ام دی اف ترک

0

ام دی اف ترک

ام دی اف ترک در واقع جز انواع ام دی اف هاست که شرکت های سازنده و صادر کننده آن ترک هستند. از این رو شاید در مبحث کلی تعریف ام دی اف تفاوتی وجود نداشته باشد. اما می توان تفاوت را در موارد متفاوت دیگری از جمله قیمت ها و هزینه های تولید و فروش بررسی کرد.

محصولات ام دی اف از جمله ام دی اف ترک کاربرد بسیار زیادی در مصارف و زمینه های مختلف دارند. از جمله این موارد می توان به ساختمان سازی، لوازم خانگی، دکوراسیون منازل، طراحی فروشگاه ها و سرویس های آشپزخانه ای اشاره کرد.

با توجه به مصارف بالایی که این محصولات در کشور دارند، طبیعی است که علاوه بر مصرف نمونه های ایرانی که در داخل کشور تولید می شوند، انواع خارجی آن خصوصا ام دی اف ترک نیز وارد کشور شده و مورد استفاده قرار بگیرند.

نحوه تولید ام دی اف ترک

فراورده های چوبی ام دی اف از خرده چوب هایی تولید می شوند که از خرد و قطعه قطعه شدن ضایعات چوب درختان به دست می آیند. این خرده چوب ها با چسب و رزین مخلوط می شود تا تراکم لازم را به دست بیاورد و یک دست شود.

در ادامه این مواد ترکیب شده تحت فشار و حرارت بالا قرار می گیرند تا به صورت تخته هایی یک دست و مقاوم درآینده که بعد از سرد شدن به ابعاد و اندازه های مختلفی برش بخورند. این قطعات با ترکیبات مختلفی روکش می شوند و اشکال و طرح های متفاوت آن بر اساس کاربرد های مختلف عرضه می شوند.

چرا این محصول مصرف بیش تری در کشور دارد؟

روند تولید ام دی اف همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد به صورت روتین به همین شکل است و تفاوت چندانی ندارد. در کشور ما اکثر محصولات چوبی مورد استفاده از جمله ام دی اف ها وارداتی هستند. ام دی اف ترک نیز از جمله دسته محصولات وارداتی است.

دلیل واردات ام دی اف از سایر کشورها از جمله ترکیه به این دلیل است که بر خلاف این که در ایران پتانسیل های اولیه برای تولید ام دی اف را دارا هستیم، اما به دلیل نداشتن امکانات پیشرفته تولیدی و حجم بالای تقاضا نسبت به تولید، به ناچار حجم بالایی از ام دی اف های مصرفی از کشورهای دیگر وارد می شوند.

ام دی اف های ترک بر خلاف انواع مشابه ایرانی از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. معمولا برای ساخت آن ها از مواد اولیه با کیفیت و مرغوبی استفاده شده است که همین امر باعث می شود ام دی اف های وارداتی به انواع مختلف تولیدات ایرانی ترجیح داده شود.

دلیل دیگری که شاید باعث افزایش گرایشات به واردات ام دی اف ها از سایر کشور ها از جمله ترکیه و اسپانیا و ایتالیا شده است، دستگاه های تولیدی قوی تر آن ها است. این کشور ها برای تولید ام دی اف از دستگاه های بسیار قوی و با کیفیتی استفاده می کنند که در نهایت باعث افزایش کیفیت محصولات نیز می شود.

ام دی اف های وارداتی چه مزایایی دارند؟

ام دی اف هایی که از کشور های دیگری وارد می شوند مزیت های زیادی را دارند. بیش تر ام دی اف هایی که در کشور وارد می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند، ام دی اف های وارد شده از کشور های ترکیه و اتریش می باشند. ام دی اف ترک از جمله رایج ترین ام دی اف های وارداتی است.

این ام دی اف ها کیفیت بالایی دارند. علاوه بر کیفیت بالا، ام دی اف های وارداتی از جمله ام دی اف ترک، دوام بالایی را بعد از یک دوره استفاده از خود نشان می دهند. از این رو می توان گفت که شاخص ترین ویژگی های این محصولات دوام و راحتی کار با آن ها است.

یکی دیگر از مواردی که وجه تمایز ام دی اف ترک با انواع داخلی است نوع روکش آن است. نوع روکشی که معمولا برای ام دی اف های وارداتی مورد استفاده قرار می گیرد، روکش لعابی است. این روکش ها باعث کیفیت بالای ام دی اف های وارداتی می شوند.

ام دی اف های خارجی از جمله ام دی اف ترک در برابر عوامل متفاوتی که می توانند کیفیت و دوام آن ها را تحت تاثیر قرار دهند نیز مقاومت بالایی دارند. برای مثال می توان به انواع مقاوم در برابر تابش نور آفتاب اشاره کرد. همچنین انواع ام دی اف ضد آب نیز عرضه می شود که در مقایسه با انواع دیگر در برابر این عوامل کم ترین تغییر را نشان می دهند.

در تولید ام دی اف های خارجی از جمله ام دی اف ترک از مواد همگن و مرغوبی برای تولید ام دی اف استفاده شده است. استفاده از مواد همگن باعث شده تا این محصولات ضخامت یکسان و هماهنگی در تمام سطح ورق داشته باشند.

چه کشور هایی در زمینه تولید ام دی اف فعالیت دارند؟

در زمینه واردات ام دی اف شرکت های مختلفی از کشور های سراسر جهان با هم در رقابت هستند و محصولات آن ها نیز وارد کشور می شوند. از جمله این کشور ها می توان به اسپانیا، آلمان، ایتالیا و ترکیه اشاره کرد. برای بررسی انواع کشور های تولید کننده ام دی اف و بررسی مشخصات ام دی اف ترک می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید.

آیا با توجه به هزینه های مرتبط با این محصول استفاده از آن مقرون به صرفه تر است؟

ام دی اف های وارداتی از جمله ام دی اف ترک قیمت های بالاتری را نسبت به انواع ایرانی خود دارند. برای مثال در لیست قیمت های ارائه شده برای انواع ورقه های ام دی اف، قیمت هر ورق ام دی اف سفید صابونی ترک بسیار بیش تر از انواع مشابه ایرانی با همان ابعاد مشابه است.

این تفاوت قیمت ها مربوط به موارد مختلفی می شود، خصوصا کیفیت مواد اولیه و میزان دوام و مقاومت محصول در برابر موارد متفاوت باعث تفاوت در هزینه ها می شود. از طرف دیگر نیز هزینه واردات هر کالایی به نوبه خود بر افزایش قیمت محصول تاثیر دارد.

اما با توجه به نیاز و کاربردی که ام دی اف برای افراد دارد، تصمیم گیری در خصوص انتخاب نوع ام دی اف نیز صورت می گیرد. افرادی که به دنبال کیفیت و دوام بیش تر محصول هستند شاید ام دی اف های وارداتی از جمله ام دی اف ترک را ترجیح دهند.

انتخاب این محصول می تواند بر خلاف قیمت بالاتر گزینه انتخابی مناسب و مقرون به صرفه ای باشد. با خرید این محصول شاید در نگاه اول هزینه بیش تری را بپردازید، اما ماندگاری و دوام بیش تر محصول می تواند نیاز شما برای تعویض زود هنگام ام دی اف تان را به حداقل برساند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد