ام دی اف روکش ملامینه

0

ام دی اف روکش ملامینه

ام دی اف روکش ملامینه : ام دی اف یکی از فراورده های چوب خام بوده که پس از گذراندن ۴ مرحله در کارخانه های صنعتی ساخت چوب، تبدیل به چوب ام دی اف می شود. این ام دی اف ها به صورت خام وارد بازار شده که به دلیل استقامت و شکل پذیری بالا، در تمام کشورهای جهان طرفداران زیادی دارد.

با وجود انحنا پذیری و قابلیت سنباده خوری بالای ام دی اف، زمانی که این چوب به صورت خام وارد بازار می شود از نظر زیبایی نیاز به روکش پیدا می کنند. استفاده از ام دی اف روکش ملامینه به چوب کمک می کند که علاوه بر زیبایی، از مقاومت و استحکام زیادی بهرمند شود.

جهت روکش کردن چوب ام دی اف از دو نوع روکش طبیعی و مصنوعی استفاده می شود. روکش های مصنوعی از تنوع زیادی برخوردار بوده که یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین آنها روکش ملامینه است.

تعریف روکش ملامینه

ملامینه یکی از روکش های محبوب و پر طرفدار در ایران و جهان است که از یک نوع کاغذ تزئینی ساخته شده است. این کاغذ به چسب ملامین فرم آلدئید آغشته بوده و توسط دستگاه های پیشرفته یا به صورت طبیعی خشک می شود. در نهایت بدون نیاز به چسب زدن، روی ورق های ام دی اف پرس می شود. این مرحله توسط دستگاه های حرفه ای در صنعت چوب انجام می شود.

در نتیجه پس از گذراندن مرحله پرس، این ورقه ها به صورت صاف در محلی بدون رطوبت قرار می گیرند که به صورت کامل خشک شده و آماده ی ساخت می شوند. ضخامت این روکش ها معمولاً بین ۳۵/۰ تا ۲۵/۰ بوده که نیمی از این ضخامت مربوط به چسب به کار رفته در آن ها می شود.

روکش ملامینه در ایجاد مقاومت و زیبایی چوب ام دی اف نقش اساسی دارد. این چوب جهت ساخت انواع مختلف لوازم خانگی و تجهیزات کارخانه ها کاربرد داشته که در بخش های بعدی کاربردهای بیشتر این چوب را توضیح می دهیم.

کاربردهای این محصول

چوب ام دی اف که با روکش ملامینه پوشیده شده دارای تنوع رنگ و طرح فراوان است. این چوب ها که از استقامت بالای برخوردار هستند، نظر مشتریان زیادی را به خود جلب کرده و در بازارهای رقابتی موفق بوده اند. بسیاری از محصولاتی که ما در منزل از آن ها استفاده می کنیم، ساخته شده از صفحه فشرده با روکش ملامینه است. ام دی اف مزایایی زیادی داشته و همین دلیلی است که بیشتر افراد، استفاده از آن را به انواع دیگر چوب ترجیح می دهند.

از ام دی اف ملامینه در ساخت انواع کمد، کتابخانه، میز ناهارخوری، مبل، سرویس خواب و کابینت استفاده می شود. ساخت لوازم خانگی از ام دی اف به راحتی صورت گرفته و به صورت تجهیزات رفاهی و لوکس مانند انواع پارتیشن ها در آمده است.

یکی از اصلی ترین کاربرد های ملامینه استفاده از آن جهت ساخت انواع کابینت است. کابینت هایی که از این محصول ساخته می شوند کمتر از کابینت های دیگر آسیب می  بینند. زیرا روکش ملامینه مانند یک محافظ قوی از رطوبت و حرارت عمل می کند که به شدت به چوب و فراورده های آن خصوصا کابینت صدمه وارد می کند.

قیمت ام دی اف روکش ملامینه

با حضور این محصول در بازار، موج عظیمی از کاربران به سوی آن کشیده شدند. دلیل مهم محبوبت چوب های ام دی اف روکش ملامینه در میان افراد جامعه، قیمت مناسب نسبت به کیفیت و کارایی آن است. قیمت گذاری در چوب های ام دی اف در زمان تولید و پس از اینکه روکش ملامینه روی آن قرار می گیرد متفاوت خواهد بود. در واقع قیمت ورق خام ام دی اف با روکش شده آن متفاوت است.

ورق های ام دی اف ملامینه در بازار به صورت عمده و تک به فروش می رسد و در صورتی که این محصول صنعتی را به صورت عمده خریداری کنید در قیمت کاهش چشمگیری مشاهده خواهید کرد.

یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت گذاری چوب ام دی اف ملامینه طراحی و رنگ بندی آن است که معمولاً در محصول نهایی به دست آمده از  چوب ام دی اف تاثیر خود را می گذارد.

مزایای ام دی اف ملامینه

صفحات فشرده یکی از محصولات مقاوم و مستحکمی است که از الیاف و فیبر های فشرده شده تشکیل می شود و نسبت به چوب های طبیعی مزیت زیادی دارد. این چوب ها پس گذراندن چند مرحله در کارگاه های صنعتی تبدیل به صفحات فشرده می شوند و با چسباندن انواع مختلف روکش، زیبایی و مقاومت این ورق ها افزایش می یابد. این روکش ها ممکن است طبیعی یا ملامینه باشند که روکش ملامینه در مقایسه با دیگر روکش ها از مقاومت بیشتری برخوردار بوده و طرفداران بیشتر دارد.

مزیت این محصولات مقاومت بالا در برابر حرارت، رطوبت و ضربه خوردن است. همچنین چوب ام دی اف دارای خاصیت های مناسبی جهت شکل گیری آسان جهت ساخت محصولات و لوازم چوبی است. یکی از برتری های صفحه فشرده با روکش ملامینه، هماهنگ بودن رنگ روکش و چوب بوده که به طبیعی بودن چوب کمک زیادی می کند. قیمت مناسب و کاربرد فراوان این محصول نیز از ویژگی های مثبت این محصول بوده که در جذب مشتری بیشتر موثر خواهد بود.

شما می توانید به منظور بهره مندی و آشنایی با محصولات ام دی اف روکش ملامینه به سایت خوگرپلاس مراجعه کرده و نسبت به سفارش محصول مورد نظر خود اقدام کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد