هزینه ساخت روف گاردن 

0

هزینه ساخت روف گاردن 

روف گاردن یا بام باغ سبز به دلیل زیبایی و داشتن مزایای زیاد، امروزه از محبوبیت بالایی در میان مردم برخوردار است. اما هزینه روف گاردن ساختن میتواند کمی بیشتر از آن چیزی باشد که شما تصور میکنید. البته در افزایش و یا کاهش هزینه ساخت بام باغ ها عوامل بسیاری موثر است که ما در این مطلب به تک تک آنها خواهیم پرداخت.

اولین مسئله ای که باید به آن توجه نمایید شرایط آب و هوایی می باشد که در آن قرار دارید. مسلما برای استفاده از پوشش های گیاهی و ساختن فضای سبز باید برخی عوامل را مد نظر قرار دهیم. نحوه ی آبیاری، نوع پوشش گیاهی یا درختچه ای که قصد کاشت بر روی روف گاردن دارید و مواردی از این دست.

هر یک از این موارد معمولا هزینه روف گاردن را متغیر می کند. مثلا زمانی که شما اقدام به ساخت روف گاردن می کنید باید به این مسئله توجه کنید که قصد دارید از چه نوع آبیاری برای ان استفاده کنید. آبیاری اتوماتیک یا قطره ای؟ هزینه آبیاری اتوماتیک در نگاه اول به نظرتان بالا می آید، اما می توانیم به صراحت بیان کنیم که این روش آبیاری نسبت به آبیاری قطره ای به صرفه تر است و هزینه روف گاردن را برای شما کمتر می کند.

یکی دیگر از مواردی که در ساخت روف گاردن مورد توجه است، نورپردازی فضای سبز می باشد. برای این که به روف گاردن خود نمای زیبایی دهید باید از این نورپردازی ها استفاده کنید. متاسفانه نورپردازی هزینه روف گاردن را بسیار بالا می برد. اما از طرفی جلوه ی خاصی به بام باغ شما خواهد داد.

بعد از این که اقدام به ساخت نمودید باید برای زیر سازی، کف سازی، و تجهیزات دیگر این بام های سبز هزینه های زیادی صرف کنید.

هزینه روف گاردن به صورت تقریبی

ما به صورت تقریبی در این قسمت هزینه های ساخت روف گاردن را برای شما شرح می دهیم. از جمله ی این هزینه ها استفاده از چراغ های LED برای نورپردازی است. این چراغها هزینه ای معادل ۲۰۰ هزار تومان به بالا دارند. علاوه بر آن شما می توانید از چراغ های فنی فضای باز استفاده کنید که هزینه آنها معادل ۱۵۰ هزار تومان تا ۴۰۰ هزار تومان می باشد.

نورپردازی بخش مهمی در ساخت باغ دارد از این رو می تواند یکی از موارد هزینه روف گاردن به شمار اید. اما انقدر هزینه ی هنگفتی باری شما به بار نمی آورد. که از استفاده آن صرف نظر نمایید.

چوب ترموود که معمولا برای ساخت آلاچیق، یا نصب بر روی دیوار و کف، یا باکس های گل مورد استفاده قرار می گیرند، دارای قیمتی معادل هرمتر مربع ۳۵۰ هزار تومان می باشد. این که از چه نوع چوب ترمو ای استفاده نمایید و ساخت کدام کشور باشد،  مسلما در هزینه روف گاردن تاثیر گذار خواهد بود.

با تمام این تفاسیر می توانیم بگوییم ساختن یک روف گاردن زیبا بر روی بام هزینه ای متفاوت خواهد داشت. آن هم بسته به نوع لوازمی می باشد که مورد استفاده قرار می دهید. مثلا از چه عایقی استفاده می کنید، قصد استفاده از چه گیاهانی دارید، طراحی روف گاردن شما به چه نحو است، نورپردازی پرنوری می خواهید یا کم نور و… همه ی این موارد هزینه روف گاردن شما را تغییر خواهد داد.

اما می توانیم به طول کل بیان کنیم که هزینه روف گاردن در هر متر مربع مبلغی بالای یک میلیون تومان خواهد داشت. حال بسته به متراژ بام و یا تراس خانه خود می توانید به صورت تقریبی حساب کنید که چقدر هزینه برای ساخت بام باغ لازم دارید.

مزایای ساخت روف گاردن بر روی بام

اگر بالا بودن هزینه روف گاردن را در نظر نگیریم، می توانیم به مزایای بسیار زیاد ساخت روف گاردن بپردازیم. مزایایی از جمله عایق حرارتی، افزایش عمر پشت بام، بهره برداری از فضای سبز در نزدیکترین محل به خود، ساختن محلی کاملا طبیعی برای استراحت، برداشت انواع محصولات گیاهی در این باغ و… .

شما می توانید با ساختن روف گاردن بر روی بام خانه های خود از اتلاف انرژی جلوگیری کنید. تصور کنید داشتن یک فضای سبز بر روی بام تا چه اندازه می تواند در تابستان از تابش نور مستقیم خورشید به سقف خانه جلوگیری نماید. این عمل باعث میشود تابستان خنکی داشته باشید. از طرف دیگر در زمستان نیز به دلیل روشن نمود ابزار حرارتی باعث می شود حرارت خانه از بین نرود و گرمای خوبی را به خانه منتقل کند.

از طرف دیگر ساخت روف گاردن در شهرهای بزرگ منجر می شود تا درختچه های سرسبز با جذب دی اکسید کردن محیط به تولید اکسیژن کمک زیادی نمایند. از این رو می توانیم به راحتی هزینه سنگین ساخت روف گاردن را نادیده بگیریم.

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید ویا به لینک هزینه ساخت روف گاردن مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد