خرید ام دی اف نوع خام

0

خرید ام دی اف نوع خام

به گزارش دکوکده : بسیاری از سازه هایی که در اطراف خود مشاهده می کنید با استفاده از ام دی اف ساخته شده اند. با خرید ام دی اف نوع خام می توانید بسیاری از سازه و تجهیزات را با این نوع فرآورده چوب طراحی کنید. کیفیت ام دی اف ها سبب شده تا نسبت به فرآورده های دیگر بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

ام دی اف های خام با استفاده از الیاف های چوب که به صورت تکه چوب های کوچک و بزرگ هستند را با چسب های مخصوص و دیگر مواد های شیمیایی مخلوط می کنند. سپس در دستگاه های پرس با درجه حرارت بالا قرار می دهند تا ترکیبات به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند.

در دستگاه پرس شکل نهایی خود را بدست آورده و پس از مدتی خشک می شوند. در نهایت ام دی اف خام تولید شده و قابل استفاده هستند.

خرید ام دی اف نوع خام چه مزایایی دارد؟

این نوع فرآورده چوبی نسبت به سایر محصولات مشابه در ساخت بسیاری از لوازم بسیار پرکاربرد است. برخی از ویژگی ها سبب شده تا بسیاری از افراد تمایل به خرید محصولاتی که از این نوع فرآورده ساخته می شود، داشته باشند. مزایای خرید ام دی اف به شرح زیر است:

  • این نوع فرآورده ساختاری دارد که سبب شده خصوصیات فیزیکی و مکانیکی بالایی داشته باشد. بر این اساس شما برای ساخت بسیاری از لوازم و محصولات می توانید از این نوع فرآورده چوبی استفاده کنید.
  • دارای دامنه وسیعی از تولید است. به این منظور که در ابعاد و ضخامت مختلف می توانید خریداری کنید.
  • سطح صاف و متراکمی داشته و به راحتی می توان از روکش های مختلفی بر سطح ام دی اف استفاده کرد.
  • این نوع فرآورده چوبی قابلیت سنباده زنی، ماشین کاری و ابزار خوری را دارد.
  • با استفاده از ام دی اف خام شما به راحتی می توانید به جهت تولید سازه های مختلف آن را به ابعاد و اشکال متفاوتی تغییر دهید.
  • در برابر فشار و پرس های مختلف مقاومت بالایی دارند.
  • با ظاهری زیبا و طبیعی شباهت زیادی به چوب دارد.
  • مهم ترین مزایای این فرآورده قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن است.
  • این فرآورده به دلیل این که به صورت خام عرضه می شوند به راحتی می توانید روکش مورد علاقه خود را انتخاب نمایید.
  • به دلیل ترکیباتی که در هنگام تولید در آن به کار رفته، سبب شده تا در برابر بسیاری از عوامل فرسایشی مانند آب، نم و رطوبت مقاوم باشند.

خرید ام دی اف نوع خام وارداتی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تنها ۱۵ درصد از تولیدات ام دی اف، داخلی است. در واقع بخش عمده ام دی اف خام در کشور های ترکیه، آلمان، ایتالیا، اتریش و… تولید می شود. ام دی اف هایی که از کشورهای خارجی وارد می شوند از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.

واردات ام دی اف به صورت خام یا روکش دار است. شما با خرید ام دی اف نوع خام می توانید یک فرآورده چوبی با کیفیتی را خریداری کنید. در نهایت با طرح و روکش های مورد علاقه خود سطح آن را بپوشانید.

روکش های متنوعی وجود دارند و شما متناسب با سلیقه خود می توانید از روکش ها به جهت افزایش کیفیت و زیبایی آنها استفاده کنید. ام دی اف های خام به تنهایی مقاومت چندانی در برابر عوامل مخرب ساز نداشته و پس از مدتی چوب ام دی اف باد خواهد کرد.

کاربرد این محصول

کیفیت و مرغوبیت ام دی اف سبب شده تا در بسیاری از سازه ها و محصولات کاربرد زیادی داشته باشد. در واقع ام دی اف در برابر بسیاری از عوامل مانند آب، نم و رطوبت مقاومت زیادی دارد. به همین جهت در ساخت بسیاری از لوازم کاربردی مانند مبلمان، انواع میز، انواع صندلی، قفسه و بسیاری از تجهیزات و لوازم دیگر کاربرد دارد.

ام دی اف های خام را می توان به دو صورت در ساخت لوازم و تجهیزات به کار برد. در اغلب مواقع از ام دی اف های خام در سازه های داخلی به کار می برند. به عنوان مثال جهت ساخت کابینت از ام دی اف خام برای طبقات و دیواره های داخلی کابینت استفاده می کنند تا از طریق هزینه های نهایی کاهش یابد.

به همین دلیل بسیاری از سازندگان جهت ساخت کابینت در نماهای بیرونی آن، از ام دی اف هایی استفاده می کنند که روکش داشته باشند. در قسمت های داخلی که نمای ام دی اف دیده نمی شود از ام دی اف های خام استفاده می کنند.

گاهی اوقات برخی افراد با خرید ام دی اف نوع خام، آن را با سلیقه خود طراحی کرده و در ساخت محصولات به کار می برند. در نتیجه می توان گفت ام دی اف های خام به شکل های متفاوت کاربرد زیادی در ساخت بسیاری از محصولات دارد.

اگر ام دی اف خام انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد