معرفی کامل طراحی سایت داینامیک

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده: طراحی سایت داینامیک بسیار بهتر از طراحی سایت استاتیک است. همچنین این نوع طراحی سایت دارای مزایایی از قبیل سیستم مدیریت سایت بسیار آسان و بدون نیاز به دانش فنی و همچنین امکان مدیریت اطلاعات بسیار بالا بوده که با استفاده از بانک اطلاعاتی که در سایت داینامیک در اختیار دارید میتوانید اطلاعات آماری بسیار مهمی را به دست بیاوریم.

معرفی کامل طراحی سایت داینامیک

طراحی سایت داینامیک موضوعی است که ذهن بسیاری از افرادی که نسبت به طراحی سایت می خواهند اقدام نمایند را به خود جلب کرده است.

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که اصلاً سایت داینامیک به چه سایتی اطلاق می شود و هزینه آن چقدر است ما در این مقاله قصد داریم همه مسائل و نکات مربوط به سایت داینامیک را به صورت کاملاً ساده و مفهومی برای شما توضیح دهیم پس توصیه می کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید :

تعریف طراحی سایت داینامیک

تقریبا می توان گفت که در حال حاضر طراحی سایت داینامیک همه گیر شده و تمامی سایت هایی که در فضای اینترنت با آنها روبرو هستیم داینامیک می باشند.

در اصطلاح به وب سایتی داینامیک گفته می شود که محتویات وب سایت بر اساس کار، زمان و یا پارامترهای دیگری تغییر می کند.

اگر بخواهیم مثال بزنیم می توان به انواع وب سایت هایی که ثبت نامی هستند و سایت‌های خبری و فروشگاه اینترنتی و غیره اشاره کرد.

تقریبا می توان گفت که تمامی وب سایت ها که داینامیک هستند به یک بانک اطلاعاتی مشخص وصل می شوند. طراحی سایت داینامیک با استفاده از زبان برنامه نویسی انجام می شود در وب سایت های داینامیک یک بخش مدیریت هم ساخته می‌شود تا کاربر به راحتی بتوانند اطلاعات سایت خود را دچار تغییر نمایند.

یکی از مهمترین مزیت هایی که دارد این است که تغییر یا اضافه و حذف کردن اطلاعات در سایت داینامیک به قدری آسان است که کودکان نیز به راحتی می توانند از عهده آن بر بیایند.

مزایای طراحی سایت داینامیک

مورد اول این است که مدیریت سایت داینامیک بسیار آسان است و نیاز به دانش فنی در این زمینه ندارد.

کاربر می تواند اطلاعات سایتش را بدون هیچگونه دانش فنی اضافه، کم و یا تغییر دهد و این تغییرات را به راحتی ثبت نماید. مورد دیگر در مورد مزایای طراحی سایت داینامیک این است که امکان مدیریت اطلاعات در سایت داینامیک بسیار زیاد و بالا بوده و همچنین می توانید با استفاده از بانک اطلاعاتی که در اختیار دارید اطلاعات بسیار مهمی را به دست بیاورید.

معایب

از جمله معایب آن، این است که نگهداری و حفظ بانک اطلاعاتی یک علم بسیار پیچیده و سخت است و به عنوان یکی از مهمترین معایب نام برده می شود.

یکی دیگر از مواردی که به عنوان معایب طراحی سایت به حساب می آید هزینه سرور سایت می باشد.

برای آنکه ما بتوانیم از اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی سایت داینامیک استفاده کنیم سرور باید به صورت مداوم کار کند همچنین هر چه تعداد پست ها و تصاویر بیشتر باشد حجم کار پردازنده سرور هم بیشتر می‌شود و سرور به فضای حافظه رم بیشتری نیاز دارد.

در حالت کلی باید بگوییم که مشکلات امنیتی سرور همیشه وجود دارد اما این خطرات بیشتر دامن گیر سایت های داینامیک هستند چیزی که قطع به یقین است این مسئله است که هیچ شخصی به جز صاحب سایت نباید به بانک اطلاعاتی سایت مذکور دست یابد برای اینکه از دسترسی افراد دیگر به بانک اطلاعاتی جلوگیری شود باید تدابیر امنیتی ویژه‌ای در نظر گرفته شود و در صورتی که کوچکترین اشتباهی در مورد مسائل امنیتی پیش بیاید می تواند باعث حمله هکرها به سایت شده و مشکلات جبران ناپذیری را به وجود بیاورد.

 سخن پایانی  

در حالت کلی باید بگویم که سایت داینامیک به مراتب بهتر از سایت های استاتیک است. ما در این مقاله سعی کردیم تمامی مزایا و معایب سایت داینامیک را برای شما بهرشته ی تحریر در بیاوریم ولی در پایان باید بگویم که در صورتی که قصد طراحی یک سایت را دارید حتما سایت خود را به صورت داینامیک طراحی نمایید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد