ام دی اف ونگه مات

0

ام دی اف ونگه مات

به گزارش دکوکده : ام دی اف ونگه مات که از بهترین جایگزین های چوب طبیعی در صنایع چوب بوده، دارای تنوع فوق العاده ای در طرح و رنگ است. معمولاً نمونه های روکش شده این فرآورده ها نسبت به انواع خام طرفداران بیشتری داشته و کاربردهای فراوانی دارند. اگرچه ام دی اف های خام نیز دارای فروش مناسبی بوده و کاربردهایی دارند اما مقاومت و استحکام آن ها بدون روکش بسیار کم است. بنابراین روکش دار کردن ام دی اف ها یک فرایند مقاوم سازی بوده که جهت بهبود عملکرد و بازدهی این محصولات صورت گرفته است.

اگرچه در ابتدا ام دی اف ها را به خاطر مقاوم سازی روکش می کردند اما امروزه این روکش ها باعث تنوع فوق العاده زیادی در این صنعت شده اند. نمونه های مات این ام دی اف ها دارای طرفدارانی بوده و باعث شده بسیاری از طراحان و تولید کنندگان این فرآورده ها به فکر ایجاد طرح ها و مدل های بیشتر و متنوع تری باشند. ام دی اف ونگه مات امروزه از محبوب ترین و پر استفاده ترین طرح های موجود در بازار بوده و بسیاری از مصرف کنندگان تمایل به استفاده از این طرح در دکوراسیون های خود دارند.

انواع ام دی اف ونگه مات

ام دی اف های ونگه مات به دو شکل در بازار موجود است. دسته اول ام دی اف های خامی بوده که از الیاف چوب ونگه ساخته شده و بعداً به وسیله روکش ها مات شده اند. دسته دوم ام دی اف های مات و روکش داری بوده که دارای طرح های مختلف ونگه هستند و در اصل دارای ویژگی ها و مزایای این چوب ها نخواهند بود.

به طور کلی چوب ونگه بسیار مرغوب و با کیفیت بوده و در تولید بسیاری از محصولات چوبی کاربرد دارد. بنابراین ام دی اف های خام ساخته شده از الیاف این چوب ها نیز از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و همچنین قیمت های بیشتری خواهند داشت. اما دسته ای از ام دی اف ها که تنها دارای طرح های ونگه هستند در واقع ملامینه بوده و مغز آن ها از الیاف سایر چوب های درختان ساخته شده است. بنابراین قیمت های این نوع ام دی اف های طرح ونگه ارزان تر از سایر محصولات خواهد بود.

بنابراین وقتی در طول مقاله از ویژگی ها و مزایای ونگه صحبت می کنیم مقصود ما ورقه های ام دی اف ونگه مات است که از جنس الیاف این درختان هستند. همانطور که اشاره شد ملامینه های مات طرح ونگه تنها در ظاهر به این چوب ها شباهت دارند.

کدام ویژگی های ونگه باعث کاربرد آن در ام دی اف های مات شده است؟

ونگه در واقع نام یکی از درختان گرمسیری در آفریقا بوده که بسیار نادر و کمیاب است. رنگ و طراحی ظاهری فوق العاده این چوب ها باعث شده که الهام بخش طرح های ام دی اف های مات باشند. با توجه به اینکه ام دی اف های مدل ونگه دارای انواع مختلفی هستند، در این بخش به آن دسته از فرآورده های چوبی که از الیاف چوبی این درختان ساخته شده اند، اشاره خواهیم کرد.

طراحی زیبا و چشم نواز

مهم ترین مزیتی که باعث شده ونگه جهت ساخت ام دی اف مورد استفاده قرار بگیرد، زیبایی منحصر به فرد آن است. چوب این درختان دارای طراحی و رنگ های فوق العاده زیبایی بوده که جهت ساخت بسیاری از لوازم چوبی خانگی، اداری و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این زیبایی چشم نواز سبب شده که این محصول در ساخت دکوراسیون ها کاربرد فراوانی داشته باشند. این فرآورده ها نمایی زیبا، شیک و مدرنی را به محصولات نهایی می بخشند.

استحکام بالا

معمولاً در طراحی و تولید ام دی اف ها، استحکام و مقاومت از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا عمده این لوازم چوبی خانگی و اداری مورد استفاده قرار گرفته و باید فشارهای نسبتاً زیادی را تحمل کنند. به عنوان مثال در تولید کابینت های آشپزخانه و مبلمان استفاده از ساختار مقاوم و محکم مهم بوده و از مزیت های این محصول به حساب می آید.

به طور کلی ام دی اف ونگه مات باید توانایی تحمل فشارهای زیادی را داشته و مستحکم باشند. یکی از ویژگی هایی که چوب درختان ونگه را از سایر چوب ها متمایز می سازد، ساختار محکم و مقاوم آن ها است. ام دی اف هایی که از الیاف این چوب ها ایجاد می شوند نیز از این استحکام و مقاومت مناسب برخوردار هستند.

دوام و ماندگاری فوق العاده

ساختار چوب ونگه به گونه ای است که می تواند طول عمر بالایی را برای محصولات ساخته شده از آن مهیا سازد. حتی ام دی اف هایی که از الیاف این چوب تهیه می شوند نیز از این دوام و ماندگاری برخوردار خواهند بود. شما با یک نگهداری فوق العاده و رعایت نکات ایمنی مرتبط با ام دی اف ها می توانید این نوع محصولات را برای مدت زمان طولانی در اختیار داشته باشید.

مقاومت در برابر آفات و قارچ ها

از دیگر ویژگی های این نوع چوب ها می توان به مقاومت بالای آن ها در برابر بسیاری از آفات و قارچ ها اشاره کرد. در واقع مقاومتی که این محصولات در برابر این نوع عوامل فرسایش دارند، سبب شده که ماندگاری و طول عمر محصولات ساخته شده از الیاف ونگه بیشتر از محصولات مشابه باشند. بنابراین شما با خریداری لوازم چوبی ساخته شده از ام دی اف در برابر آفات و بسیاری از عوامل فرسایشی مصون خواهید بود.

خرید و فروش این محصول

با توجه به مزایای زیادی که این نوع ام دی اف ها دارند، قیمت بالای ام دی اف های ونگه قابل توجیه است. در واقع قیمت این دسته از لوازم چوبی با وجود مزیت های فراوانی که دارند کاملاً به صرفه و منطقی خواهد بود. بنابراین در بسیاری از بازارهای این صنعت خرید و فروش ام دی اف های ونگه مات رونق دارد.

مراکز فروش و فروشگاه های کوچک و بزرگ زیادی در سطح شهر فعال بوده که به عرضه انواع ام دی اف ها از جمله ام دی اف های مات می پردازند. جهت خرید هر نوع ام دی اف می توانید به یکی از این فروشگاه ها و همچنین سایت های فروشگاهی موجود مراجعه کرده و فرآورده های چوبی مورد نیاز خود را تهیه کنید.

اگر ام دی اف مات ونگه انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد