طراحی سایت باشگاه ورزشی

0
طراحی سایت باشگاه ورزشی : امروزه اینترنت توانسته جایگاه ویژه‌ای را در زندگی افراد به خود اختصاص دهد. اینترنت به حدی برای افراد مهم شده است که برای هر کاری، از خواندن مطالب علمی گرفته تا خرید محصولات مورد نیاز خود، از اینترنت استفاده می‌کنند. به همین دلیل هم است که داشتن وب‌سایت برای هر کسب‌ و کاری به یک امر ضروری تبدیل شده است.

طراحی سایت باشگاه ورزشی

داشتن وب‌سایت برای هر کسب‌ و کاری به یک امر ضروری تبدیل شده و هر فردی که می‌خواهد به موفقیت دست یابد باید جایگاه خود را در اینترنت پیدا کند. باشگاه‌های ورزشی نیز درست همین‌طور هستند. یک باشگاه ورزشی برای اینکه بتواند خود را به افراد ورزش دوست معرفی کند، باید یک وب‌سایت حرفه‌ای داشته باشد. هر فردی که در این حوزه فعالیت می‌کند، باید اطلاعاتی در مورد طراحی سایت باشگاه ورزشی داشته باشد تا بتواند با طراحی سایت باشگاه ورزشی خود به موفقیت دست یابد. البته توجه داشته باشید که طراحی سایت، کار خیلی راحتی نیست و حتماً باید از متخصصین این حوزه کمک بگیرید. با این وجود، ما می‌خواهیم در این زمینه به شما کمک کرده و شما را به سمت طراحی وب‌سایت خود و دستیابی به موفقیت همراهی کنیم. با ما همراه باشید.

چه امکاناتی باید در یک سایت باشگاه ورزشی وجود داشته باشد؟

در طراحی سایت باشگاه ورزشی خود باید به این موضوع توجه داشته باشید که یک سایت مرتب با سهولت استفاده، تحویل کاربران خود دهید. بدین منظور که یک دسته‌بندی مشخص داشته باشید تا کاربران شما بتوانند خیلی راحت صفحه مورد نظرشان را پیدا کنند. در ادامه مطلب به شما می‌گوییم که یک سایت باشگاه ورزشی چه امکاناتی باید داشته باشد.

۱. داشتن صفحه اطلاعات مربوط به باشگاه

شما باید صفحه‌ای در سایت خود داشته باشید که حاوی اطلاعات تماس و نیز موقعیت مکانی باشگاه شما باشد. در این صورت، کاربر خیلی راحت می‌تواند با شما تماس حاصل کند یا اگر می‌خواهد به باشگاه مراجعه کند، می‌‌تواند از روی آدرسی که در سایت قرار دادید، موقعیت مکانی شما را پیدا کند. همچنین بهتر است ساعات کاری باشگاه را نیز در این صفحه قرار دهید تا مخاطبین شما بتوانند با توجه به برنامه‌های خود، زمان خاصی را تعیین و به باشگاه مراجعه کنند.

۲. داشتن صفحه معرفی باشگاه و مربیان

مهم‌ترین موضوعی که توجه کاربران را جلب می‌کند، صفحه درباره ما است. شما در این صفحه می‌توانید در مورد باشگاه ورزشی خود، رشته‌های ورزشی که ارائه می‌دهید، مدارک و گواهینامه‌هایی که در اختیار دارید، صحبت کنید. با وجود صفحه درباره ما در سایت باشگاه ورزشی شما، کاربران می‌توانند با دیدن پیشینه و سابقه باشگاهتان به شما اعتماد کرده و در ۹۰ درصد موارد به عضو دائمی باشگاه تبدیل خواهند شد.

همچنین در این صفحه، در مورد مربیان باشگاه خود نیز صحبت کنید. اطلاعات لازم را در اختیار مخاطبینتان قرار دهید. اجازه دهید تا آن‌ها بتوانند با آگاهی کامل و شناختن مربیان شما، مربی مناسب و مورد علاقه خود را انتخاب و در کلاس‌های او ثبت نام کنند.

 ۳. قرار دادن گالری تصاویر در طراحی سایت باشگاه ورزشی

تجربه ثابت کرده است که تصاویر می‌توانند تأثیر به سزایی در جذب مشتری داشته باشند! بنابراین، قرار دادن گالری تصاویر را نادیده نگیرید و صفحه‌ای را به تصاویر مربوط به نقاط مختلف باشگاه، تجهیزات و کلاس‌های مختلفی که در باشگاه برگزار می‌شوند، اختصاص دهید.

۴. داشتن بخش وبلاگ

بخش وبلاگ سایت را نادیده نگیرید. شاید تأثیری که مقالات در جذب مشتری دارند، هیچ روش دیگری نداشته باشد! صفحه‌ای را به وبلاگ سایت خود اختصاص دهید و در آن مقالاتی در رابطه با ورزش قرار دهید. در میان این مقالات، مطالبی در مورد رشته‌های ورزشی مختلف نیز قرار دهید و به معرفی رشته‌هایی بپردازید که در باشگاه خود ارائه می‌دهید. بخش وبلاگ، نه تنها می‌تواند باشگاه ورزشی شما را در بین مخاطبین محبوب سازد، بلکه گوگل نیز سایت شما را دوست خواهد داشت! گوگل سایت‌هایی را که فعال هستند و چیزی برای ارائه به کاربر خود دارند، دوست دارد. اگر شما بتوانید سایت مورد علاقه گوگل شوید، گوگل شما را بین نتایج اول جستجوی خود نمایش خواهد داد. بدین ترتیب، بازدید از سایت شما بالا می‌رود و افراد بیشتری در باشگاه شما ثبت نام می‌کنند.

۵. امکان ثبت نام در باشگاه و پرداخت شهریه به صورت آنلاین

با قرار دادن بخش ثبت نام و پرداخت هزینه در سایت باشگاه ورزشی خود، نه تنها شما در وقت خود صرفه جویی کرده و از شلوغی و هرج و مرج در باشگاه جلوگیری می‌کنید، بلکه کاربران شما نیز می‌توانند به راحتی و پیش از مراجعه به باشگاه، در کلاس مورد نظر خود ثبت نام کرده، شهریه را پرداخت کنند و با صرفه جویی در زمان خود، به باشگاه بیایند و به ورزش بپردازند.

دو نکته مهم در دیده شدن وب‌سایت شما!

۱. سئو و بهینه سازی سایت

سئو یا همان search engine optimization، به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. مهم‌ترین کاری که شما باید برای سایتتان انجام دهید تا کاربران بتوانند آن را مشاهده کنند، سئو می‌باشد! سئو، مجموعه کارهایی است که باید طبق قوانین و اصول گوگل انجام دهید تا گوگل، سایت شما را دوست داشته باشد و رتبه سایتتان را افزایش دهد. زمانی که رتبه سایت شما بالا برود، سایتتان در نتایج اول گوگل به نمایش درمی‌آید و درنتیجه کاربران و بازدیدکنندگان و اعضای دائمی باشگاهتان به شما می‌پیوندند.

۲. رعایت ریسپانسیو بودن در طراحی سایت باشگاه ورزشی

طراحی ریسپانسیو سایت به این معنی است که سایت شما در هر اندازه صفحه نمایشی، قابل دسترسی باشد. تمامی کاربرانی که از اینترنت استفاده می‌کنند، از طریق کامپیوتر به سایت شما دسترسی نخواهند داشت! سایت شما باید طوری طراحی شود که هم در صفحه نمایش کامپیوتر، ‌هم لپ تاپ، هم تبلت و تلفن همراه قابل نمایش باشد. بهتر است بدانید که اگر این ویژگی را در نظر نداشته باشید، کاربران زیادی را از دست خواهید داد!

سخن پایانی

با اینترنتی شدن زندگی تمامی افراد جامعه، همه کسب‌ و کارها باید به فکر حضور آنلاین خود باشند. باشگاه‌های ورزشی نیز از قاعده مستثنی نیستند! این زمینه کسب‌وکار نیز باید به طراحی سایت باشگاه ورزشی خود بپردازد تا بتواند در کار خود موفق شود. اما طراحی سایت، کار ساده‌ای نیست و باید موارد مهمی را در آن رعایت کرد. در این مقاله سعی کردیم مواردی که باید بدانید را برایتان عنوان کنیم. امیدواریم مطلب ما برایتان مفید بوده باشد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد