آشنایی با ام دی اف های جدید آشپزخانه

0

آشنایی با ام دی اف های جدید آشپزخانه

کابینت یکی از تجهیزات مهم آشپزخانه است که در دکوراسیون و زیبایی آشپزخانه نقش مهمی دارد. کابینت های ام دی اف محبوبیت زیادی در بین افراد داشته و در اکثر خانه ها دیده می شود. این نوع کابینت توانسته جایگزین خوبی برای انواع دیگر کابینت ها باشد. برای آشنایی با ام دی اف های جدید آشپزخانه با ما همراه باشید.

محبوبیت این نوع کابینت ها به دلیل کیفیت بالای آنها است. همچنین با تولید گسترده همراه با طرح و رنگ های مختلف توانسته نظر اکثر افراد را به خود جلب کند.ام دی اف های جدید به دلیل تنوع در رنگ و طرح برای همه افراد با سلیقه های متفاوت مناسب است

ساختار کابینت های ام دی اف جدید آشپزخانه چگونه است؟

کابینت ام دی اف برخلاف تصور عموم از خرده چوب های غیر قابل استفاده ساخته می شود. ساختار آن ها به گونه ای است که در ابتدا خرده چوب هایی را که دیگر قابل استفاده نیستند را الک می کنند و سپس با چسب های مخصوص مخلوط کرده و در درجه حرارت بالا قرار می دهند.

این خرده چوب هایی که با چسب مخلوط شده اند را تحت فشار یا پرس قرار داده و پس از مدتی کاملا خشک می شوند. این تخته چوب هایی که از این طریق تولید می شوند را در ابعاد مختلف برش داده و سمباده زده می شوند.

در نهایت طبق سفارش و سلیقه مشتری این تخته چوب های ام دی اف با استفاده از روکش ساخته می شوند. از روکش هایی مانند هایگلاس، ملامینه و ممبران می توان برای سطح این کابینت ها استفاده کرد.

کابینت ام دی اف ملامینه یکی از پرکاربردترین آنها است. این نوع روکش به دلیل قیمت ارزان و کیفیتی مناسبی که دارد سازندگان کابینت ام دی اف از ملامینه جهت روکش کردن کابینت، بیشتر استفاده می کنند.

کابینت های ام دی اف مدرن

کابینت هایی که از ام دی اف ساخته می شوند دارای طرح و رنگ های متنوعی بوده و در برابر بسیاری از عوامل خارجی مانند رطوبت، حرارت و نفوذ آب بسیار مقاوم تر از کابینت های دیگر هستند. این ویژگی ها سبب شده که شما بتوانید به راحتی کابینت های ام دی اف جدید را خریداری کنید.

یکی از سبک هایی که در این نوع کابینت وجود دارد نوع مدرن و کلاسیک است. این سبک کابینت به دلیل تنوع رنگ و طرح قابلیت ایجاد هماهنگی با دیگر لوازم آشپزخانه راخواهد داشت.

مزایا استفاده از کابینت ام دی اف چیست؟

این نوع کابینت ها به دلیل داشتن مزایا منحصر به فرد توانسته یکی از پرکاربرد ترین کابینت ها در بین افراد باشد. کابینت ام دی اف نسبت به سایر کابینت های مشابه از قیمت مناسب تری برخوردار است.

با این وجود که  قیمت مناسبی نسبت به سایر محصولات مشابه خود داردسبب کاسته شدن کیفیت آن نشده و به یکی از با کیفیت ترین کابینت ها تبدیل شده است. همچنین بافت یکنواخت و صافی دارند و هیچ خرده چوب و ناهمواری در سطح آن دیده نمی شود.

این نوع کابینت در برابر فشار و ضربه های ناگهانی مقاومت بالایی نشان داده و به همین دلیل از چوب ام دی اف در ساخت کابینت آشپزخانه بیشتر استفاده می شود.

انواع کابینت های ام دی اف جدید آشپزخانه

همانطور که گفته شد این نوع کابینت تنوع زیادی دارد و شما هر مدل و سبکی را که مدنظر داشته باشید می توانید در کابینت های ام دی اف مشاهده کنید. انواع کابینت های ام دی اف را برای شما ذکر خواهیم کرد:

کابینت مات

تخته چوب های ام دی افی که مات هستند علاوه بر ساخت کابینت در بسیاری از وسایل و تجهیزات دیگر به کار گرفته می شوند. برای مات کردن کابینت می توان به دو روش این کار را انجام داد یکی به روش رنگ کردن و دیگری با روکش کردن می توان این نوع کابینت را به راحتی مات کرد.

کابینت های مات دارای طرح و رنگ بسیار گسترده ای هستند و می توانید به راحتی رنگ و طرح مدنظر خود را تهیه کنید.

کابینت براق

به دو روش می توان کابینت های ام دی اف را براق کرد. یکی از روش ها رنگ کردن است. در صورتی که از رنگ  برای براق کردن استفاده شود نتیجه کار بسیار بهتر خواهد بود. یکی دیگر از روش براق کردن بهره بردن از روکش های پی وی سی است.

روکش پی وی سی به صورتی است که در یک طرف آن ملامینه و طرف دیگر یک روکش پلاستیکی دارند که از کیفیت کمتری نسبت به رنگ کردن برخوردار است.

کابینت هایگلاس

کابینت های ام دی اف هایگلاس به دلیل شفافیت و براق بودن یکی از پرطرفدار ترین کابینت ها است. این نوع کابینت ساختاری متفاوتی ندارد. تنها تفاوتی که دارد نوع روکش و سطح لایه آخری کابینت هایگلاس است.

یکی از مهم ترین نکاتی که در خصوص این نوع کابینت ها وجود دارد مقدار موجی است که در سطح این کابینت ها دیده می شود. هرچه مقدار موج در در سطح کابینت ام دی اف کمتر دیده شود از کیفیت بیشتری برخوردار است. با کیفیت ترین این نوع کابینت ساخت کشور های اتریش و آلمان است.

مقاومت کابینت های ام دی اف جدید در آشپزخانه

این نوع کابینت برخلاف کابینت های دیگر از مقاومت خوبی برخوردار هستند و در طی مدت تاب برنمیدارند. به طور مثال اگر کابینت چوبی در محیط های مرطوب استفاده شود ممکن است بعد از مدتی شکل نامتقارنی پیدا کنند. کابینت های ام دی اف نسبت به هر شرایطی مقاوم بوده و مشکلی برای کابینت به وجود نخواهد آمد.

بنابراین اگر تصمیم به خرید کابینت دارید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات بیشتری در این خصوص در اختیار شما گذاشته شود.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد