ام دی اف آفکات

0

ام دی اف آفکات

به گزارش دکوکده : ام دی اف آفکات با توجه به سطح صاف و بافت فشرده ای که دارد توانسته در صنعت نجاری به رتبه بالایی در بین دیگر محصولات در این زمینه دست پیدا کند. این ام دی اف دارای ویژگی های ظاهری و مقاومتی بالایی است به طوری که توانسته در تولید انواع محصولات چوبی مثمر ثمر واقع شود.

این محصول با توجه به اینکه دارای ظاهری یکدست و بدور از هیچ گونه گره ای است می تواند برای تولید کلیه محصولات چوبی گزینه ای مناسب عنوان شود. به همین دلیل در حد گسترده ای این محصول تولید و به بازار عرضه می شود.

در فرایند ساخت آن از چه روش هایی استفاده می شود؟

از آنجایی که در فرایند ساخت ام دی اف آفکات از مراحل متفاوتی استفاده شده است این محصول توانسته با ویژگی های برجسته ای تولید شود.

با توجه به اینکه ماده اصلی برای ساخت ام دی اف آفکات خاک اره است می توان گفت که این ماده با توجه به چسب های مخصوص و رزینی که در تولید آن به کار برده شده است می تواند از مقاومت بالایی برخوردار باشد.

این محصول با قرار گیری در فشار و درجه حرارت بالا به مرحله نهایی تولید خود می رسد. این فشار می تواند در ام دی اف آفکات سطحی فشرده شده و به دور از هیچ گونه فضای خالی در بین خاک اره ها به وجود آورد.

به همین دلیل برای اینکه ام دی اف آفکات بتواند به درستی تولید شود و تفاوت های آن با تخته سه لا و نئوپان به درستی نشان داده شود این مرحله باید در فرآیند ساخت وجود داشته باشد. قبل از ایجاد روکش و قرار گیری آن بر روی ام دی اف پردازش نهایی و صاف کردن سطح دو طرف آن انجام می شود.

بعد از آن لایه های نازکی از چوب پرداخت شده بر روی اطراف ام دی اف آفکات قرار داده می شود. این لایه ها در طرح ها و رنگ های متفاوتی است و می تواند گزینه های انتخابی زیادی را برای افراد ایجاد کند.

به همین منظور می توانید هر رنگ و طرحی را که بخواهید سفارش دهید. در اطراف این ام در اف نیز ورق های PVC قرار خواهد گرفت تا ظاهری یک دست را در همه ابعاد برای این محصول ایجاد کند.

سطح صاف ام دی اف آفکات دارای چه فوایدی است؟

این ام دی اف با توجه به پروسه ساخت مشخصی که دارد می تواند دارای فواید بیشماری باشد. از آنجایی که ام دی اف آفکات نوعی ام دی اف مرغوب و با کیفیت ساخته شده توسط شرکت آفکات است، می توانید از استفاده  آن مطمئن باشید.

برای اینکه بیشتر با مزیت های این ام دی اف آشنا شوید در زیر به صورت خلاصه نمونه ای از این مزیت ها را مورد بررسی قرار می دهید.

  •  با توجه به سطح صاف و بدون هیچ گونه برآمدگی در ام دی اف آفکات می توانید از آن به عنوان سطوح نقاشی استفاده کنید. ام دی افی که دارای روکش نهایی نیست به راحتی می تواند رنگ را به خود جذب کند. به همین دلیل پرایمر های رنگی متنوعی را می توانید بر روی ام دی اف آفکات مورد استفاده قرار دهید.
  •  لبه های تخته ام دی افی که بریده شده است بسیار صاف است و هیچ گونه ناسازگاری در آنها مشاهده نمی شود. به همین دلیل نمی توانند به دست و یا اندام های شما آسیبی وارد کنند.
  •  به دلیل داشتن لبه های صاف در ام دی اف آفکات می توانید از لبه های تزئینی و PVC برای این منظور استفاده کنید.
  •  به دلیل اینکه در سطح این محصول هیچ گونه خلاء ای وجود ندارد برش آن راحت تر صورت خواهد گرفت. به همین دلیل هر گونه طرحی که بخواهید می تواند به راحتی برای شما ایجاد شود.
  •  می توان از روکش های متفاوتی بر روی سطح آن استفاده کرد. به دلیل اینکه سطح این ام دی اف بسیار صاف است، امکان قرار گیری روکش های طرح چوب در آن وجود دارد.
  •  می توانید این سطوح صاف را در همه جهات بر روی آن مشاهده کنید.

تفاوت ام دی اف با تخته سه لا چیست؟

همانطور که می دانیم ام دی اف آفکات به تخته ای گفته می شود که طی فرآیند تولید آن از خاک اره های بسیار ریزی استفاده شده است. در این محصول بافت چوب مشخص نیست و می توانید سطحی صاف و به دور از هیچ گونه گره ای را در آن مشاهده کنید.

همچنین از چسب، رزین و گرما در فرآیند تولید آن استفاده می شود. به همین دلیل این محصول می تواند از تخته سه لا محکم تر باشد. در مقابل تخته سه لا همانطور که از اسم آن مشخص است نوعی قطعه منسجم شده از صفحات چوبی است که طی فرآیند مهندسی شده به وجود آمده است.

در این نوع از تخته ها  سه لایه از با توجه به فشار و حرارت بالا به یکدیگر متصل می شود. در مقایسه تخته سه لا با این محصول می توان گفت که ام دی اف دارای سطحی یکنواخت است که براده های چوبی در آن به قدری کوچک است که قابل تشخیص نیست.

در واقع مهمترین تفاوت این محصولات را می توان در حفره ها و سوراخ هایی دانست که در بین پوشال های چوبی وجود دارد. همچنین نوع چسبی که در این محصولات استفاده می شود نیز می تواند متفاوت باشد. در کناره های ام دی اف سطحی صاف و یکدست را مشاهده خواهید کرد.

اما در تخته سه لا تعداد لایه های موجود به راحتی قابل تشخیص است. این امر ممکن است که از لحاظ بصری تاثیرات منفی را در نگاه مخاطب ایجاد کند. همچنین امکان خرد شدن و شکستن تخته سه لا بسیار بیشتر از ام دی اف آفکات است.

به دلیل چگالی بالای که در ساخت ام دی اف استفاده می شود می توان گفت که این محصول می تواند به عنوان یکی از بی نظیرترین محصولات چوبی در دکوراسیون داخلی مطرح شود.

ورق ام دی اف از جمله محصولاتی که به تفصیل در سایت خوگرپلاس به آن پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ورق های ام دی اف به این سایت مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد