ام دی اف تیره

0

ام دی اف تیره

ام دی اف تیره یکی از انواع پرطرفدار ام دی اف است. امروزه استفاده از ام دی اف به جای چوب طرفداران بسیاری پیدا کرده است. چرا که ام دی اف ها دارای تنوع بسیاری هستند. این تنوع بالا در طراحی ام دی اف باعث شده که خریداران قدرت انتخاب بالاتری داشته باشند. یکی از این انواع ام دی اف، ام دی اف تیره است. در این مقاله راجع به مزایای ام دی اف تیره با شما صحبت می کنیم.

ام دی اف تیره یکی از انواع پرطرفدار ام دی اف است. امروزه استفاده از ام دی اف به جای چوب طرفداران بسیاری پیدا کرده است. چرا که ام دی اف ها دارای تنوع بسیاری هستند. این تنوع بالا در طراحی ام دی اف باعث شده که خریداران قدرت انتخاب بالاتری داشته باشند. یکی از این انواع ام دی اف، ام دی اف تیره است. در این مقاله راجع به مزایای ام دی اف تیره با شما صحبت می کنیم.

ام دی اف چیست؟

ام دی اف از الیاف چوب ساخته شده است. طی روند تولید ام دی اف، ورقه های چوب نرم تحت فشار و گرما قرار می گیرند. ام دی اف ها به طور معمول دارای چگالی بین ۳۳ تا ۵۰ پوند بر فوت مکعب هستند. با این حال ممکن است انواعی با چگالی ۵۰ پوند بر فوت مکعب نیز وجود داشته باشند.

تاریخچه تولید ام دی اف به سال ۱۹۲۴ برمی گردد. ام دی اف برای اولین بار در این سال و توسط شخصی به نام ماسون تولید و به بازار عرضه شد. ام دی اف ها دارای تنوع بسیار بالایی از نظر طرح و رنگ هستند. این محصول یکی از انواع پرطرفداری است که مورد محبوبیت اکثر خریداران قرار گرفته است.

مزایای ام دی اف تیره چیست؟

در ابتدا لازم است قبل از اینکه مزایای این محصول را بررسی کنیم، به مزایای کلی ام دی اف بپردازیم. ام دی اف معمولا به عنوان جایگزین تخته سه لا کاربرد دارد. کیفیت ام دی اف در برابر تخته سه لا بسیار بیشتر است. علاوه بر این، ام دی اف دارای سطح صاف و یکنواختی است که قابلیت طراحی آن را بسیار ساده کرده است.

از آن جا که ام دی اف به صورت متراکم تولید می شود، از استحکام بسیار بالایی برخوردار است. اما این محصول یکی از انواع بسیار کلاسیک ام دی اف است. این نوع MDF همیشه طرفداران خودش را داشته است. این نوع ام دی اف جذابیت بسیار خاصی را به محل مورد استفاده می دهد. این محصول در هر نوع سازه ای از جمله مبلمان، کابینت و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

مبلمانی شیک در محل کار با این محصول

اکثر افرادی که شرکت جدیدی را راه اندازی می کنند در مورد انتخاب نوع مبلمان شرکت دچار تردید هستند. آن ها نمی دانند که از چه نوع مبلمان و با چه رنگی استفاده کنند. بهترین گزینه برای این افراد استفاده از این محصول است.

چرا که در درجه اول این محصول از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است. همچنین این نوع ام دی اف همیشه در دسترس است. تمام شرکت های تولید کننده و فروش ام دی اف، همیشه این نوع MDF را تولید می کنند. علاوه بر این بسیار شیک و کلاسیک است.

این نوع ام دی اف جلوه بسیار جذابی را به محل کار شما می دهد. این نوع MDF در طرح های مختلف که مشابه به چوب هستند تولید می شود. شما با خرید این نوع ام دی اف، مبلمانی ارزان اما با ظاهر گران قیمت را خریداری می‌کنید. این نوع MDF هیچ گاه تکراری نمی شود.

بنابراین می توانید سال های طولانی از مبلمانی با جنس ام دی اف تیره استفاده کنید. ام دی اف تیره می تواند بهترین جایگزین برای مبلمان چوبی گران قیمت باشد.

آشپزخانه ای مدرن با ام دی اف تیره

رنگ تیره همیشه بسیار شیک تر از سایر رنگ ها به نظر می رسد. به همین دلیل است که امروزه استفاده از ام دی اف تیره در طراحی کابینت ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. چرا که این کابینت های تیره چهره ای مدرن به آشپزخانه  می دهند.

کابینت هایی با این نوع MDF این قابلیت را دارندکه با تمام وسایل آشپزخانه شما ست شوند. این نوع MDF این حسن را دارد که بسیار شبیه به چوب به نظر برسد. بنابراین افرادی که توانایی خرید چوب را ندارند، می توانند از این نوع MDF به جای آن استفاده کنند.

این محصول در طرح های مختلف و طرح هایی کاملا شبیه به چوب تولید و به بازار عرضه می شود. اما شاید مهمترین دلیل استفاده از این محصول را کثیف نشدن آن دانست. چرا که آشپزخانه محلی است که کابینت های آن همیشه در معرض کثیفی و لک شدن قرار دارد. اما ام دی اف تیره لکه های کابینت را در خود پنهان می کند. بنابراین می توانید همیشه کابینت های تمیز و بدون لک داشته باشید.

مراقبت از آن

یکی از مهمترین مسائل مربوط به ام دی اف تیره، مراقبت از آن است. همانطور که گفتیم این محصول مزایای بسیاری دارد، اما یک عیب جزئی نیز به همراه دارد. این نوع MDF ضربه ها را به خوبی روی خود به نمایش می گذارد.

یعنی اگر ام دی اف شما در محلی دچار ضربه شده باشد، یا کنده شده باشد، به راحتی قابل مشاهده است. بنابراین لازم است افرادی که از این نوع ام دی اف استفاده می کنند، از ام دی اف تیره در برابر آسیب ها مراقبت کنند.

اما گاهی اوقات چاره ای نیست و ممکن است مبلمان یا کابینت های ما در معرض ضربه و آسیب قرار داشته باشد. ولی جای نگرانی نیست، برای این مشکل نیز راه حلی وجود دارد. اگر آسیب شدید باشد به راحتی می توانید ام دی اف آن قسمت را با هزینه ای کم تعویض کنید.

اما اگر آسیب های کوچک باشد، می توانید با رنگ تیره آن ها را پوشش دهید. ام دی اف تیره این حسن را دارد که به راحتی با رنگ های تیره پوشیده می شود. در این صورت دیگر جای هیچ ضربه ای روی کابینت یا مبلمان تیره شما باقی نخواهد ماند.

ورق ام دی اف از جمله محصولاتی که به تفصیل در سایت خوگرپلاس به آن پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ورق های ام دی اف به این سایت مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد