ام دی اف خام لیزری

0

ام دی اف خام لیزری

به گزارش دکوکده : ام دی اف خام لیزری شاید توجه کرده باشید که امروزه تا چه اندازه مصارف چوب زیاد شده است به طوری که حتی با کمبود درخت و چوب مواجه هستیم. در چنین شرایطی از چوب هایی که باقی مانده مصارف دیگر است محصولاتی تولید شده که می توان آن ها به عنوان جایگزین چوب انتخاب کرد.

این فرآورده ها همچون انواع نئوپان، تخته لایه، ام دی اف و… با استفاده از الیاف چوب، تکه چوب های کوچک و… به اضافه رزین و چسب تولید می شوند که پرکاربردترین آن ها ام دی اف خام لیزری است. این محصول با روش های خشک کردن، چسب زدن و پرس ساخته می شود.

اما باید بدانید که ام دی اف براساس چگونگی ویژگی ها و چگونگی کاربرد دارای تعداد زیادی است. البته نوعی از ام دی اف که به طور کلی می توان از آن در اکثر امور بهره گرفت، ام دی اف خام است که در ادامه آن را مفصل تر شرح می دهیم.

ام دی اف خام چگونه ام دی افی است؟

همانطور که گفته شد این محصول دارای انواع مختلفی است که می توان با توجه به تفاوت قابلیت، آن ها را دسته بندی کرد. یکی از دسته بندی های کلی ام دی اف ها براساس روکش است به طوری که به دو دسته روکش دار و خام تقسیم می شوند.

ام دی اف هایی که پس از تولید بلافاصله بدون هیچ نوع روکش یا رنگی مورد استفاده قرار می گیرند را ام دی اف خام و محصولاتی که پس از تولید بر آن ها روکش هایی از جنس هایگلاس، ملامینه و… کشیده می شود را ام دی اف روکش دار می نامند.

آیا این محصول انواع مختلفی دارد؟

ام دی اف خام خود براساس بسیاری موارد همچون ابعاد، ضخامت، وزن، تراکم و… دارای انواع متعددی است. همچنین باید بدانید که بر این نوع ام دی اف بسیاری طرح ها همچون کنده کاری، برجسته کاری، فرورفتگی و.. ایجاد می شود که مجدداً به مدل های مختلفی تقسیم می شوند.

اما مسئله مهم در رابطه با ام دی اف خام این است که نسبت به چوب دارای قابلیت برش، سنباده زنی، کنده کاری بهتری است به طوری که به راحتی می توان بر آن انواع طرح ها را پیاده کرد و در این راستا از آن در بسیاری صنایع چوب همچون مبلمان سازی، کمدسازی و بسیاری دیگر از این نوع صنایع استفاده می شود.

چگونگی برش ام دی اف خام

همانطور که می دانید در صنایع چوبی اگر از ام دی اف استفاده شود، جهت ایجاد طرح ها و نقش های مختلف باید انواع برش را در آن انجام دهند که این کار با استفاده از ابزارها و روش های مختلفی انجام می شود.

یکی از رایج ترین انواع برش ام دی اف، برش لیزری است که به محصولات برش خورده به این روش، ام دی اف خام لیزری می گویند. این نوع برش به شکلی است که شما طرح دلخواه خود را در دستگاه لیزر تنظیم کرده و سپس ورق ام دی اف خام را داخل دستگاه قرار می دهید.

پس از این دستگاه لیزر ورق ام دی اف خام شما را مطابق با تنظیمات انجام شده برش داده و به شما تحویل می دهد. از این روش در تولید بسیاری از وسایل و لوازم استفاده می شود.

مصارف ام دی اف خام لیزری

همان طور که گفته شد برخی از ام دی اف ها را با دستگاه لیزر برش می دهند که بتوانند از آن در تولید وسایل به خوبی استفاده کنند. این نوع ام دی اف های لیزری را بیشتر در تولید لوازم کوچک استفاده می کنند زیرا در بسیاری موارد ورق ام دی اف لیزری ضخامت کمی دارد.

شاید توجه کرده باشید که امروزه بسیاری از کارت دعوت عروسی ها، مراسم ها، تولدها و… از جنس ام دی اف هستند. ام دی اف استفاده شده در این کارت ها دارای طرح ها و برش های مختلفی هستند که با استفاده از لیزر انجام شده است.

همچنین بسیاری از وسایل تزئینی که جهت زیبایی دیوارهای منازل و ادارات استفاده می شود از جنس ام دی اف خام لیزری هستند زیرا این وسایل علاوه بر زیبایی، دارای قیمتی ارزان تر نسبت به چوب هستند و همه افراد به راحتی می توانند آن ها را تهیه کنند.

از آنجایی که ام دی اف خام لیزری دارای طول عمری بالا و مقاومتی زیاد در برابر حرارت و رطوبت است می توان از آن در ساخت وسایلی همچون جا قاشقی، محفظه دستمال کاغذی و… نیز استفاده کرد.

با ساخت و تولید وسایل چوبی با استفاده از ام دی اف لیزری ضمن برخورداری از قابلیت های بسیار بهتر آن نسبت به چوب همچنین هزینه کم تری را پرداخت می کنید.

بدون تردید، یکی از مراکز معتبر ارائه و عرضه ورق های ام دی اف خام خوگرپلاس می باشد. برند خوگرپلاس در زمینه عرضه انواع و اقسام فرآورده های چوبی باکیفیت و مرغوب، از سابقه درخشانی برخوردار می باشد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد