ام دی اف برجسته

0

ام دی اف برجسته

ام دی اف برجسته نمونه ای بارز و جذاب از ام دی اف های تولیدی است که توانسته در بازار رقابتی محصولات چوبی بدرخشد. در این نوع از ام دی اف از روکش های چوبی برجسته استفاده شده است که جنبه های زیبایی شناختی بالایی را در بر دارد.

ام دی اف برجسته با توجه به ویژگی های ظاهری که دارد می تواند تداعی کننده چوب باشد. در این روکش ها برجستگی سطح ام دی اف را می توانید به راحتی مشاهده کنید. در ام دی اف برجسته تفاوت های اساسی آن را با سایر ام دی اف ها می توانید درک کنید.

با توجه به مزیت های متفاوتی که ام دی اف برجسته دارد می توان این محصول را در دکوراسیون داخلی دارای نقشی مهم دانست. همانطور که می دانیم ام دی اف نوعی تخته چوبی است که از فرآورده های چوب تهیه می شود. طی مراحل مختلفی این تخته می تواند به بازار عرضه شود.

این تخته می تواند دارای انواع مختلفی باشد که با توجه به پروسه تولید آن در هر موقعیتی نوعی خاص از این ام دی اف ها استفاده می شود. به عنوان نمونه برخی از ام دی اف ها که دارای مقادیر خاصی از فرمالدئید هستند ممکن است برای مصارف خانگی مورد استفاده واقع نشوند و مزیت های صنعتی داشته باشند.

در واقع این محصول با توجه به نوع روکشی که دارد توانسته جنبه های بصری جذابی را برای مخاطبان  ایجاد کند. این ام دی اف در پروسه تولید خود شبیه به ام دی اف خام است. با این تفاوت که در روکش آن می توانید برجستگی هایی را مشاهده کنید که در روکش های دیگر قابل لمس شدن نیست.

مراحل ساخت ام دی اف چیست؟

ام دی اف برجسته نوعی پانل های ساخته شده از چوب است که در آن از الیاف بسیار ریز چوب استفاده می شود. در واقع این الیاف هایبا توجه به چسب های فوم و رزین به یکدیگر متصل می شوند. بعد از آن پانل های تولیدی تحت فشار و گرما قرار می گیرند تا هر گونه رطوبت و یا هوایی که در بین الیاف های چوب وجود دارد از بین برود.

گرمایی که در حد وسیع به این پانل ها داده می شود می تواند منجر به خشک شدن این قطعات شود. دستگاه پرس می تواند برجستگی ها و یا سطوح ناهموار موجود در این تخته ها را از بین ببرد و محصولی صاف و یکدست را ایجاد کند.

این ام دی اف در واقع در این مرحله، ام دی اف خام نامیده می شود که هنوز روکشی بر روی آن تعبیه نشده است. روکش های ام دی اف با توجه به تنوع گسترده ای که دارند بر روی این ام دی اف ها پرس می شوند.

این محصول دارای روکشی است که سطوح برجسته ای دارد که یکنواختی در روکش های دیگر را در  زمان مشاهده آن نخواهید دید. ام دی اف برجسته می تواند  دارای مزیت های بسیاری باشد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

فواید استفاده از ام دی اف برجسته چیست؟

ام دی اف برجسته را می توان نوعی ام دی اف دانست که دارای ویژگی های ظاهری منحصر به فردی است که توانسته در صنعت تولیدات چوبی نقش بسیار مهم را ایفا کند. در واقع در بیشتر دکوراسیون های داخلی و فضاهای داخلی می توان از این ام دی اف به راحتی استفاده کرد.

با توجه به تنوع رنگ و طرحی که در این ام دی اف وجود دارد می توانید بنا به نیاز و موقعیت خود آن را سفارش دهید تا در سریع ترین زمان ممکن محصولات مد نظر شما آماده شود. این محصول می تواند زیبایی محیط اطراف شما را دو برابر کنند.

همچنین با تهیه این محصول که دارای خاصیت ضد رطوبت و اشتعال است می توانید مطمئن باشید که این ام دی اف ها می توانند تا مدت های طولانی را برای شما بدون هیچ گونه تغییری باقی بمانند. یکی دیگر از فواید این ام دی اف را می توان قیمت مناسب آن دانست.

همانطور که می دانیم تولیدات چوبی به دلیل طبیعی بودن از قیمت بالایی برخوردار هستند. برای این منظور ممکن است امکان خرید آنها برای همه افراد جامعه امکان پذیر نباشد. به همین دلیل از این محصول می توان به جای این تولیدات چوبی طبیعی استفاده کرد.

با توجه به شکل پذیری راحت و برش آسان این پانل های چوبی می توانید در هر ابعاد و اندازه ای که بخواهید سفارشات خود را به کارگاه های تولیدی دهید. وزن سبک تخته های فیبری این محصول این امکان را به شما می دهد تا بتواند تجهیزات چوبی خود را به راحتی جابه جا کنید و از این طریق به تغییر دکوراسیون خود بپردازید.

در این نوع از ام دی اف می توان از کلیه ابزارهای نجاری استفاده کرد بدون اینکه خدشه ای به این محصولات وارد شود و یا تخته های ام دی اف دچار شکستگی یا آسیب شوند.

چگالی های مختلف در تولید این محصول

برای تولید این محصول در صنعت از چگالی های متفاوتی استفاده می شود. در واقع هر کدام از این چگالی ها می تواند ویژگی های ام دی اف برجسته را متفاوت نشان دهد. می توانیم دسته بندی آن را با چگالی های متفاوت به صورت زیر بیان کنیم.

  • این محصول با چگالی کم : در این نوع از ام دی اف ها وزن تخته های تولید شده کمتر از   ۴۰ lb در هر فوت است.
  • ام دی اف با چگالی استاندارد: وزن ام دی اف به  ۴۰ lb تا ۵۰ lb در هر فوت می رسد.
  • ام دی اف برجسته با چگالی بالا: در این ام دی اف وزن پانل های تولیدی به بالاتر از ۵۰ lb در هر فوت می رسد.

لازم به ذکر است که این محصول با چگالی استاندارد از جمله ام دی اف هایی است که در هر شرایطی می توان از آنها استفاده کرد. با این وجود در این نوع از ام دی اف ها نیز می توانید تنوع و رنگ بندی متفاوتی را نیز مشاهده کنید.

ورق ام دی اف برجسته از جمله محصولاتی که به تفصیل در سایت خوگرپلاس به آن پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ورق های ام دی اف به این سایت مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد