ام دی اف مات برجسته

0

ام دی اف مات برجسته

به گزارش دکوکده : ام دی اف مات برجسته با توجه به مزایای فراوانی که ام دی اف ها در صنعت چوب و صنایع وابسته ایجاد کرده اند، دیگر نمی توان به روزهای قبل از تولید آن بازگشت. زیرا این فرآورده های کاربردی توانسته اند تنوع فوق العاده ای را به این صنعت ببخشند. یکی از مسائلی که باعث ایجاد این تنوع چشمگیر شده است تحولاتی بوده که در زمینه روکش دار کردن ام دی اف ها ایجاد شده است.

اگرچه در ابتدا روکش ها تنها به عنوان ابزاری جهت افزایش مقاومت و عملکرد ام دی اف های خام به حساب می آمدند اما امروزه به یک وجه کاملاً ظاهری تبدیل شده اند. زیرا این قابلیت را دارند که تنوع گسترده ای را در این حوزه ایجاد کنند. اینکه یک ام دی اف مات یا براق بوده و سطحی صاف یا برجسته داشته باشد یکی از مواردی است که این تنوع به مصرف کنندگان ارزانی داشته است. برخورداری از طرحی مات و سطحی برجسته از جمله مزایایی هستند که این محصول را منحصر به فرد می کنند.

کاربردهای ام دی اف مات برجسته

وقتی به یک ام دی اف مات برجسته گفته می شود، یعنی این فرآورده به شیوه های مختلفی و تحت عملیات مختلفی قرار گرفته است. ام دی اف هایی که دارای این خصوصیت ها بوده، در واقع دارای روکش های ملامینه هستند. همانطور که می دانید ملامین ماده ای سبک و شیمیایی بوده که به صورت یک یا دو لایه روی ام دی اف های خام قرار گرفته و ویژگی هایی را در این محصولات نهایی ایجاد خواهد کرد. مات و برجسته بودن این دسته از فرآورده های چوبی باعث ایجاد کاربردهای فراوان این محصولات شده است.

استفاده در محصولات پرکاربرد

با توجه به این موضوع که این نوع ام دی اف از نوع مات بوده، می تواند در تولید و ساخت بسیاری از لوازم خانگی و اداری پر کاربرد قرار بگیرد. از این جهت این انتخاب مناسب است که انواع مات ام دی اف نیازی به تمیزکاری های مداوم نخواهند داشت.

بنابراین اگر جهت مواردی همچون کابینت های آشپزخانه مورد استفاده قرار بگیرد، بسیار ایده آل خواهد بود. در این گونه لوازم خانگی یا اداری به دلیل کاربرد و استفاده های مداومی که از این لوازم می شود، احتمال خش دار شدن و آسیب دیدن محصول وجود دارد. در صورتی که مات بودن سبب شده که خش های ایجاد شده به راحتی قابل ترمیم بوده و با یک تمیزکاری مناسب سطح محصول تمیز و عاری از هرگونه ایراد شود.

قابل استفاده در مبلمان و لوازم تزیینی

این نوع ام دی اف مات برجسته دارای یک لایه روکش بوده که برجسته شده است. بنابراین شباهت بسیاری به چوب های طبیعی پیدا کرده و می توان از آن به عنوان یک بخش زینتی استفاده کرد. سطح ام دی اف هایی که در طراحی و تولید مبلمان به کار می روند، باید دارای جذابیت و زیبایی ویژه ای باشد. بنابراین از ام دی اف های برجسته جهت تولید و عرضه این محصولات استفاده می شود.

راحتی در ساخت انواع محصولات

این نوع ام دی اف ها دارای قابلیت ماشین کاری هستند. یعنی می توان عملیاتی مانند برش کاری، چسب کاری، میخ زدن و… را به راحتی در این فرآورده ها انجام داد. بنابراین این نوع ام دی اف های ملامینه به راحتی مورد استفاده در ساخت بسیاری از محصولات چوبی اداری و خانگی قرار می گیرند.

انواع ام دی اف های مات برجسته

ام دی اف ها دارای تنوع بالایی بوده که به خاطر انواع روکش ها ایجاد شده است. ام دی اف های مات برجسته بسته به اینکه از چند لایه روکش تشکیل شده باشند، به انواع مختلفی تقسیم می شوند. توجه داشته باشید که این فرآورده از انواع ام دی اف های ملامینه بوده که خود دارای تقسیم بندی های دیگری می شود.

انواع یک لایه

در این نمونه، این محصول دارای یک لایه بوده و تنها یک طرف آن روکش می شود. در برخی کاربردهای ام دی اف، گاهی تنها یک طرف محصول در معرض دید قرار گرفته و نیازی نیست که هر دو طرف ام دی اف دارای روکش باشند. این نوع ام دی اف بیشتر در مواردی مانند استفاده به عنوان دیوارپوش ها، کف پوش ها و اجرای دکورهای مختلف به کار می آید.

این ام دی اف یک لایه ضخامت متوسطی داشته و تنها از یک لایه ام دی اف خام و یک لایه روکش ملامینه تشکیل می شود. هرچند این فرآورده های چوبی بدون در نظر گرفتن اینکه چند لایه روکش دارند، ضخامت های متفاوتی را به بازار عرضه می کنند که کاربردهای متنوعی خواهد داشت.

انواع دو لایه

اگرچه نمونه هایی با یک لایه روکش، کاربردهای زیادی دارد اما در برخی موارد نیاز به ام دی اف های دو لایه نیز وجود دارد. در واقع در این حالت هر دو طرف ام دی اف خام را با روکش هایی از جنس ملامینه می پوشانند که باعث برجسته و مات شدن این فرآورده به صورت دو طرفه خواهد شد.

از این نوع ام دی اف ها در تولید و ساخت بسیاری از لوازم چوبی اداری و خانگی که هر دو طرف آن در معرض دید هستند مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از این نمونه ها، کابینت های آشپزخانه است که باید هر دو طرف ام دی اف از روکشی با کیفیت و مناسب برخوردار باشد. از طرفی در طراحی برخی از دکوراسیون ها نیز نیاز به ام دی اف هایی است که به صورت دو طرفه دارای طرح و نقش هایی باشند.

برجسته سازی این محصولات

ام دی اف مات برجسته یکی از پیشرفته ترین انواع ام دی اف ها بوده که توسط تجهیزات پیشرفته و مدرنی مات و برجسته می شود. معمولاً کارخانه های تولید کننده ام دی اف، دارای خطوط تولیدی هستند که از این تجهیزات و فناوری های پیشرفته بهره می برد.

عملیات برجسته سازی در دو مرحله مختلف اتفاق می افتد. در برخی موارد این برجسته سازی در مرحله اولیه تولید ام دی اف خام و پس از تولید انجام شده و در برخی موارد از روکش های ملامینه ای استفاده می شود که باعث ایجاد برجستگی ها و فرورفتگی هایی در سطح ام دی اف می شود. ام دی اف ها از نوع دوم بوده و این برجستگی ها به وسیله روکش ملامینه ایجاد شده اند.

بدون تردید، یکی از مراکز معتبر ارائه و عرضه ورق های ام دی اف مات و برجسته، خوگرپلاس می باشد. برند خوگرپلاس در زمینه عرضه انواع و اقسام فرآورده های چوبی باکیفیت و مرغوب، از سابقه درخشانی برخوردار می باشد. قیمت مقرون به صرفه، کیفیت بالا و بهره مندی از طرح ها و مدل های منحصر به فرد، از شاخصه های بارز خوگرپلاس محسوب می شود.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد