لزوم طراحی ام دی اف خام

0

لزوم طراحی ام دی اف خام

لزوم طراحی ام دی اف خام : طراحی ام دی اف خام به عنوان یکی از متریال پرمصرف چوبی، پس از طی فرآیندها و پروسه های مختلفی صورت می گیرد. به طور کلی، در حال حاضر ردپای ورق های ام دی اف خام را در ابعاد مختلف زندگی انسان می توان به خوبی احساس نمود.

ام دی اف خام

ماده اولیه برای ساخت بسیاری از مصنوعات و لوازم چوبی مانند کمد، کابینت آشپزخانه و سرویس خواب را ورق های ام دی اف خام تشکیل می دهد. همچنین اوراق ام دی اف یکی از متریال رایج و متداول برای استفاده در صنایع چوبی، علی الخصوص صنایع کابینت سازی و مبل سازی به شمار می رود.

لزوم طراحی ام دی اف خام

طراحی ام دی اف خام به عنوان نوعی تخته فیبر دارای تراکم و چگالی متوسط بوده که استحکام و دوام در برابر عوامل فرسایشی از برجسته ترین ویژگی های این نمونه فرآورده های چوبی محسوب می شود. شایان ذکر است که تخته فیبر از ترکیب و تلفیق تکه های چوب سخت و خرده ها و تراشه های چوب نرم به وجود می آید.

بر همین اساس و برای تولید محصول نهایی این ترکیب را با چسباننده و رزین های مناسب مخلوط نموده و در معرض حرارت و فشار قرار داده تا کاملاً به یکدیگر فشرده شوند. پس از طی این فرآیندها و سرد شدن تخته ها، طراحی ام دی اف خام صورت گرفته و تخته ها به اندازه های مورد نظر بریده شده و بسته بندی می شوند.

لازم به ذکر است که چگالی و تراکم متوسط ورق های ام دی اف خام ۶۰۰ الی ۸۰۰ کیلوگرم در متر مکعب می باشد. همچنین پس از طراحی ام دی اف خام، قابلیت قرار دادن انواع رنگ ها، طرح ها و روکش ها چوبی و غیر چوبی بر سطح آن امکان پذیر می شود.

نگاهی به جزئیات طراحی این محصول

به طور کلی، طراحی ام دی اف خام یک راهکار بهینه و کاربردی برای تولید و ساخت انواع و اقسام مصنوعات چوبی و وسایل چوبی به شمار می رود. بر این اساس، ورق های ام دی اف برای تولید انواع پارتیشن، میز آرایش، تخت، میز ناهارخوری و میز مطالعه بسیار کاربرد دارند.

در این زمینه باید خاطر نشان نمود از آنجایی که برای تولید و طراحی ام دی اف خام از خرده ها و تراشه های چوب بازیافتی استفاده به عمل می آید، تولید ورق های ام دی اف با محیط زیست سازگاری مناسبی دارد. از طرف دیگر، به علت منعطف بودن و انعطاف پذیری ورق های ام دی اف خام، شکل دادن به این نوع فرآورده های چوبی در مقایسه با سایر ورق های چوبی، به مراتب راحت تر و بهتر انجام می پذیرد.

همچنین انعطاف پذیری مناسب این محصولات سبب تنوع بالای مدل این محصول می شود. ناگفته نماند که به علت برخورداری اوراق ام دی اف از سطح کاملاً یکدست و هموار، چسباندن مواد دیگر بر روی سطح این محصول به راحتی صورت می گیرد.

بدون تردید، یکی از کاربرد های مهم و حائز اهمیت طراحی ام دی اف خام برای ساخت و تولید انواع کابینت آشپزخانه تلقی می شود. به طور کلی، کابینت آشپزخانه یکی از المان های مهم برای زیبا بخشی و جذابیت بصری دکوراسیون داخلی می باشد.

یکی از مؤلفه های اساسی در تولید کابینت نوع متریال بکار رفته در ساختار آن می باشد. ورق های ام دی اف به علت تراکم و مقاومت مناسب، بهترین گزینه موجود برای استفاده در بافت کابینت به شمار می آیند. همچنین به علت قابلیت رنگ پذیری و طراحی ام دی اف خام، امکان اعمال رنگ های متنوع و متناسب با سلیقه مشتری بر روی سطح این محصولات وجود دارد.

ویژگی های برجسته طراحی ام دی اف خام

به طور کلی، طراحی ام دی اف خام یک انتخاب کاملاً مقرون به صرفه و بهینه، علی الخصوص از نقطه نظر اقتصادی به شمار می آید. چراکه علاوه بر فرآیند تولید ارزان و مناسب این محصول، قیمت نهایی ورق های ام دی اف در مقایسه با قیمت تمام شده سایر فرآورده های چوبی بسیار پایین و ارزان تر می باشد.

از دیگر ویژگی های بسیار شاخص و بارز آن مقاومت این محصول در برابر سرما و گرما می باشد. بر این اساس، قرار گرفتن اوراق ام دی اف در معرض هوای سرد یا گرم سبب انقباض و انبساط و تغییر شکل آن نمی شود.

یکی از معضلات بسیاری از تولیدات چوبی عدم مقاومت این محصولات در برابر آفاتی نظیر مورچه و موریانه می باشد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که این محصول به علت برخورداری از مواد شیمیایی استفاده شده در ساختار آن، مصونیت و مقاومت وسایل ساخته شده از ام دی اف را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

همچنین امکان تولید این نوع فرآورده های چوبی در رنگ ها و طرح های مختلف و متنوع، از دیگر ویژگی های شاخص این محصول محسوب می شود.

خوگرپلاس، ارائه دهنده مدل های متنوع و منحصر به فرد انواع و اقسام فرآورده های چوبی فشرده به شمار می رود. کیفیت و دوام بالا، به انضمام قیمت مقرون به صرفه محصولات خوگرپلاس، بسیاری از نیازهای مربوط به صنایع چوبی را به خوبی برآورده می سازد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد