فیلتر خودرو

0

فیلتر خودرو

بی‌شک استفاده از فیلتر خودرو مناسب، راندمان کاری خودرو ما را افزایش می‌دهد، از موتور خودرو در برابر عواملی خارجی محافظت می‌کند و استفاده از  خودرو را برای سرنشینان لذت‌بخش می‌کند. چراکه شما با استفاده از فیلتر خودرو مناسب، می‌توانید از صدا خوردن موتور، پیچیدن بوی بنزین در ماشین و استشمام شدن بوی نامطبوع در فضای کابین جلوگیری کنید.

با این حال بهره‌مندی از تمامی مزایایی که فیلتر خودرو می‌تواند برایتان به ارمغان آورد، منوط به این است که تمامی فیلتر‌های خودرویی که برای ماشینتان تهیه می‌کنید، استاندارد باشند. یکی از برند‌های محبوب و استاندارد تولید کننده فیلتر خودرو، برند فیلتر خودرو ساکورا است. هر خودرویی چهار فیلتر اصلی دارد، فیلتر روغن، فیلتر هوا، فیلتر بنزین و فیلتر هوای کابین. ساختار تمامی فیلتر‌های خودرو یکسان است، به این شکل که وظیفه تمام انواع فیلتر خودرو، برقراری جریان مواد مجاز و جلوگیری از جریان یافتن مواد غیر‌مجاز است.

این مواد غیر مجاز در رابطه با فیلتر هوا شامل گرد و خاک و اجسام آلوده است، در رابطه با فیلتر بنزین شامل ناخالصی ها و در رابطه فیلتر روغن شامل کثیفی‌ها است. از بین این چهار نوع فیلتر خودرو، سه نوع فیلتر هوا، فیلتر روغن و فیلتر کابین نیاز به تعویض مداوم دارند تا خودرو بازدهی بالایی داشته باشد.

فیلتر هوای موتور، مهم‌ترین نوع از انواع فیلتر خودرو

فیلتر هوای خودرو از ورود گرد و غبار، خاک یا حتی حشرات به ساختمان موتور خودروی شما جلوگیری می‌کند. اینکه زمان تعویض فیلتر هوای خودرو چه وقتی فرا می‌رسد، در کتابچه راهنمای خودرو شما ذکر شده است. اما به‌طور میانگین خودروی شما پس از طی هر بیست و دو هزار کیلومتر الی چهل و چهار هزار کیلومتر نیاز به فیلتر هوای جدید دارد، با این حال این مقدار بسته به سن و مدل ماشین شما متفاوت خواهد بود.

این مدل فیلتر کاملا در دسترس است و شما می‌توانید با نگاه کردن آن متوجه شوید که آیا نیاز به تعویض دارد یا خیر. توصیه می‌شود که پس از هربار تعویض روغن، این فیلتر‌ها را نیز چک کنید تا در صورت نیاز برای تعویضشان اقدام کنید. اگر مسیر رانندگی شما ناهموار است، باید در بازه‌های زمانی کوتاه‌تری اقدام به تعویض فیلتر هوا و فیلتر روغن کنید.

فیلتر هوای کابین

فیلتر تصفیه هوای کابین مانند سدی جلوی نفوذ آلودگی‌های خارجی به داخل فضای کابین را می‌گیرد. این فیلتر خودرو هوایی را که توسط سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی ماشین وارد آن می‌شوند را می‌گیرد و مانع از ورود آلودگی به داخل کابین خودرو می‌شود.

طول عمر فیلتر تصفیه هوا در ماشین‌های مختلف، متفاوت است اما به‌طور میانگین، فیلتر تصفیه هوای کابین خودرو باید پس از طی بیست و دو هزار کیلومتر تعویض شود. پاکیزگی فیلتر تصفیه هوای کابین، باعث می‌شود بازدهی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی ماشین بالا برود. از نشانه‌های عملکرد ضعیف فیلتر هوای ماشین، می‌توان به بخار گرفتگی شیشه اشاره کرد که در اثر جریان هوای کند ایجاد می‌شود.

فیلتر روغن

این مدل از فیلتر ، طراحی شده ست تا ناخالصی‌ها را از روغن ورودی به موتور جدا سازد. روغن تمیز برای موتور خودرو ضروری است و فیلتر روغن با تمیز نگه داشتن روغن ورودی به خودرو، باعث حرکت روان آن می‌شود.

فیلتر روغن ماشین شما باید هم‌زمان با تعویض روغن موتور تعویض شود. داخل کتابچه راهنمای ماشینتان درباره دوره‌های تعویض روغن موتور صحبت شده است اما به‌طور میانگین پس از طی هفت هزار الی دوازده هزار کیلومتر باید اقدام به تعویض روغن موتور کنید.

اگر راننده آف رود هستید یا در مسیر‌های غیر‌متعارف رانندگی می‌کنید، باید در بازه‌های زمانی کوتاه‌تری اقدام به تعویض روغن موتور ماشینتان کنید. گرمای هوا نیز در فرسودگی فیلتر تاثیر دارد و هرچه محیط گرم‌تر باشد فیلتر خودروی شما زودتر نیاز به تعویض پیدا می‌کند.

مطمئن‌ترین برند عرضه کننده فیلتر خودرو کدام است؟

شرکت ساکورا، سالیانه بیش از هفت میلیون قطعه فیلتر تولید می‌کند و فیلتر‌های ساخته شده در این شرکت به سبب کیفیت بالایی که دارند برای تمام انواع خودرو، از ماشین‌های مسابقه‌ای تا ماشین‌های سنگین، استفاده می‌شوند. در عین کیفیت بالای محصولات برند ساکورا، محصولات تولید شده توسط این کارخانه قیمت‌هایی اقتصادی دارند و از آنجایی که در اندونزی تولید می‌شوند هیچ تعرفه‌ اضافی روی قیمت آن کشیده نمی‌شود.

کارخانه ساکورا در ده سال گذشته موفق به کسب بیش از سی عنوان جایزه شده که از جمله این جایزه‌ها می‌توان به جایزه brand champion جهانی اشاره کرد.

فروش بالای محصولات برند ساکورا باعث شده که برخی از افراد سودجو، فیلتر‌های تقلبی و بی‌کیفیت را تحت عنوان فیلتر ساکورا به بازار عرضه کنند، بهتر است برای اطمیمنان از اصالت محصولی که خریداری می‌کنید، به نمایندگی‌های رسمی برند ساکورا رجوع کنید یا پیش از خرید کالا حتما از اصل بودن آن اطمینان حاصل بفرماییدو برای آشنایی با برند ساکورا می‌توانید به وبسایت کارخانه ساکورا رجوع کنید، همچنین می‌توانید با مشاهده ویدیو‌های تست کیفیت این فیلتر‌ها، از استاندارد بودن و بالا بودن کیفیت آن‌ها مطمئن شوید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد