ام دی اف روکش دار

0

ام دی اف روکش دار

به گزارش دکوکده ام دی اف روکش دار یکی از انواع ام دی اف است که در ساخت لوازمی از جمله کابینت مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی ام دی اف ورقه هایی از چوب با چگالی متوسط است که توسط چسب های مختلفی به هم پیوند زده شده اند. ام دی اف معمولا در ساخت کابینت ها استفاده شده و گزینه مناسب تری نسبت به چوب است. ام دی اف انواع مختلفی دارد که یکی از انواع آن ام دی اف روکش دار است. در این مقاله راجع به این نوع از ام دی اف با شما صحبت می کنیم.

ام دی اف روکش دار چه تفاوتی با ام دی اف بدون روکش دارد؟

ام دی اف های معمولی فاقد پوشش هستند. اما در ساخت این محصول از مواد مختلفی به جهت پوشش روی ام دی اف استفاده می شود. یکی از مهم ترین موادی که در پوشش این نوع ام دی اف مورد استفاده قرار می گیرد، رنگ یا پودر است.

هر کدام از این مواد مزایای ویژه ای را به این محصول می بخشند. اما معمولا پوشش پودر مزیت های بیشتری را نسبت به پوشش رنگ دارا است. یکی از مهم ترین مزیت های پوشش پودر این است که دوام بسیار بیشتری به این محصول می دهد.

ام دی اف روکش دار

ام دی اف روکش دار در مقایسه با ام دی اف معمولی در برابر مواد شیمیایی، رطوبت، گرما و خراش ها مقاوم تر است. همچنین این نوع ام دی اف در برابر مواد شوینده خانگی، جوهر و هر ماده دیگری که ممکن است به صفحه فشرده آسیب بزند، بسیار مقاوم تر از سایر انواع صفحات فشردده موجود در بازار است. بنابراین معمولا استفاده از پوشش پودر در ساخت این محصول بسیار رایج تر و بهتر است.

مزایای پوشش پودر نسبت به پوشش رنگ در این محصول چیست؟

معمولا دو نوع پوشش پودری در ساخت این محصول استفاده می شود. این دو نوع پودر شامل ترموپلاستیک و ترموست است. به جهت استفاده از پودرهای ترموپلاستیک لازم است که روی سطح ام دی اف گرم شده باشد.

گرم شدن ام دی اف به ذوب شدن و چسبیدن بهتر پودر کمک می کند. هر دو نوع پوشش پودر مزایای یکسانی را به این محصول می بخشند. اما همانطور که گفتیم برخی مواقع از رنگ فایبرگلاس نیز به جهت پوشش این نوع صفحه فشرده استفاده می شود.

اما بهتر است بدانیم که پوشش پودر نسبت به پوشش رنگ بسیار متفاوت است. اولین تفاوت این دو نوع پوشش این است که پودر به صورت جامد و رنگ به شکل مایع مورد استفاده قرار می گیرد. پودر به عنوان یک پوشش جامد باعث می شود که هیچ گونه حلال، آلاینده های خطرناک یا ترکیبات آلی فرار روی ام دی اف جذب نشوند.

بنابراین این نوع پوشش از نظر سلامت هوای محیط نیز بسیار سودمند است. همچنین پوشش پودر در این محصول نسبت به پوشش رنگ باعث آسیب بسیار کمتری به حیوانات و محیط زیست می شود. چرا که جنس این پودرها به گونه ای است که به راحتی در طبیعت بازیافت می شوند.

آیا استفاده از صفحه فشرده روکشدار مقرون به صرفه است؟

معمولا افرادی که تمایل دارند از این نوع ام دی اف استفاده کنند این سوال برایشان پیش می آید که آیا استفاده از ام دی اف روکش دار مقرون به صرفه است. مهم ترین نکته در مقرون به صرفه بودن این محصول فرآیند تولید همراه با سازگاری با محیط زیست است.

بازیافت مواد مضر همیشه هزینه زیادی را برای تولید کننده به همراه دارد. اما همانطور که گفتیم استفاده از پوشش پودر در این محصول هیچ گونه آسیبی به محیط زیست نمی زند. بنابراین تولید کننده هیچ هزینه اضافی را بابت بازیافت مواد اضافی حاصل از تولید ام دی اف روکش دار نمی پردازد.

به همین دلیل قیمت تمام شده تولید این نوع ام دی اف با توجه به مزیت هایی که به دنبال دارد بسیار مقرون به صرفه است. مزیت هایی از جمله مقاومت و دوام بالای آن باعث می شود که هزینه ای که خریدار بابت این نوع ام دی اف می پردازد بسیار به صرفه باشد. همچنین اینکه محصولی که خریداری کرده اید هیچ گونه آسیبی به محیط زیست و حیوانات نمی زند، حسن بسیاری بزرگی است که خیال شما را از بابت هزینه ای که می پردازید راحت می کند.

آیا ام دی اف روکش دار از زیبایی کافی برخوردار است؟

افرادی که قصد دارند ام دی اف روکش دار را در ساخت کابینت مورد استفاده قرار دهند برایشان مهم است که ام دی اف از تنوع و زیبایی کافی برخوردار باشد. در ساخت این محصول از طراحی های بسیار متنوعی استفاده می شود.

چرا که کاربرد پودر در پوشش این نوع ام دی اف این امکان را می دهد که پودر جریان یافته و سطح یکنواختی را ایجاد کند. در نتیجه این سطح یکنواخت باعث می شود که طراحان به راحتی بتوانند از طرح های مختلفی استفاده کنند. در هنگام ایجاد پوشش روی ام دی اف روکش دار، از انواع مختلف رنگ ها استفاده می شود.

بنابراین خریداران می توانند این نوع از صفحات فشرده را با هر رنگی که مورد دلخواهشان است از سایت خوگرپلاس سفارش داده و خریداری کنند. علاوه بر اینکه از انواع رنگ ها در طراحی این محصول استفاده می شود، جنس رنگ ها نیز متفاوت است. طراحان می توانند از انواع رنگ های مات، براق و هر گونه رنگ سفارشی دیگر در طراحی ام دی اف روکش دار استفاده کنند. بنابراین جای هیچ گونه نگرانی از نظر تنوع و زیبایی این نوع ام دی اف وجود ندارد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد