کدام جنس در را انتخاب می کنید؟

0

کدام جنس در را انتخاب می کنید؟

کدام جنس در را انتخاب می کنید؟ هنگام ساخت خانه و یا نوسازی آن، انتخاب درهای داخلی مناسب یکی از مهمترین انتخاب هایی ست که پیش رو دارید. درهای داخلی یکی از موثر ترین مولفه های طراحی در زیباسازی عمومی منزل یا محیط کار اند. در این مقاله سعی داریم به انتخاب شما هنگام خرید درهای داخلی منزلتان کمکی کرده باشیم.

طراحی و دکوراسیونی که برای خانه ی خود در نظر می گیرید، تماما با تمام جنبه های منزل شما سروکار دارد. سبک ها و رنگ ها از پارامترهای اساسی برای انتخاب درهای داخلی خانه، محل کار و یا هرمحیط دیگری اند که باید در نظربگیریم. مسئله اصلی که نباید از یاد برد، اهمیت در ها در شخصی سازی محیط و عملکرد آنها است. به این دلیل هنگام انتخاب درهای داخلی مانند درهای اتاق ها ، سرویس بهداشتی و اتاق خواب، فاکتورهای زیباسازی محیط و عملکرد آنها بسیار مهم است . سایر فاکتورهای مهم عبارتند از : هزینه، مدت زمان کارکرد سالم درها، کیفیت مواد به کار رفته برای اطمینان از دوام درها و … . عملکردی که درها می توانند ارائه دهند عبارت اند از :

جداسازی و اتصال اتاق ها بسته به نیاز

محدود سازی فضاهای اتاق

کاهش آلودگی صوتی

فراهم کردن حریم خصوصی مورد نیاز

بخشیدن زیبایی بیشتر به دکوراسیون خانه

درهای داخلی که اتاق ها را تقسیم می کنند، اتاق ها را نه تنها به فضاهای منحصر به فرد تقسیم می کنند، بلکه حریم خصوصی های مختلف را نیز بسته به نیاز ها فراهم می کنند: برای امثال، می توان در اتاق خواب استراحت کرد، در حمام به نظافت پرداخت، در آشپزخانه به پخت و پز پرداخت و… .

انواع درهای داخلی که همینک در دسترس اند بسیار متعدد هستند، به طوری که نیازهای دکوراسیون را کاملا برآورده می کنند. نوع دری که انتخاب می کنید، می تواند کاملا حریم خصوصی، انتقال صدا و… را تحت تاثیر قرار دهد. شناخت و تمایز میان انواع مختلف درهای داخلی به منظور بهترین انتخاب بسیار مهم است. می توانیم درهای داخلی را در سه دسته اصلی طبقه بندی کنیم:

درهای چرخشی داخلی : این درها سنتی ترند که معمولا از یک یا دو در ساخته شده اند که توسط لولا باز می شوند. عموما این درها جنس شیشه و چوب دارند اما نمونه های پلاستیکی و فلزی این درها نیز موجود است.

درهای کشویی داخلی : این درها برای فضاهای نه چندان بزرگ مناسب هستند چون مزیت عمده این درها استفاده کارآمد و منطقی از فضای موجود است. این درها به طور افقی و در راستای در به طرفین حرکت می کنند و فضای کمی را هنگام باز و بسته شدن اشغال می کنند.

درهای تاشو داخلی : این درها از دو یا چند پنل تشکیل شده اند که هنگام باز شدن گویی با هم همپوشانی دارند. به این ترتیب ابعاد کلی در به طور موثری کوچک می شود و بهترین انتخاب برای محیط هایی که سطوح کوچکی دارند، است.

جنس درهای داخلی

کدام جنس در را انتخاب می کنید؟ اولین مشخصه ای که هنگام انتخاب باید در نظر داشته باشید، جنس و مواد در است. درقدیم منحصرا درهای چوبی وجود داشتند اما امروزه انواع مختلفی از درها وجود دارند که هرکدام مزایا و معایب خود و نیز ویژگی های منحصربه فرد خود را دارند.

درهای چوبی داخلی : همچنان چوب جنس برتر میان درها و به خصوص درهای داخلی است. این ماده حس گرما و سرزندگی خاصی را به محیط می بخشد و بسیار پرطرفدار است. چوب با توجه به امکان ادغامی که با سایر مواد دارد، یکی از پرطرفدار ترین مواد در دکوراسیون است و بسیار مورد توجه است. بافت های چوبی شیک هنگام لمس حس چوبی طبیعی را القا می کنند. درهای چوبی داخلی حتی امروزه نیز میان کسانی که می خواهند محیط شیک و مدروزی بسازند و شخصیت قوی، خونگرم و خوش مشربی دارند، بسیار محبوب اند.

درهای چوبی داخلی زیبا، کاربردی و با دوام هستند. کیفیت یک در چوبی کاملا به موادی که از آن ساخته شده است بستگی دارد (چوب هسته جامد یا روکش چوب، چوب طبیعی یا تخته سه لا و…). حتی اگر قاب در اگر از چوب جامد ساخته شده باشد کیفیت و دوام بالاتری را دارد.

درهای داخلی لمینت : این درها جز اقتصادی ترین و محبوب ترین درها میان محصولاتی که امروزه ساخته می شوند، هستند. این درها انتخاب بسیار مناسبی برای دوستداران سبک مدرن و جدید هستند. پیشرفت های اخیر در زمینه تکامل محصولات درهای لمینت منجر به تولید محصولاتی شده است که می توانند ظاهر هر ماده ای را داشته باشند.

درهای داخلی شیشه ای : این درها نمای بسیار زیبایی دارند اما لزوما باید بالاترین استانداردهای ایمنی هنگام ساخت آنها رعایت شده باشد. برای مثال، شیشه تمپرد هنگام شکستن به قطعه های ریز و برنده شکسته نمی شود.درهای شیشه ای داخلی که می توانند با تزئینات ماسه ای، الگوها و تصاویر خاص تزئین شده باشن، بسیار زیبا و چشم نوازند و محیط را مطبوع، زیبا و روشن می سازند. این درها حس مهمان نوازی و فضای باز را به مخاطب القا می کنند.

چرا درهای داخلی چوبی؟

درهای داخلی چوبی برخلاف درهای داخلی فلزی که نگاه خشن و سردی را به مخاطب القا می کند، بیانگر گرمای خانه و مهمان نوازی میزبان از میهمانانش است و گویی به استقبال مهمانان رفته اند. به طور کلی، درهای چوبی با بیشتر سبک های داخلی، چه سنتی و چه مدرن، به خوبی هماهنگی دارند. درهای چوبی علاوه بر رنگ های طبیعی چوبی که از آن ساخته شده اند، می توانند به هر رنگی، رنگ شده باشند و با فضا و مبلمان ست شوند. چوب به عنوان ماده ای برای ساخت و ساز بسیار انعطاف پذیر است و می تواند به شکل ها و طرح های مختلف تغییر یابد.

درهای چوبی از نظر عایق بودن عملکرد خوبی دارند. توانایی آنها در حفظ گرمای اتاق موثر است. و گذشته از این دلایل، درهای داخلی چوبی به دوام و استحکام خوبی که دارند شناخته شده اند. این درها به طور کلی ضخیم و پایدارند و اگر به درستی نصب و نگهداری شوند می توانند سالها و حتی دهه ها دوام آورند.

صرف نظر از جنس چوب، به طور کلی درهای چوبی اگر درمعرض تغییرات دمایی و رطوبت قرار گیرند حساس اند و به آب بندی و درمان دوره ای نیاز دارند، با این حال گونه های خاصی از چوب وجود دارد که ذاتا با این عوامل سازگارند و انتخاب بسیار خوبی برای درهای چوبی به شمار می روند.

محبوب ترین جنس چوب برای ساخت درهای داخلی چوب گیلاس، بلوط، گردو، افرا و درخت عرعر است.

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید ویا به لینک کدام جنس در را انتخاب می کنید؟ مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد