نگهداری وب سایت

0

نگهداری وب سایت

بخش هفتم : معرفی خدمات امنیت وب سایت

یک وب سایت پس از پایان مرحله طراحی سایت و بارگذاری همواره در معرض خطرات تهاجمی قرار خواهد داشت. از این رو خدمات امنیت وب سایت که در گروه خدمات نگهداری وب سایت قرار می گیرند بسیار حائز اهمیت است.

هر وب سایت با توجه به کابرد خود از درجات امنیتی مختلفی برخوردار است. به عنوان مثال وب سایت یک بانک نیاز به درجه بالایی از امنیت دارد. خدمات امنیت وب سایت شامل چندین بخش است.

بخش اول امن سازی فضای هاست و میزبانی ست؛ به طوری که نوع و میزان دسترسی ها و فعالیت های فضای هاست و میزبانی کاملا مشخص می گردد.

بخش دوم تنظیمات استاندارد و مشخصی ست که باید بر روی پایگاه داده ی وب سایت اعمال گردد. باید توجه داشت یک وب سایت بدون این تنظیمات نیز عملکرد صحیح خود را خواهد داشت. اما  در این صورت مهاجمین به راحتی امکان نفوذ و استفاده از منابع را می یابند. این تنظیمات امنیتی به سخت سازی یا مقاوم سازی معروف است.

اقدامات امنیتی برخلاف سایر خدمات نگهداری سایت عموما یک بار صورت می گیرد و در مقاطع زمانی مختلف با توجه به استاندارهای جدید مورد بررسی قرار گرفته  و در صورت نیاز بروزرسانی می شوند.

بخش سوم امنیت وب سایت مربوط به رفتار راهبر سایت است که تا چه حد از گذرواژه های خود حفاظت کند. تیم طراحی سایت فراکارانت این قبیل مسائل مربوط به امنیت وب سایت را در جلسات آموزشی و پس از پایان فاز طراحی به فرد نماینده دارنده سایت کاملا آموزش می دهد.

خدمات نگهداری وب سایت شامل انواع مختلفی ست که آگاهی و استفاده از آن ها برای تمام دارندگان سایت ضروری ست. جهت آشنایی کامل به سایر مقالات این مجموعه مراجعه نمائید.

هم چنین جهت دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از تعرفه پشتیبانی سایت با واحد مشاوره فراکارانت تماس حاصل نمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد