آشنایی با انواع فیلتر ساکورا

0

آشنایی با انواع فیلتر ساکورا

آشنایی با انواع فیلتر ساکورا : در این مطلب در عین کسب اطلاعات به جهت آشنایی با انواع فیلتر ساکورا، به بررسی مزیت‌های محصولات این برند نسبت به سایر برند‌های موجود در بازار نیز خواهیم پرداخت. اساسا چهار نوع فیلتر اصلی در سیستم خودرو شما وجود دارد که شامل فیلتر تصفیه هوای کابین، فیلتر روغن، فیلتر هوای موتور و فیلتر بنزین می‌شود. شما باید با توجه به کارایی خودرو دست به انتخاب فیلتر مناسب بزنید.

از آنجایی که برند ساکورا در طی چهل و پنج سال گذشته همواره ارائه دهنده با‌کیفیت‌ترین فیلتر‌های خودرو بوده است، شما می‌توانید با شناسایی نیاز‌های خودرو خود و آشنایی با انواع فیلتر ساکورا، یک فیلتر خودرو از بین انواع فیلتر ساکورا انتخاب کنید که دقیقا متناسب با نیاز‌های خودرو شما باشد.

فیلتر‌های تولید شده توسط کارخانه ساکورا در چهار گروه اصلی، فیلتر هوا، بنزین، تصفیه هوای کابین و روغن تولید می‌شوند اما تعداد محصولات زیر‌شاخه‌ای انواع فیلتر ساکورا، به بیش از صد و پنجاه عنوان محصول می‌رسد. کارخانه ساکورا، به‌ اندازه‌ای روی برطرف کردن نیاز‌های مشتریانش حساس است، که برای برند‌های مختلف خودرو، انواع مختلفی از فیلتر ارائه می‌دهد، برای مثال کیت فیلتر ماشین‌های هوندا با کیت فیلتر ماشین‌های تویوتا متفاوت است.

در ادامه با بررسی مشخصات انواع فیلتر ساکورا، شما را در امر انتخاب کیت فیلتر مناسب برای ماشینتان یاری خواهیم داد، پیش از ادامه این مطلب، باید درباره نوع بنزین مصرفی، نوع روغن مصرفی، کاربری و سایر اطلاعات کلیدی خودرو خود اطلاعات کسب کنید.

انواع فیلتر ساکورا از لحاظ کیت و دسته بندی

کارخانه ساکورا تقریبا برای همه برند‌های ماشین کیت اختصاصی تولید کرده است. از جمله این برند‌ها می‌توان به هوندا، bmw، فورد، نیسان، سوزوکی، daf و isuzu اشاره کرد. این کیت‌ها با توجه به نوع موتور و کاربرد ماشین‌های تولید شده توسط هرکدام از این کارخانه‌ها تولید شده تا با برطرف کردن نیاز‌های خودرو شما، بازدهی آن را از هر حیث به بالاترین حد ممکن برساند.

مهندسان کارخانه ساکورا هنگام تولید انواع فیلتر ساکورا به دو نکته توجه می‎‌کنند، اول اینکه کاربری ماشین شما چیست و دوم اینکه چگونه می‌توان در عین استفاده از باکیفیت‌ترین ابزار، انواع فیلتر ساکورا را با اقتصادی‌ترین قیمت ممکن وارد بازار کرد.

به‌طور مثال طراحی فیلتر تصفیه هوای کابین خودرویی که در مناطق سردسیر بیشتر کاربرد دارد، با طراحی فیلتر تصفیه هوای کابین خودرویی که در مناطق گرم و پر گرد و خاک بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد متفاوت است. این طراحی منحصر به فرد، بازدهی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی خودروی شما را به بالا‌ترین حد ممکن می‌رساند.

فیلتر روغن خودرو

از انواع فیلتر ساکورا که برای تصفیه روغن خودروی شما طراحی شده است، می‌توان به مدل‌های c1829، c1160 و c2601 اشاره کرد. هرکدام از این مدل‌ها، کاربری مخصوص به خود را دارند. برای مثال فیلتر روغن c2601 برای موتور‌های دو هزار سی‌سی هایاما s7 مناسب‌اند در حالی که فیلتر روغن c1160 مناسب برای خودرو‌هایی مانند پرادو است و c1829 برای خودرو ماکسیما طراحی شده است.

وظیفه فیلتر روغن خودرو جلوگیری از ورود ناخالصی‌ها به موتور است. در اثر تمیز بودن روغن ورودی به موتور، موتور خودروی شما روان‌تر کار خواهد کرد. فیلتر روغن خودرو ساکورا، نسبت به سایر محصولات مشابه موجود در بازار، مقاومت بیشتری در برابر گرما و فشار هوای ایجاد شده ناشی از مکش موتور دارد.

فیلتر هوای خودرو

از انواع فیلتر ساکورا که برای جلوگیری از ورود گرد و خاک یا سایر اجسام خارجی به داخل ساختمان موتور خودرو طراحی شده است، می‌توان به مدل‌های RF4F13Z40 و A28590 اشاره کرد. هرکدام از این فیلتر‌ها مخصوص به انواع خاصی از ماشین‌ها طراحی شده‌اند، برای مثال A28590 طراحی شده تا از موتور خودرو‌هایی مانند توسان یا اسپورتیج محافظت کند، در حالیکه مدل RF4F13Z40 جانشین فیلتر هوای اصلی جنیون است. از جمله مشخصات ظاهری که نماینده منقضی شدن فیلتر هوای خودرو شما است، می‌توان به صدا خوردن موتور اشاره کرد.

فیلتر تصفیه هوای کابین

از انواع فیلتر ساکورا که به جهت افزایش بازدهی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی ماشین، جلوگیری از نشستن بخار روی شیشه خودرو، مانع شدن از ورود گرد و غبار به داخل خودرو و جلوگیری از پیچیدن بوی بد در خودرو هنگام استارت زدن طراحی شده است، می‌توان به فیلتر تصفیه کابین ساکورا، مدل CA28110 اشاره کرد. این فیلتر برای ماشین‌هایی مانند هیوندای آزرا و هیوندای سانتافه طراحی شده است.

مقاومت فیلتر‌های تصفیه هوای ساکورا در برابر گرد و غبار، یک سر و گردن بالاتر از سایر فیلتر‌های هوای موجود در بازار است و همین امر باعث افزایش محبوبیت این فیلتر‌ها شده‌ است. اگرچه این افزایش محبوبیت دردسر‌هایی هم داشته که یکی از آن‌ها ورود فیلتر‌های هوای تقلبی به بازار بوده.

اگرچه این فیلتر‌های تقلبی با قیمتی نسبتا ارزان‌تر در بازار عرضه می‌شوند اما طول عمر کم‌تری دارند و نمی‌توانند آنطور که باید هوای ورودی به کابین را تصفیه کنند. از علائم تقلبی بودن فیلتر هوای خریداری شده می‌توان به بخار گرفتن شیشه‌های خودرو یا پیچیدن بوی بد هنگام روشن بودن بخاری ماشین اشاره کرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد