هر آنچه که باید در مورد طراحی سایت ریسپانسیو (واکنش گرا) بدانید

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده: طراحی سایت ریسپانسیو یکی از خدماتی می باشد که توسط شرکت کارا آی تی( karait ) ارائه میگردد. در واقع یک سایت ریسپانسیو به گونه ای طراحی می شود که در هر نمایشگری با هر رزولوشنی به درستی نمایش داده می شود. سایت های ریسپانسیو از نظر کاربران و گوگل بسیار موفق می باشند.

هر آنچه که باید در مورد طراحی سایت ریسپانسیو (واکنش گرا) بدانید

جزو خدماتی می باشد که شرکت کارا آی تی این نوع سایت ها را طراحی می کند. طراحی سایت ریسپانسیو در واقع به گونه ای طراحی می شود که با هر دستگاهی یا با هر رزولوشن سازگار می باشد و هیچ وقت اجزای خود را به صورت نامنظم نشان نمی دهد و همیشه منظم می باشد.

مثلا اگر نمایشگری که سایت در آن قرار دارد کوچک یا بزرگ یا متوسط باشد، اجزای سایت به طوری نمایش داده می شوند که دیگر لازم نباشد برای بررسی کردن سایت اندازه صفحه را تغییر دهیم.

امروزه تعداد زیادی از کاربرانی که از اینترنت استفاده می کنند از نمایشگرهایی با اندازه و رزولوشن مختلف استفاده می کنند.

پس اگر شما می خواهید سایت شما بسیار مشهور و موفق باشد باید دارای یک طراحی سایت ریسپانسیو باشید، تا هر کاربری با هر نمایشگری از سایت شما به راحتی استفاده کند و آن را بررسی کند.

معایب طراحی سایت غیر ریسپانسیو

امروزه در حدود ۵۰ درصد از کاربرانی که از اینترنت استفاده می کنند از تبلت یا موبایل استفاده می کنند پس اگر شما یک طراحی سایت ریسپانسیو نداشته باشید تعدادی زیادی از کاربران را از دست میدهند و نمی توانید هم از نظر کاربران و هم از نظر گوگل موفق به نظر برسید، زیرا سایتی که ریسپانسیو نباشد نمی تواند اعضای خود را به صورت صحیح در تبلت ها و گوشی ها به نمایش بگذارد و همچنین کاربرانی که نتوانند مطالب سایت شما را به خوبی در موبایل یا تبلت خود مطالعه کند به سرعت از سایت شما خارج می شود.

با در نظر گرفتن موضوعات که گفته شد پس اگر می خواهید از نظر کاربران و گوگل یک سایت موفق باشید باید دارای یک طراحی سایت ریسپانسیو باشید.

تمامی وبسایت هایی که در شرکت کارا آی تی طراحی می شوند به صورت ریسپانسیو طراحی می شوند و در هر نمایشگری با هر رزولوشنی قابل بررسی میباشد و اجزای این سایت ها به صورت کامل و به ترتیب نشان داده می شوند.

مزایا به شرح زیر می باشد:

  • سازگار بودن با همه سایزهای نمایشگرهای مختلف مانند موبایل، تبلت و لپ تاپ و . . .
  • نمایش سایت ها به صورت صحیح در همه ی مرورگر های قدیمی و جدید
  • سایت ها دارای انعطاف پذیری بسیار زیاد می باشند.
  • سایت ها بسیار مقرون به صرفه می باشند.
  • سایت ها ریسپانسیو از نظر گوگل دارای رتبه بسیار بالایی می باشند.
  • سایت های ریسپانسیو به دلیل اینکه همه کاربران در هر نمایشگری می توانند از آن استفاده کنند دارای قدرت زیادی در سئو می باشند.
  • سایت های ریسپانسیو دارای بازدید کنندگان زیادی می باشند.
  • طراحی سایت ریسپانسیو در بین موتور های جستجو دارای محبوبیت بسیار زیادی می باشد.

گوگل برای این که یک وبسایت طراحی کنید به شما طراحی سایت ریسپانسیو را پیشنهاد می کند.

طراحی سایتهای ریسپانسیو از URL و HTML یکسان بهره می برند و دارای این قابلیت می باشند که بر روی هر دستگاهی و با هر رزولوشنی به صورت صحیح نمایش داده شود و و اجزای سایت به صورت کامل و به ترتیب نمایش داده شود.

همین موضوع بر روی ربات سئو ی گوگل تاثیر مثبت می گذارد و باعث می شود که این ربات بتواند به راحتی سایت شما را بررسی کند و محتوای سایت شما را نشانه گذاری کند. پس سایت های ریسپانسیو از نظر گوگل بسیار سایت های بسیار خوبی می باشند.

وقتی برای یک طراحی سایت ریسپانسیو یک نسخه موبایل سایت جداگانه طراحی کنیم، نسخه موبایل سایت دارای یک URL و HTML جداگانه می شود می شود URL و HTML آن با سایتی که برای کامپیوتر طراحی شده است متفاوت می باشد.

به همین خاطر باعث می شود که ربات سئوی گوگل مجبور شود که نسخه های مختلفی که از یک سایت وجود دارد را چند مرتبه بررسی و محتوای آن ها را چندین بار بررسی کند و همین موضوع از نظر گوگل یک ضعف و نمره منفی محسوب می شود و باعث می شود سایت شما از گوگل امتیاز منفی دریافت کند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد