید ورقه های ام دی اف از ترکیباتی استفاده می شود که در برابر عوامل خارجی و فرسایشی مقاوم هستند. اما با این وجود این ام دی اف های خام پس از مدتی کیفیت وکارایی خود را از دست می دهند.

به همین منظور برای افزایش کیفیت و عمر محصولات از روکش های مختلفی استفاده می شود. یکی از روکش های کاربردی که محبوبیت بسیاری در بین افراد دارد، روکش ملامینه است. این نوع روکش، علاوه بر زیبایی سبب افزایش کیفیت ام دی اف ملامینه نیز شده است.

تاثیر ساختار ام دی اف در کیفیت

این نوع فرآورده چوبی به دلیل ساختار با کیفیتی که دارند در ساخت بسیاری از محصولات به کار برده می شوند. جهت ساخت ام دی اف، تولید کنندگان در ابتدا الیاف چوب را با چسب های مخصوصی مخلوط می کرده و روی ام دی اف قرار می دهند.

کیفیت ام دی اف ملامینه

در هنگام تولید این نوع فرآورده چوبی از ترکیبات شیمیایی استفاده می شود که سبب مقاوم شدن ام دی اف در برابر عوامل فرسایشی مانند رطوبت، حرارت، سایش و.. می شود. این امر که طی یک عملیات پیچیده انجام می شود، موجب افزایش کیفیت ام دی اف خواهد شد. پس از ترکیب، آن ها را در دستگاه های مخصوصی که حرارت بالایی دارند،  قرار می دهند.

حرارت بالای دستگاه پرس موجب می شود که تمامی ترکیبات به خوبی با یکدیگر مخلوط شده و در نهایت ابعاد نهایی فراورده شکل بگیرد. بنابراین پس از خشک شدن این فرآورده چوبی برای ساخت محصولات قابل استفاده خواهد بود.

نکته ای که در این خصوص وجود دارد این است که ام دی اف به تنهایی در ساخت محصولات، کیفیت و زیبایی چندانی ندارد. به همین جهت با روکش هایی زیبا و مقاوم سطح ام دی اف را پوشانده و برای تولید محصولات استفاده می کنند. یکی از پرکاربرد ترین روکش ها که اغلب از آن در تولید محصولات استفاده می شود، روکش است.

ملامینه ها سطح نازکی از چوب بوده که مقاومت و کیفیت خوبی را در برابر عوامل مخرب دارند. در واقع کیفیت ام دی اف بسیار بالا بوده و در برابر رطوبت، آب و حرارت بسیار مقاوم است.

این محصول چه مزیت هایی دارد؟

این نوع فراورده های چوبی به دلیل کیفیت خوبی که دارند، در ساخت بسیاری از محصولات کاربردی مورد استفاده قرار می گیرند. مزایای ام دی اف ملامینه به شرح زیر است:

  • بر سطح این نوع ام دی اف از روکشی استفاده شده که در برابر بسیار از عوامل مخرب چوب مانند آب، رطوبت، ضربه و حرارت مقاوم بوده و هنگام برخورد این عوامل با سطح ام دی اف باعث هیچ تغییر حالتی نخواهد شد.
  • ساختار این نوع فرآورده چوبی به گونه ای است که می توان به راحتی آن را تغییر شکل داده و در ساخت بسیاری از محصولات مانند کابینت آشپزخانه، کمد، سرویس خواب و بسیاری از لوازم دیگر به کار برده می شود.
  • مواد شیمیایی که در ساخت این نوع فرآورده چوبی به کار برده شده سبب جلوگیری از آفات و حشرات شده است. استفاده از این گونه مواد شیمیایی منجر به افزایش کیفیت ام دی اف خواهد شد.
  • ام دی اف های ملامینه به دلیل نوع روکش آن دارای طرح و رنگ متنوعی بوده و همه افراد با هر سلیقه ای می توانند طرح و رنگ مورد نظر خود را خریداری کنند.
  • این نوع تخته چوب با وجود این که از کیفیت خوب و بالایی برخوردار است با قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای به دست مصرف کنندگان می رسد.
  • ام دی اف ملامینه به دلیل نوع ماده اولیه ای که در آن به کار رفته، از کیفیت قابل توجهی برخوردار است. به همین دلیل در برابر سرما و گرما منقبض و منبسط نمی شوند.

رابطه کاربرد با کیفیت ام دی اف

از آنجایی که ماده اولیه ام دی اف ملامینه از کیفیت بالایی برخوردار است، در ساخت بسیاری از لوازم و تجهیزات به کار برده می شود. همانطور که می دانید کابینت های آشپزخانه مهمترین تجهیزات منزل به شمار رفته و بیشترین مقاومت دربرابر عوامل خارجی مخرب مانند آب و رطوبت را دارد.

به همین جهت باید برای ساخت کابینت از چوب هایی استفاده شود که علاوه بر زیبایی، کیفیت بالایی داشته باشد. ام دی اف ملامینه مناسب ترین چوبی است که برای ساخت کابینت به کار می رود. این نوع چوب داری طرح و رنگ متنوعی بوده و شما به راحتی می توانید کابینت مورد نظر خود را تهیه کنید.

برخی از کابینت هایی که دربازار وجود دارد، در برابر آب یا عوامل مخرب مقاومتی ندارند. به همین جهت باید در انتخاب کابینت دقت زیادی داشته باشید تا از چوب خوب و با کیفیتی ساخته شده باشد.

ام دی اف ملامینه یکی از انواع فرآورده های چوب بوده که مناسب ترین ماده اولیه برای ساخت کابینت به شمار می رود، چرا که مقاومت و کیفیت قابل قبول است.

اگر ام دی اف خام انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد