برآورد هزینه طراحی سایت

0

برآورد هزینه طراحی سایت

بخش سوم : نحوه اجرای پروژه طراحی سایت به روش فازبندی

اولین و مهم ترین قدم برای برآورد هزینه طراحی سایت مطالعه دقیق کسب و کار و بررسی نیازهای آن است. از جمله نیازهای اساسی جهت ورود نتیجه بخش به فضای دیجیتال و طراحی سایت می توان بخش های زیر را نام برد :

بخش مربوط به خلاقیت مانند گرافیک، نحوه اجرا و نمایش. بخش محتوا شامل اطلاعات، عکس برداری و فیلم برداری. و بخش امکانات که بصورت عملکردها و فرآیندهای مختلف تعریف می شود.

بسیار مشاهده شده که اغلب شرکت های به ظاهر معتبر در زمینه طراحی سایت در فاز اول پروژه بخش مطالعات را به کلی نادیده گرفته و یا بدرستی اجرا نمی کنند. چنین رویکرد مخربی می تواند ناشی از عدم شناخت و آگاهی از اهمیت این موضوع، دانش اندک آن ها در این زمینه و نبود نیروی متخصص، و یا ارجحیت دادن منافع خود به منافع کسب و کار و مشتری باشد.

این گونه شرکت ها اغلب  براساس داشته ها و امکانات خود پروپوزال هایی برای طراحی سایت ارائه می دهند که فاقد موارد ضروری و حاوی چند مورد کم اهمیت تر و هزینه بر است. در واقع آن ها سعی دارند با ارائه لیستی از امکانات، وجود تمام یا بخش قابل توجهی از آن ها را در ذهن مشتری ضروری جلوه دهند. حال آنکه توجه به این نکته حائز اهمیت است که امکانات (فارغ از اینکه تا چه حد صحیح عمل کند) به تنهایی ضامن موفقیت نبوده و ارزش چندانی ندارد. در پروژه هایی مانند طراحی سایت نتیجه گرا بودن ضامن موفقیت است. در واقع سرمایه ی محدود کسب و کار باید در راهی صرف شود که تضمین کننده ی نتیجه و خروجی باشد.

جهت آشنایی با مراحل طراحی سایت، نحوه فازبندی یک پروژه و تاثیرات آن بر هزینه طراحی سایت به مقالات مرتبط زیر مراجعه نمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد