قیمت ام دی اف برجسته

0

قیمت ام دی اف برجسته

بهد گزارش دکوکده : ام دی اف برجسته قیمت با توجه به کمبود چوب امروزه محصولاتی تولید شده است که می توان از آن ها به عنوان جایگزینی برای آن استفاده کرد. این محصولات به گونه ای هستند که از ترکیب الیاف چوب و رزین و با استفاده از مراحل تولیدی همچون خشک کردن، چسب زدن و پرس تولید می شوند.

این محصولات دارای انواع مختلفی همچون تخته لایه، نئوپان و ام دی اف هستند که پرکاربردترین آن ها ام دی اف برجسته قیمت است به طوری که امروزه در محیط اطراف خود مانند منازل، ادارات، دفاتر، کلینیک ها و… با وسایل و دکوراسیونی از این جنس مواجه می شوید.

اما بهتر است بدانید که ام دی اف ها دارای انواعی همچون ام دی اف خام، روکش دار، برجسته، فوق برجسته و.. هستند که در بسیاری از ویژگی ها همچون قیمت با یکدیگر بسیار متفاوت هستند.

ام دی اف برجسته قیمت چه نوعی از ام دی اف است؟

ورق های ام دی اف ممکن است ساده یا برجسته باشند به طوری که پس از اینکه تولید شدند ممکن است با استفاده از دستگاه ها و ابزارهای مخصوص بر آن ها طرح هایی ایجاد می شود. یکی از طرح های معروف ام دی اف ها برجستگی است.

ممکن است روی ام دی اف ها متناسب با سلیقه افراد انواع طرح ها همچون طرح چوب ایجاد کنند که به محصول نهایی آن ورق ام دی اف برجسته قیمت می گویند. این عمل برجسته کاری را می توان بر ام دی اف های روکش دار نیز انجام داد به طوری که روکش آن ها دارای برجستگی هایی مطابق با ورق ام دی اف باشد که البته به این نوع از ام دی اف سینکرونایز می گویند.

پس از هر دو نوع ام دی اف خام و روکش دار می توانیم نوع برجسته آن را نیز داشته باشیم که افراد براساس چگونگی استفاده از این ورق ها می توانند یکی از این دو نوع را تهیه کنند.

مهم ترین مسئله در رابطه با ام دی اف برجسته

زمانی که مبلمان سازها، کابینت سازها، کمد سازها و بسیاری افراد دیگر که مشغول به کارهایی از این دست هستند جهت خرید این محصولات به مراکز فروش آن مراجعه می کنند، اولین مسئله مورد توجه، هزینه آن است.

افراد تصور می کنند بخاطر پروسه تولید ام دی اف و خصوصاً برجستگی های روی آن ممکن است این محصول قیمت بیشتری نسبت به چوب داشته باشد. در صورتی که اصلاً این طور نبوده و ام دی اف ها ضمن برخورداری از کلیه ویژگی های چوب همچنین دارای قیمت مناسب تری نسبت به آن هستند.

شاید این برجستگی های این محصول هزینه ای به همراه داشته باشد اما قطعاً هزینه این محصول بسیار ارزان تر از چوب برجسته است زیرا ایجاد برجستگی ها بر چوب کاری سخت تر از ایجاد برجستگی بر ام دی اف است.

عوامل موثر در قیمت این محصولات

همانطور که می دانید ام دی اف های برجسته با ویژگی های بسیار متفاوتی قابل تولید هستند که این ویژگی ها می توانند باعث کاهش یا افزایش هزینه در این نوع محصول باشند. هما ن طور که گفته شد ام دی اف های برجسته می توانند خام یا روکش دار باشند و در پی این ام دی اف های روکش دار برجسته قیمت بالاتری نسبت به ام دی اف های خام برجسته دارند.

زیرا شما ضمن برخورداری از قابلیت های روکش کشیده شده بر ام دی اف باید هزینه آن را نیز پرداخت کنید. البته تولیدکنندگان وسایل جهت تولیدات زیاد خود و اینکه هزینه کم تری پرداخت کنند، بیشتر به خرید ام دی اف های خام می پردازند.

از دیگر عوامل تاثیرگذار در هزینه نهایی این محصولات می تواند ابعاد، ضخامت، وزن و تراکم آن ام دی اف باشد که در صورت کاهش رقم اندازه در این موارد، قیمت آن نیز کاهش پیدا می کند و در صورت افزایش هرکدام از موردهای ذکر شده ممکن است قیمت ام دی اف برجسته نیز بیشتر شود.

مهم ترین عامل تغییر قیمت ام دی اف برجسته

به طور کلی هزینه این محصولات نسبت به ام دی اف های ساده بیشتر است که شاید دلیل این مسئله برجستگی های روی این محصولات باشد زیرا ایجاد این برجستگی ها نیازمند مهارت و ابزار خاصی است. به طوری که هر اندازه طرح برجسته پیچیده تر و بیشتر باشد هزینه آن ورق نیز بیشتر خواهد بود.

در پایان بنا بر تمام آنچه گفته شد کلیه ام دی اف ها حتی مدل های برجسته نیز قیمت مناسب تری نسبت به چوب دارند علاوه بر اینکه قابلیت های این محصولات در بسیاری موارد از چوب بیشتر است.

بدون تردید، یکی از مراکز معتبر ارائه و عرضه ورق های ام دی اف، خوگرپلاس می باشد. برند خوگرپلاس در زمینه عرضه انواع و اقسام فرآورده های چوبی باکیفیت و مرغوب، از سابقه درخشانی برخوردار می باشد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد