معرفی کامل طراحی سایت اختصاصی

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده: طراحی سایت اختصاصی به طراحی سایتی اطلاق می شود که پیش از شروع کار نیاز به نیازسنجی ندارد و شخص سفارش دهنده قبل از اینکه بخواهد سفارش خود را ثبت کنند می داند که به چه سایتی و با چه محتوا و اصولی و همچنین چه نوع گرافیکی و چیدمانی نیاز دارد.

معرفی کامل طراحی سایت اختصاصی

طراحی سایت اختصاصی به طراحی اطلاق می شود که کارفرما و یا شخصی که می‌خواهد سایت را سفارش دهد می داند که به چه چیزی نیاز دارد و یا به عبارتی قبل از شروع کار نیاز به نیازسنجی نیست.

در این مقاله قصد داریم تا مراحل طراحی سایت اختصاصی را برای شما توضیح داده و تمام این نکات و ضروریات لازم را ذکر نمایید پس با ما همراه باشید:

نوشتن آر اف پی RFP

در طراحی سایت اختصاصی داشتن طرح پیشنهادی یا همان آر اف پی ضروری است، چرا که شما در این طراحی از یک قالب پیشفرض پیروی نمی کنید و باید با یک کد نویسی جدید می خواهید یک طراحی قالب جدید به مشتری ارائه نمایید.

کد نویسی طراحی سایت اختصاصی

این مرحله بی شک مهمترین مرحله طراحی سایت اختصاصی هست که در آن به پیاده سازی وب سایت بر اساس زبان های برنامه نویسی مختلف اقدام می شود و با استفاده از یک بر زبان برنامه نویسی مانند پی اچ پی یه پنل مدیریت بسیار کاربردی و ساده تهیه می شود.

 مهمترین فایده طراحی سایت اختصاصی

بی شک می توان گفت مهمترین فایده که طراحی سایت اختصاصی دارد این است که این طراحی همه جوانبی که کارفرما به آن نیاز دارد را در نظر گرفته و دقیقا بر اساس نیازها و درخواست‌های فرد سفارش دهنده سایت تولید و ارائه می شود.

نکات مهم در طراحی سایت 

در طراحی سایت اختصاصی ۳ نکته کلیدی و مهم وجود دارد اول اینکه این سایت بر اساس نیازهای مشتریان و بازدیدکنندگان سایت نوشته می شود. مورد بعدی اینکه تحلیل و بررسی های اولیه و تهیه آر اف پی احتمال ایجاد خطا و شکست در پروژه طراحی سایت اختصاصی را بسیار کاهش می دهد.

در پایان و در زمان تحویل پروژه شما سایتی را خواهید داشت که گرافیک و چیدمان آن بر اساس سلیقه شما بوده و از داشتن سایت خود بسیار لذت خواهید برد.

اگر بخواهیم چند نکته فنی را در مورد طراحی سایت اختصاصی بیان کنیم باید بگوییم که سرعت لود سایت به خاطر کدها که به صورت بهینه طراحی شده‌اند بسیار عالی خواهد بود و همچنین اصول سئو نیز در این سایت ها به خوبی رعایت می شود و استانداردهای وب در سطح عالی رعایت شده است.

و در نهایت نکته ای که به عنوان نکته مثبت از آن یاد می کنیم این است که به خاطر کاربرد پذیر بودن سایت اختصاصی کاربران لذت کافی را از این سایت برده و در نهایت شما کاربران ناخدای خواهید داشت.

مشکلات پیش آمده در صورت نداشتن طراحی سایت اختصاصی

در صورتیکه طراحی سایت ما اختصاصی نباشد ما باید قالب گرافیک سایت را خودمان انتخاب کنیم و اگر نمی توانید طرح اختصاصی خود را بر روی آن پیاده کنیم و در حالت کلی سایت ما مانند سایت هزاران شخص دیگر خواهد بود.

هم چنین کدهایی در سایت شما وجود خواهند داشت که شما اصلا دلیل وجود آنها به نمی‌ دانید و اصلاً برای شما کاربردی نیستند و همچنین به دلیل وجود این کدها و بار اضافی درون وبسایت شما، سرعت سایت شما رضایت بخش نخواهد بود. در پایان باید بگویم که در بحث سئو از تمامی رقبای خود یک پله عقب تر خواهید بود.

برآورد هزینه برای طراحی سایت اختصاصی

در مورد هزینه ها باید عنوان کنیم که با توجه به نیاز کاربر و کارفرما که سایت را سفارش می دهد و همچنین با توجه به زمان  و هزینه هایی که برای طراح سایت دارد هزینه‌های طراحی سایت اختصاصی متفاوت خواهد بود.

جلوگیری از ایجاد شکست و خطا در طراحی سایت 

برای جلوگیری از هرگونه شکست و خطا باید به دو نکته توجه کنیم اولین که طراحی سایت را با استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا انجام دهیم و دوم اینکه با استفاده از زبان های برنامه نویسی پرکاربرد و اصولی نسبت به طراحی سایت اقدام نماییم.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد