تفاوت قیمت ام دی اف با ملامینه

0

تفاوت قیمت ام دی اف با ملامینه

به گزارش دکوکده : تفاوت قیمت ام دی اف با ملامینه بسیاری از افراد قبل از خرید محصولات مورد نظر خود قیمت آن ها را برآورد می کنند. نکته ای که در این خصوص وجود دارد این است که شما باید در ابتدا کیفیت فراورده های چوبی را در نظر داشته باشید، سپس به قیمت آن توجه کنید.

زیرا بسیاری از فراورده های چوبی که از قیمت مناسبی برخوردارند، کیفیت مناسب و قابل قبولی را جهت ساخت محصولات را ندارند. هر نوع فرآورده چوبی نسبت به کارایی و عملکرد خود، از قیمت های متفاوتی برخوردار است.

به عنوان مثال ام دی اف و ملامینه از انواع فراورده های چوبی بوده که عملکرد و ساختار متفاوتی با یکدیگر داشته و به همین جهت دارای قیمت های متفاوتی نیز هستند. هر کدام از این محصولات نام برده شده انواع گوناگونی دارند که قیمت های متفاوتی برای آنها تعیین شده است.

تفاوت قیمت ام دی اف با ملامینه در چیست؟

تخته چوب های ام دی اف به تنهایی کاربرد و کیفیت بالایی ندارند به همین جهت بسیاری از تولید کنندگان هنگام ساخت ام دی اف از روکش های متفاوتی به منظور بهبود کیفیت و زیبایی محصول استفاده می کنند. قیمت ام دی اف ها بسته به نوع روکش و مواد اولیه ای که در ساخت آن ها به کار رفته می رود، متغیر خواهد بود.

اما گاهی اوقات ام دی اف ها به صورت خام و بدون روکش فروخته می شوند، معمولا این گونه ام دی اف ها از قیمت کمتری نسبت به نوع روکش دار آن برخوردار هستند. بنابراین نمی توان قیمت مشخصی را برای تخت چوب ام دی اف معرفی کرد.

در اغلب مواقع ام دی اف هایی که دارای روکش های براق بوده، قیمت بیشتری را نسبت به نوع مات آن دارند. اما ارزان بودن نوع مات آن به معنای بی کیفیت بودن این نوع ام دی اف ها نیست. علاوه بر این متراژ ام دی اف هایی که در محصولات به کار می روند، می تواند در افزایش و کاهش قیمت تاثیر گذار باشد.

ممکن است برخی از افراد تمایل داشته باشند که از ام دی اف جهت ساخت کابینت استفاده کنند. در این صورت متراژ ام دی اف به کار رفته نسبت به متراژی که در ساخت مبلمان به کار برده می رود، متفاوت خواهد بود. در نتیجه ابتدا جهت اطلاع از قیمت ام دی اف باید نوع محصولات خود را مدنظر داشته و جنس روکش دلخواه خود را انتخاب کنید. بنابراین با در نظر گرفتن این نکات می توانید از قیمت محصولات مورد علاقه خود مطلع شوید.

چرا قیمت ام دی اف های ملامینه بیشتر است؟

بازدهی ملامینه ها بسیار مناسب بوده و به گونه ای است که جهت روکش کردن محصولات چوبی به کار برده می شود. این ام دی اف های روکش شده دارای انواع مختلفی بوده و هر کدام از قیمت های متفاوتی برخوردار هستند. ملامینه ها به تنهایی هیچ کاربردی نداشته و به صورت جداگانه به بازار عرضه نخواهند شد.

زیرا این گونه محصولات به جهت روکش کردن و محافظت از تخته چوب هایی مانند ام دی اف ساخته شده اند. در نتیجه جهت محاسبه قیمت و آگاهی از تفاوت قیمت ام دی اف با ملامینه باید هزینه های ساخت ام دی اف و ملامینه را به صورت جداگانه محاسبه کرد.

ورقه های ام دی اف ملامینه انواع مختلفی داشته که نسبت به نوع محصولات، قیمت آن ها مشخص می شود. به عنوان مثال ام دی اف های ملامینه مات و کتان هرکدام تفاوت قیمت های جزئی داشته که بسته به اندازه و متراژی که شما تعیین می کنید متفاوت خواهند بود.

تفاوت قیمت این محصولات در ساختار

همانطور که گفته شد روکش های ملامینه به صورت جداگانه به بازار عرضه نمی شوند. به همین دلیل نمی توان قیمت های جداگانه ای را برا آن ها در نظر گرفت. زیرا تولیدکنندگان در هنگام ساخت محصول با استفاده از این فراورده های چوبی محصولات با کیفیتی را تولید می کنند.

در اغلب مواقع ام دی اف هایی که دارای روکش ملامینه هستند از قیمت مناسبی نسبت به سایر محصولات مشابه برخوردار هستند. به همین دلیل این نوع محصولات در میان مصرف کنندگان محبوبیت ویژه ای دارند. درواقع ام دی اف های ملامینه به علت ارائه کیفیتی ایده آل به بازار، از قیمت های مناسبی نیز برخوردار هستند.

در نتیجه، اگر قصد دارید از تفاوت قیمت ام دی اف با ملامینه اطلاع یابید، این نکته را در نظر داشته باشید که این روکش های ملامینه به صورت جداگانه قیمت مشخصی  ندارند. نسبت به نوع روکشی که در تخته چوب ام دی اف به کار رفته شده و به متراژی که در محصولات مورد نظر شما به کار رفته می شود، قیمت آنها مشخص خواهند شد.

بدون تردید، یکی از مراکز معتبر ارائه و عرضه ورق های ام دی اف خام و روکش دار، خوگرپلاس می باشد. برند خوگرپلاس در زمینه عرضه انواع و اقسام فرآورده های چوبی باکیفیت و مرغوب، از سابقه درخشانی برخوردار می باشد. قیمت مقرون به صرفه، کیفیت بالا و بهره مندی از طرح ها و مدل های منحصر به فرد، از شاخصه های بارز خوگرپلاس محسوب می شود.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد