انواع ورق ام دی اف ملامینه

0

انواع ورق ام دی اف ملامینه

به گزارش دکوکده : انواع ورق ام دی اف ملامینه در طرح و رنگ های متنوع تولید می شوند. با خرید انواع ورق ام دی اف می توانید یک دکور منحصر به فرد داشته باشید.

انواع ورق ام دی اف ملامینه

امروزه با گسترش زندگی شهری، استفاده از لوازم و آشپزخانه های ساخته شده توسط چوب های ام دی اف نیز افزایش یافته است. در حقیقت، طی سالیان اخیر، کابینت ها و لوازم اداری بسیاری توسط  انواع ورق ام دی اف ملامینه ساخته شده است.

ورق های ام دی اف نوعی خاص و منحصر به فردی است که دارای روکش های ملامینه می باشد. این روکش ها باعث افزایش کارایی ام دی اف و استحکام آن می شوند. با پیشرفت تکنولوژی در صنایع چوب، انواع ورق در طرح ها و رنگ های متنوع و بی نظیر تولید شده اند که می توان طراحی و دکوراسیون خانه و فضاهای اداری را متناسب با آن انجام داد.

در ادامه مقاله با انواع ورق ام دی اف و راهنمای خرید انواع ورق ام دی اف ملامینه بیشتر آشنا خواهیم شد.

انواع ورق ام دی اف چه تفاوتی با ام دی اف معمولی دارد؟

بخش اصلی ورق های ام دی اف ملامینه و ام دی اف های معمولی را ام دی اف خام تشکیل می دهد که بر اثر فشار و گرمای وارد شده به خرده چوب ها تولید می شود. البته ام دی اف های خام نیز بر اساس کیفیت به چند دسته تقسیم می شوند.

معمولا ام دی افی بهتر است که چگالی بالاتری داشته باشد چرا که استحکام آن نیز بالاتر است. اما مسئله مهم در ام دی اف ها، نوع روکش است. در واقع، نوع روکش است که تعیین کننده کیفیت ام دی اف است. این روکش ها باعث افزایش مقاومت به آب و رطوبت، افزایش استحکام و همچنین ایجاد زیبایی بی نظیر در ام دی اف می شود. انواع ورق ام دی اف توسط روکش های زیبا و مدرن ملامینه پوشش داده می شوند در حالی که ورق های ام دی اف معمولی فاقد این روکش ملامینه است.

یکی از مهمترین برتری های انواع ورق ام دی اف نسبت به ام دی اف های معمولی، تنوع در طرح و رنگ است. روکش ها در طرح های مختلفی تولید شده اند که سلیقه تمامی افراد را در بر می گیرد.

ام دی اف های ملامینه چگونه ساخته می شوند؟

ام دی اف های ملامینه در اصل ام دی اف های خام پوشش داده شده با روکش های ملامینه است. به منظور اعمال این روکش ها به دستگاه ها و تکنولوژی بسیار پیشرفته ای نیاز است تا بتوان ام دی اف های ملامینه با کیفیت بالا تولید کرد. روش های مختلفی برای روکش کاری ملامینه وجود دارد که از جمله آنها می توان به دستگاه های پرس طبقه ای و روکش کاری پیوسته اشاره نمود.

در شروع کار، سطوح ام دی اف را سمباده می زنند که کاملا یکنواخت شود و زبری آن از بین برود. سپس با استفاده از فشار و گرمای بالا، روکش های اعمال می شود. میزان فشار و گرمای وارد شده تاثیر فراوانی بر کیفیت ورق ها دارد و باید به دقت کنترل شود. سپس ام دی اف ها را در صفحات مخصوص قرار می دهند تا بدون اینکه آسیبی به روکش وارد شود، دمای آنها پایین بیاید. به همین ترتیب انواع ورق  تولید می شود که می تواند گزینه مناسبی برای دکوراسیون منزل و فضاهای اداری باشد.

کاربرد انواع ورق ام دی اف ملامینه

با توجه به ویژگی های منحصر به فرد ام دی اف های ملامینه، می توان از آنها در بسیاری از موارد استفاده کرد. به کار بردن این نوع از ام دی اف ها در آشپزخانه به شدت توصیه می شود که مقاومت بالایی به رطوبت، حرارت و سایش دارند. همچنین زیبایی ظاهری آنها باعث می شود که گزینه مناسبی برای ساخت دکورهای شیک و مجلل باشند. علاوه بر آن برای ساخت میزهای ال سی دی، سرویس های خواب، مبلمان و انواع لوازم اداری بسیار مناسب هستند چرا که استحکام و زیبایی ظاهری را با هم دارند.

چرا خرید انواع ورق ام دی اف یک خرید هیجان انگیز است؟

شاید شما هم از آن دسته از کسانی باشید که پس از استفاده از ام دی اف های معمولی، از خرید ام دی اف پشیمان شده باشید. اما بهتر است بدانید که سخت در اشتباه هستید! انواع ورق ام دی اف هیچکدام از معایب ام دی اف را ندارد و در عین حال باعث ایجاد زیبایی منحصر به فردی در محصولات تولیدی می شود.

ام دی اف های ملامینه مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت از خود نشان می دهند در نتیجه برای کابینت های آشپزخانه نیز بسیار کارآمد هستند. علاوه بر آن، مقاومت بالای ام دی اف ها در برابر سایش و حرارت باعث افزایش طول عمر آنها شده است و زیبایی ظاهری آنها نیز تا چندین سال حفظ می شود. در کنار هم قرار دادن تمام این عوامل سبب می شود که خرید اینترنتی انواع ورق ام دی اف، خریدی جذاب و سودمند برای شما باشد چرا که با هزینه مناسب می توانید دکوراسیون فضای مورد نظر خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد