ویژگی ها و مشخصات ورق های ام دی اف خام ترک

0

ویژگی ها و مشخصات ورق های ام دی اف خام ترک

ویژگی ها و مشخصات ورق های ام دی اف خام ترک : ام دی اف خام ترک از جمله فرآورده های چوبی باکیفیت و بادوام در صنایع چوبی و مصنوعات چوبی به شمار می رود. به طور کلی، ورق های ام دی اف، تخته های چوبی فشرده بوده که در تراکم و چگالی خاصی به مرحله تولید می رسند.

ویژگی ها و مشخصات ورق های ام دی اف خام ترک

همچنین در تولید این محصولات از لیف های خرما و تنه درختان نیز استفاده به عمل می آید. بر این اساس، باید اذعان نمود که ورق های ام ای اف خام، از خانواده تخته فیبر بوده که به عنوان نمونه ای از فرآورده های چوبی به شیوه خشک ساخته و پرداخته می شوند.

میزان چگالی و تراکم این محصولات

در این زمینه باید خاطر نشان نمود که میزان چگالی و تراکم این محصولات بر اساس کیلوگرم بر متر مکعب در نظر گرفته می شود. بر این اساس، ۶۵۰ الی ۸۰۰ میزان ضخامت در نظر گرفته شده برای ورق های ام دی اف می باشد. شایان ذکر است که ورق های ام دی اف خام ترک، همانند سایر اوراق ام دی اف، برای تولید و ساخت بسیاری از مصنوعات چوبی مورد استفاده واقع می شوند.

همچنین این محصول در زمره محصولات پرکاربرد و پر استفاده در میان فرآورده های چوبی به حساب می آید. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که ورق ام دی اف خام ترک، به صورت خام قابلیت استفاده و کارایی ندارد، بلکه برای استفاده از این محصول نیاز است که به وسیله موادی سطح ام دی اف روکش گردد.

بر همین اساس، از طریق فرآیند روکش کردن، ورق های ام دی اف خام ترک، از رنگ ها و طرح های جذاب و مورد پسندی برخوردار می شوند. ناگفته نماند که ورق های ام دی اف در ابعاد و ضخامت های گوناگونی در سطح بازار موجود می باشند.

خصوصیات بارز ورق ام دی اف خام ترک

گفتنی است که ورق ام دی اف خام ترک، از مخلوط ضایعات چوب، ذرات چوب و دیگر مواد سلولزی یا چسب و پس از تحت فشار قرار گرفتن به وسیله پرس، تولید می گردند. از آنجایی که ام دی اف خام در برابر رطوبت و آب، مقاومت قابل توجهی نشان می دهد، همواره یکی از گزینه های کاربردی و کارآمد در صنعت چوب به شمار می آید.

بر همین اساس، امروزه بسیاری از ساخت و ساز ها و صنایع مختلف چوبی، بر روی استفاده از ورق های ام دی اف توجه ویژه ای را مبذول می دارند.

در مقیاس جهانی، ترکیه و آلمان در زمره تولید کنندگان ورق های ام دی اف در اقصی نقاط دنیا به حساب می آیند. به همین جهت، ورق های ام دی اف خام ترک، در میان مصرف کنندگان و خریداران از جایگاه قابل توجهی برخوردار می باشند.

لازم به ذکر است که ورق های ام دی اف به صورت خام یا پس از انجام عملیات روکش کردن و به وسیله روکش های پی وی سی، ملامینه و کاغذهای دکوراتیو و در ضخامت های گوناگون به فروش می رسند. ناگفته نماند که روکش های ام دی اف، ضمن دوام و استحکام مطلوب، از زیبایی و جذابیت بصری فوق العاده ای برخوردار می باشند.

ضمنا، ورق های ام دی اف خام ترک، در ابعاد و اندازه های مختلف و متنوعی وجود دارند. همین تنوع بسیار بالا در ابعاد، استفاده و کاربرد ورق های ام دی اف را با سیر صعودی همراه ساخته است. ورق ام دی اف ۳ میل، ۴ میل، ۵ میل، ۸ میل و ۱۶ میل، نمونه هایی از ابعاد مختلف این محصول محسوب می شود.

در این زمینه باید خاطر نشان نمود که از لحاظ قیمت، ورق های ام دی اف خام ترک، در مقایسه با ورق های روکش دار، از قیمت مناسب تری برخوردار می باشند.

مؤلفه های تاثیرگذار در قیمت ام دی اف خام ترک

یکی از مسائل مهم و حائز اهمیت برای خریداران ام دی اف خام ترک، قیمت این محصول می باشد. از سوی دیگر، مؤلفه های متعددی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در قیمت نهایی این محصول تاثیر گذار و مؤثر هستند. بر این اساس، ایرانی یا ترک بودن، کارخانه سازنده و ضخامت موجود در ورق های ام دی اف، از عوامل مؤثر در این زمینه به شمار می آیند. از دیگر عوامل مهم و حائز اهمیت در قیمت ام دی اف خام ترک می توان به جنس و نوع این محصول اشاره نمود.

سایر ویژگی های مهم ورق ام دی اف خام ترک

گفتنی است که امروزه رقمی در حدود ۸۵ درصد نیاز کشور به ام دی اف، از کشورهای دیگر تهیه و تامین می شود. با این وجود در حدود ۱۵ درصد این نیاز در داخل کشور تولید می گردد. بر همین اساس، بسیاری از سازندگان کابینت از ورق های ام دی اف خام ترک، به علت استحکام و دوام این محصول استفاده به عمل می آورند. همچنین در ساخت دکوراسیون داخلی منزل، کمد و دیوارهای چوبی، ورق های ام دی اف خام کاربرد گسترده ای دارند.

امروزه برندهای متعددی در زمینه عرضه و ارائه ورق های ام دی اف فعالیت می کنند. یکی از برندهای باسابقه و شناخته شده در این زمینه، برند خوگرپلاس می باشد. خوگرپلاس ارائه دهنده انواع فرآورده های چوبی باکیفیت و بادوام از جمله ورق ام دی اف خام ترک به شمار می آید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد