بهترین ام دی اف خام و ویژگی های آن

0

بهترین ام دی اف خام و ویژگی های آن

به گزارش دکوکده : برای شناخت بهترین ام دی اف خام بهتر است ابتدا خود ام دی اف را بشناسیم و سپس با بررسی ویژگی های مختلف آن سعی کنیم بهترین ام دی اف خام را تعریف کنیم. بنابراین ام دی اف در حقیقت مخفف سه عبارت مختلف می باشد که به فارسی می شود: تخته فیبر با چگالی متوسط. این تعریف خود چند نکته را برای ما مشخص می کند.

اول اینکه این محصو یک فرآورده چوبی می باشد. اما فیبر بودن آن این را نشان می دهد که از تکه های چوب ساخته شده است. در حقیقت ام دی اف از تکه های ریز چوب به روش خشک ساخته شده است. اما چگالی آن بین ۶۰۰ تا ۸۵۰ کیلومتر بر متر مربع می باشد. این چگالی متوسط در حقیقت به نوعی یعنی بین چگالی چوب طبیعی و منسوجات چوبی چون نئوپان و … قرار می گیرد.

در حقیقت اولین ویژگی بهترین ام دی اف خام همین است که بتواند این چگالی متوسط را همراه خود داشته باشد. چرا که کم بودن چگالی ام دی اف نسبت به چوب موجب استفاده راحت از آن در جاهای مختلف می شود و به نوعی کار با آن راحت می باشد. و داشتن چگالی بالاتر نسبت به نئوپان و فیبر فشرده و … باعث مستحکم تر بودن آن شده است.

در حقیقت عمده و مهمترین تفاوت یک ام دی اف با فیبر و نئوپان در همین میزان چگالی آن است. البته این تنها تفاوت آن نمی باشد. البته این سخنان برای ام دی اف خام است. ام دی افی که روکش دار شده و کمی رنگ و لعاب گرفته کمی به چگالی آن اضافه می شود اما در نهایت نیز فرق چندانی نمی کند و همان ویژگی های بنیادی را همراه خود دارد.

در ادامه قصد داریم بیشتر با ویژگی های مهم یک ام دی اف آشنا شویم تا با استفاده از آن بتوانیم بهترین ام دی اف خام را معرفی کنیم. ام دی افی که شرکت ها و برندهایی چون خوگرپلاس مدعی داشتن آن می باشند.

 ویژگی های مهم بهترین ام دی اف خام

خصوصیاتی که در ادامه می گوییم در حقیقت بهترین ویژگی هایی است که یک ام دی اف می تواند داشته باشد . در حقیقت اگر ام دی افی این ویژگی ها را داشته باشد. در حقیقت لایق دریافت عنوان بهترین ام دی اف خام می باشد.

ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که ویژگی های زیر باعث افزایش کاربرد این محصولات چوبی در قسمت های مختلف شده است از این رو بهتر هر چه زودتر سراغ معرفی آن ها برویم:

۱- خصوصیت فیزیکی و مکانیکی بالا

این در حقیقت یک ویژگی کلی محسوب می شود و در ادامه قرار است بیشتر با این ویژگی ها آشنا شویم. به طور کلی می توانیم بگوییم این ویژگی ها شامل چگالی، سطح صاف و … می باشد.

۲- دامنه گسترده چگالی

همانطور که در بالا گفتیم یکی از بارزترین و مهمترین ویژگی های بهترین ام دی اف خام این است که چگالی بین ۶۰۰ تا ۸۵۰ داشته  باشد. این دامنه ۲۵۰ در حقیقت این امکان را به تولید کنندگانی چون برند خوگر پلاس می دهد که ام دی اف های مختلف در سایزها و ابعاد مختلف تولید کنند و دقیقا همین ویژگی باعث می شود که امکان استفاده از این نوع محصول در بسیاری از جاها استفاده شود.

۳- قابلیت ماشین کاری

یکی از مهمترین ویژگی که در شاخه ویژگی فیزیکی این محصول قرار می گیرد. در حقیقت قابلیت ماشین کاری بودن جز ویژگی هایی است که در معدود محصولات چوبی می توان آن را یافت. در حقیقت سطح صاف و چگالی یک دست این ام دی اف ها باعث شده است که در برابر ماشین خوری بسیار مناسب عمل کنند. این ویژگی این قابلیت را برای بهترین ام دی اف خام ایجاد می کند که بتوان از آن در انواع شکل ها و طرح های مختلف استفاده کرد.

 خصوصیات این محصولات

حذف معایب چوب: یکی از مهمترین تفاوت های بین چوب و بهترین ام دی اف خام در این مورد می باشد که این نوع ام دی اف معایب ظاهری و داخلی چوب را ندارد. معایب ظاهری چوب در حقیقت همان گره ها و رگه های چوب می باشد که در ام دی اف ها خبری از آن نیست.

از طرف دیگر خود این گره های چوبی باعث می شود چگالی به شکل یک دست نباشد و چوب در برابر ضربات رفتار های مختلفی از خود نشان دهد و به نوعی در برابر شکنندگی مقاومت چندانی ندارد. از طرف دیگر چوب یک موجود زنده محسوب می شود و در برابر آب و رطوبت مقاومت خاصی ندارد.

از این رو نمی توان به صورت مطمئن از آن در جاهای مختلف استفاده کرد. جاهایی به عنوان کابینت خانه و … اما ام دی اف ها در حقیقت بخاطر نوع ساخت و پختی که دارند و به دلیل استفاده از چسب در لایه های خود در برابر آب مقاوم هستند و این یک ویژگی فوق العاده برای آن محسوب می شود.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد