ضخامت ام دی اف خام

0

ضخامت ام دی اف خام

به گزارش دکوکده : ام دی اف یکی از فرآورده های تولید شده از چوب است. از آنجایی که مواد اولیه بسیاری از وسایل مورد نیاز افراد، چوب است و تعداد درختان روی زمین روز به روز در حال کم شدن است، راهکاری در این چند ساله اندیشیده شده است که از تکه چوب ها، الیاف چوب ها و هر باقی مانده ای از چوب را نیز جهت بسیاری از مصارف چوبی استفاده می کنند. ضخامت ام دی اف خام برای موارد کاربری آن بسیار مهم است.

ضخامت ام دی اف خام

به طوری که از این باقی مانده های بدون مصرف چوب، با استفاده از روش های تولیدی خاص، فرآورده های متفاوتی همچون ام دی اف، نئوپان و… تولید می کنند. این فرآورده های چوبی براساس چگونگی کارایی و ویژگی ها در تولید بسیاری از وسایل همچون میز، صندلی، کمد و… استفاده می شوند.

یکی از بهترین انواع فرآورده های تولید شده از چوب، ام دی اف ها هستند. این محصول با استفاده از الیاف های چوب و مقداری رزین با روش های تولیدی همچون خشک کردن، چسب زدن، پرس کردن و… تولید می شود. توجه داشته باشید که ام دی اف انواع مختلفی دارد که هرکدام ویژگی ها و قابلیت های مخصوص به خود را دارد به همین جهت از هر نوع ام دی اف در موردی خاص می توانید استفاده کنید.

چند نوع ام دی اف وجود دارد؟

همانطور که گفته شد ام دی اف ها براساس ویژگی هایشان که در ادامه ذکر می شود انواع مختلفی دارند اما تقسیم بندی کلی این محصولات مطابق با روکش دار یا خام بودن است. ام دی اف خام نوعی از این محصولات است که هیچ گونه روکشی روی آن قرار نگرفته است.

اما ام دی اف های روکش دار بر این اساس که چه جنس و چه طرحی داشته باشند دارای مدل های متفاوتی همچون ام دی اف ملامینه، ام دی اف های گلاس و… هستند که هر کدام از این مدل ها کاربردهای مختلفی دارند. در ادامه می توانید با ویژگی های تاثیرگذار ام دی اف در تعدد انواع آن همچون ضخامت ام دی اف خام آشنا شوید.

 

ویژگی های تاثیرگذار ام دی اف ها در تعدد آن ها

هر نوع از ام دی اف ها ویژگی های خاصی دارند که باعث می شود آن ها را بتوانید در صنایع چوبی مختلف استفاده کنند. این محصولات از نظر چگالی و وزن، ابعاد، ضخامت و… دارای انواع بسیار متفاوتی هستند که در هر یک از صنعت های چوبی همچون مبلمان سازی، کمدسازی، درب سازی و.. از ام دی اف که متناسب با کار آن ها باشد، استفاده می کنند.

همچنین اینکه ام دی اف قابلیت سنباده زنی، ابزارخوری، ماشین کاری و… داشته باشد بنابراین در استفاده از آن بسیار تاثیرگذار است زیرا در بسیاری از مصارف باید ام دی اف این قابلیت ها را داشته باشد در غیر این صورت نمی توانند از آن استفاده کنند.

همچنین چگونگی ظاهر ام دی اف و قیمت آن باعث می شود که اشخاص بتوانند متناسب با نیاز و بودجه خود آن را تهیه کنند. اما یکی از ویژگی های بسیار تاثیرگذار ام دی اف ها در کاربری آن ها چگونگی ضخامت است که در ادامه به شرح آن می پردازیم.

ضخامت صفحات فشرده

ام دی اف ها از نظر ضخامت در اندازه های مختلفی از ۳ تا ۳۸ میلی متر هستند که از هر نوع ضخامت آن ها در موارد خاصی بهره می برند زیرا در بسیاری از مصارف ضخامت ام دی اف بسیار مهم است و باید این محصول ضخامتی به اندازه مورد نیاز آن صنعت را داشته باشد که بتوانند از آن استفاده کنند.

البته ام دی اف های ضخیم تر پرطرفدارتر هستند به طوری که رایج ترین ضخامت ام دی اف خام بین ۱۴ تا ۱۶ میلی متر است. از آنجایی که در بیشتر مصارف صنعتی چوب از ام دی اف خام استفاده می شود پس به چگونگی تاثیر ضخامت و کاربرد این ام دی اف می پردازیم.

مصارف ام دی اف براساس ضخامت آن

همانطور که پیش از این اشاره شد از ام دی اف ها براساس ضخامت آن ها در صنایع مختلفی بهره می گیرند که اندازه ضخامت این محصولات بسیار مهم است. به عنوان مثال از ام دی اف ها با ضخامت ۳ تا ۶ میلی متر برای محکم کاری وسایل چوبی همچون قفسه ها و کمدها یا در صنعت درب سازی استفاده می کنند.

همچنین ام دی اف هایی با ضخامت ۱۲، ۱۶ و ۱۸ میلی متر جهت ساختن قفسه، کابینت، مبل و… مورد استفاده قرار می گیرند. اما آن دسته از این محصولات که بسیار ضخیم هستند را جهت ایجاد اپن آشپزخانه و… استفاده می کنند. امروزه ام دی اف های ضخیم را به جای سنگ در سطوح آشپزخانه و.. به کار می برند.

بنابراین اندازه ضخامت ام دی اف خام می تواند در کاربری آن و تولید وسایل حاصل از آن تاثیرگذار باشد و همچنین صاحبان صنایع چوبی نیز باید در تهیه ام دی اف به ضخامت آن بسیار توجه کنند.

اگر ام دی اف خام انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد