ام دی اف خام گردو

0

ام دی اف خام گردو

به گزارش دکوکده : ام دی اف خام گردو نوعی از فرآورده های چوبی بوده که طی یک عملیات پیچیده و با فناوری هایی مدرن و پیشرفته ساخته می شوند. در واقع ام دی اف خام الیاف چوب بوده که به وسیله مخلوطی از رزین و چسب های مناسب به یکدیگر فشرده می شوند. می توان گفت که ام دی اف خام از ضایعات چوب طبیعی ساخته می شود. بنابراین اینکه ام دی اف از ضایعات چوب چه درخت هایی ساخته شود در کیفیت نهایی ام دی اف خام تاثیر زیادی خواهد داشت.

ام دی اف های خام گردو یکی از مدل های ام دی اف خام بوده که از ضایعات درخت گردو ساخته می شود. در واقع از چوب این درختان الوارهایی تولید می شود که جهت تولید بسیاری از لوازم چوبی مورد استفاده قرار می گیرد. الیاف چوبی باقی مانده از عملیات های چوب بری و همچنین دیگر ضایعات چوبی که از مراحل دیگر تولید و ساخت به جای می ماند به عنوان ماده اصلی و سازنده ام دی اف های خام استفاده می شوند. ام دی اف خام از جنس چوب گردو دارای ویژگی های متمایزی است.

ویژگی های این محصول

همانطور که در مقاله اشاره کردیم، ام دی اف های خام گردو در واقع از الیاف چوب گردو ساخته شده اند. بنابراین خاصیت هایی که چوب گردو داشته را از خود بروز می دهند. معمولاً چوب گردو را به سخت بودن و مقاومت بالایی که دارد می شناسند، در نتیجه ام دی اف های خام گردو نسبت به دیگر نمونه های ام دی اف خام از مقاومت بیشتری در برابر ضربه برخوردار هستند.

از طرفی سختی این نوع ام دی اف های خام بسیار بیشتر از دیگر انواع آن بوده و می توان از آن ما در ساخت بسیاری از لوازم چوبی که نیاز به استحکام بالایی دارند، استفاده کرد. همچنین این نوع ام دی اف های خام به خاطر همین مقاومت زیاد، کمتر روکش شده و در صورتی که روکش شوند از مقاومت چند برابری برخوردار خواهند شد.

همچنین چوب گردو عمدتاً دارای رنگ های روشنی بوده که به تدریج و در طول زمان به سمت تیرگی می رود. ام دی اف های خامی که از الیاف گردو ساخته می شوند نیز دارای این خاصیت هستند. بنابراین نمونه های بدون روکشی را از این ام دی اف ما تولید کرده و مورد استفاده قرار می دهند.

این ام دی اف ما نیز مانند دیگر نمونه های ام دی اف خام دارای ضخامت ما و ابعاد متنوعی بوده که در طراحی و تولید لوازم چوبی و بسیاری از دکوراسیون های خانگی، اداری و تجاری کاربرد دارد.

مقایسه ام دی اف خام گردو با ام دی اف روکش گردو

علاوه بر ام دی اف خام گردو، دسته دیگری از ام دی اف ما نیز در بازار موجود بوده که دارای روکش گردو هستند. در واقع این نوع روکش ما را روکش های چوبی می گویند که یکی از انواع روکش کردن ام دی اف ما به حساب می آید.

مغز این ام دی اف ما می تواند از الیاف چوب گردو یا انواع مختلفی از چوب های طبیعی باشد.

همانطور که در قسمت قبلی ذکر شد، زمانی که از یک لایه چوب طبیعی گردو جهت روکش کردن ام دی اف ما استفاده می شود، این محصولات ویژگی های چوب طبیعی گردو را از خود بروز می دهند. بنابراین تغییر رنگ رویه لوازم چوبی از روشن به تیره و زیبایی خیره کننده ای که این چوب طبیعی دارد به این محصولات ساخته شده از ام دی اف روکش گردو نیز منتقل می شود.

ساخت صفحه فشرده و روکش کردن از چوب گردو در واقع دو مرحله بوده که هرکدام هزینه بر خواهد بود. اما فرآوری ام دی اف خام از الیاف گردو تنها یک مرحله است. بنابراین ام دی اف هایی که دارای روکش چوبی گردو بوده، گران قیمت تر از این محصول هستند.

کاربردهای ام دی اف خام گردو

این نوع ام دی اف ما اگرچه دارای روکش های جذاب ملامینه یا هایگلاس نیستند با این وجود جهت کاربردهای متنوعی مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از دلایلی که باعث شده ام دی اف های خام گردو حتی بدون روکش هم کاربردی باشند، سختی، مقاومت در برابر ضربه و رنگ های طبیعی جذابی است که چوب گردو در این ام دی اف ما ایجاد کرده است.

طراحی دکوراسیون ما

همانطور که اشاره شد، این ام دی اف ما جذابیت های ظاهری بالایی داشته که سبب می شود در طراحی بسیاری از دکوراسیون های اداری، تجاری و خانگی مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین سختی و مقاومت بالای این نوع ام دی اف ما باعث افزایش طول عمر دکورهای ساخته شده خواهد شد.

تولید محصولات چوبی

معمولاً جهت طراحی و تولید بسیاری از لوازم چوبی اداری یا خانگی مانند مبلمان ما، سرویس های خواب، کمدها و… از این ام دی اف های خام استفاده می شود. در برخی موارد از این ام دی اف ما بدون هیچ گونه روکشی استفاده شده و برخی اوقات این ام دی اف ما را رنگ زده یا روکش می کنند. بسته به خواسته و نیازهای مصرف کنندگان استفاده از انواع مختلف ام دی اف ما متنوع خواهد بود. به طور کلی از این ام دی اف ما جهت ساخت لوازمی استفاده می شود که نیاز به استحکام و مقاومت بالایی دارند.

ایجاد استحکام سایر محصولات

این محصول در ابعاد و ضخامت های متنوعی تولید می شود. معمولاً ضخامت های متوسط و بالاتر جهت ساخت لوازم چوبی مورد استفاده قرار می گیرند. اما برخی از ضخامت های چند میلیمتری امکان استفاده در انواع محصولات را نخواهند داشت. بنابراین از این مدل ام دی اف های خام جهت استحکام بخشیدن به لوازم چوبی دیگر استفاده می شود.

در واقع این ام دی اف های نازک ولی محکم را در پشت قفسه ما یا محفظه های ساخته شده از سایر ام دی اف ما قرار می دهند که مقاومت و پایداری محصول را افزایش دهند. همچنین وجود این تخته ما باعث می شود که محصول دچار لغزش و روندگی نشود. معمولاً این ام دی اف ما به قطعه کار منگنه می شوند.

برای بررسی های بیش تر در خصوص این محصولات و کسب اطلاعات دقیق تر و بیش تر اگر که قصد تصمیم گیری و انتخاب خرید دارید، می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد