هر آنچه که باید در مورد قالب وردپرس بدانید

0

هر آنچه که باید در مورد قالب وردپرس بدانید: به گزارش مجله اینترنتی دکوکده: قالب وردپرس نحوه ی نمایش داده ها و اطلاعات سایت شما در مرورگرهای کامپیوتر، گوشی و تبلت را مشخص می کند. در واقع شکل ظاهری تمام صفحات سایت کسب و کار شما را قالب سایت تعیین میکند. قالب صفحات سایت با توجه به نوع خدمات ارائه دهنده متفاوت و متنوع است.

هر آنچه که باید در مورد قالب وردپرس بدانید

قالب وردپرس چیست؟

قالب وردپرس شکل ظاهری سایت و نحوه چیدمان المنت های صفحه های سایت شما را مشخص می کند. شما با انتخاب نوع قالب وردپرس در واقع مشخص می کنید که طرح سایت شما به شکل و رنگی نمایش داده شود.

شاید برخی از شما با واژه ی وردپرس آشنایی نداشته باشید پس یک تعریف مختصری در مورد وردپرس را با شما به اشتراک می گذاریم.

وردپرس سیستم مدیریت محتوایی است که به کمک آن می توانید با حداقل هزینه صاحب سایتی مجهز شوید. این CMS ساختار بسیار ساده ای دارد و هر فرد می تواند خود پشتیبانی سایتش را برعهده گیرد.

وردپرس در جهت ایجاد سایت های مختلفی اعم از سایت های خبری، فروشگاهی، تفریحی، اجتماعی، شرکتی، آموزشی و علمی کاربرد فراوان دارد و برای انتخاب قالب وردپرس باید متناسب با موضوع سایت قالب مورد نظر را بر روی وردپرس بیافزایید.

وردپرس در مقایسه با دیگر پلاگین ها از محبوبیت بسیاری برخوردار بوده و در ایجاد سایت های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل قالب های زیادی در بستر اینترنت برای وردپرس موجود می باشد که صاحب کسب و کار با توجه به سلیقه خود و نیاز خدمات ارائه دهنده قالب مناسب را انتخاب می کند.

پس از نصب قالب وردپرس چنانچه تمایل داشته باشید تغییری روی قالب اعمال کنید حتما سایت را به دست شخصی کاربلد بسپارید زیرا هر نوع تغییر در قالب وردپرس روی نمایش سایت به بازدیدکنندگان تاثیر می گذارد و ظاهر سایت یکی از مولفه های مهم درآمدزایی کسب و کار است.

هنگامی که کاربر برای اولین بار سایت شما را می بیند در ابتدا به ظاهر سایت توجه می کند و اگر ظاهر سایت جذاب و جالب باشد حتما به صفحه های دیگر سایت مراجعه می کند پس در انتخاب قالب سایت وردپرس خود دقت لازم را به عمل آورید.

آیا قالب وردپرس رایگان است؟

شرکت های طراحی سایت امکان دانلود قالب های متنوعی را روی سایت خود فراهم کردند تا کاربر بتواند به طور رایگان قالب مورد نظر خود را دریافت نماید. اما برخی از افراد تمایل دارند طرح و رنگ خاصی را روی سایت خود پیاده سازی کنند که در این صورت به ازای پرداخت هزینه ای به طراح قالب مورد نظر را سفارش می دهند.

نحوه عملکرد قالب وردپرس

قالب وردپرس محتوا و داده هایی که در سایت شما ذخیره شده را در مرورگرهای مختلف نمایش می دهد

شما به کمک قالب دلخواهی خود میتوانید شکل ظاهری هر صفحه از سایت را تغییر دهید و تعداد ستون و سطرهای هر صفحه را خود تعیین کنید.

شما به کمک قالب وردپرس می توانید نحوه نمایش سایت در دستگاه های گوناگون را تعیین کنید یعنی بر روی کامپیوتر، تبلت و یا گوشی به شکلی سایت دیده شود! همچنین فونت های محتوای درون سایت را خود مشخص می کنید.

برای ساخت قالب وردپرس به چه فایل هایی نیاز است؟

دو فایل index.php و style.css از اصلی ترین و مهم ترین فایل ها برای ایجاد قالب وردپرس هستند و بدون وجود این دو فایل به هیچ وجه قالب وردپرس درست عمل نخواهد کرد.

فایل های دیگری همچون فایل های گرافیکی و انواع فایل های متنی دیگری نیز در قالب های وردپرسی موجود هستند که البته از مولفه های ضروری قالب سایت نیستند اما در جهت حرفه ای تر شدن قالب نقش موثری دارند.

در این مقاله سعی کردیم شما را با قالب وردپرس آشنا کنیم اگر شما صاحب کسب و کار هستید هم اکنون در جهت ایجاد سایت برای ارائه خدمات اقدام کنید تا با فروش مجازی درآمد خود را به چندین برابر برسانید.

پس از راه اندازی سایت به کمک وردپرس، ساخت اولین قالب سایت خود را آغاز کنید یا طرح و رنگ مورد نظر خود را با طراحی قابل اعتماد در میان بگذارید تا قالب سفارشی شما را در مدت زمان معلوم آماده سازد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد