طراحی سایت بهداشت و زیبایی

0

طراحی سایت بهداشت و زیبایی : سلامت و زیبایی، صنعت ۳۰۰ میلیارد دلاری، بر اساس تخمین های وزارت بازرگانی ایالات متحده، یکی از سریعترین رده‌های تجارت الکترونیک است که فروش آنلاین آن در سال ۲۰۱۶ به میزان ۱۷٪ افزایش یافت و به ۲۸ میلیارد دلار در کل جهان رسید.

طراحی سایت بهداشت و زیبایی

هماطور که از اسم آن پیداست زمینه‌ی فعالیت یک وب‌سایت بهداشت و زیبایی همواره بر معرفی محصولات بهداشتی و زیبایی، مقالات کارآمد در این زمینه و گاهی اوقات حتی به فروش محصولات بهداشتی و زیبایی نیز تاکید دارد.

در این نوع سایت‌ها مطالبی درباره‌ی چگونگی رعایت بهتر بهداشت فردی برای زنان و مردان و چگونگی زیباتر شدن از جمله زیبایی پوست، مو و ناخن و غیره با استفاده از راهکارهای موثر ارائه می‌شود.

افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند از جمله آرایشگران، وارد کنندگان محصولات بهداشتی و زیبایی، فروشندگان این زمینه و حتی نیز پزشکانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند خواه یا ناخواه به طراحی سایت بهداشت و زیبایی برای ارائه بهتر محصولات، خدمات و محتواهای خود نیاز پیدا می‌کنند.

سالن‌های ورزشی و مراکز تناسب اندام و همینطور کارشناسان تغذیه نیز می‌توانند در این گروه قرار گیرند.

تمام گروه‌های شغلی نامبرده می‌توانند به‌منظور جذب مشتریان بیشتر از طراحی سایت بهداشت و زیبایی استفاده کنند.

طرز کارکرد سایت‌های بهداشت و زیبایی

در این وب‌سایت‌ها معمولا دسته‌بندی‌های متفاوتی وجود دارد که در ادامه مطلب به برخی از آنها می‌پردازیم:

معرفی کالاهای موجود و خدمات ارائه شونده

ویدئو و پادکست‌های مرتبط

مباحث آموزشی

مقالات

تصاویر

مقایسه محصولات

برندهای برتر

قیمت محصولات و غیره

چه کسانی از وب‌سایت‌های بهداشت و زیبایی استفاده می‌کنند؟

علاوه بر افرادی که در ابتدای مقاله به آنها اشاره کردیم و با توجه به کار خود الزام استفاده از این وب‌سایت‌ها را داشتند افراد دیگری هم هستند که از این وب‌سایت‌ها برای خرید محصولات بهداشتی و زیبایی و یا یادگیری مباحث مرتبط در این زمینه برای رعایت بهتر بهداشت فردی خود و زیباتر شدن از جمله پوست، مو و ناخن خود استفاده می‌کنند و موارد استفاده از این سایت‌ها هیچ محدودیتی در جنسیت افراد ندارد.

فواید طراحی وب‌سایت‌های بهداشت و زیبایی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فراگیر شدن آن، دیگر پیشرفت کسب‌و‌کارها به روش سنتی و قدیم کار بسیار مشکلی است. بنابراین افراد و صاحبان کسب‌ و کارها سعی می‌کنند با به‌روز کردن فعالیت‌های خود به تدوام و پیشرفت آن بپردازند. به عنوان مثال، صاحبان کسب‌ و کارهایی همچون در زمینه‌های بهداشت و زیبایی برای ارتقا کسب‌وکار خود اقدام به طراحی وب‌سایت در زمینه‌ی شغلی‌شان می‌کنند. از این رو می‌توانند فروش محصولات خود را بالاتر ببرند، بیشتر از پیش در بازار رقابتی خود شناخته شوند و تدوام فعالیت خودشان را تضمین کنند.

موارد مورد استفاده در سایت‌های بهداشت و زیبایی

سلامت مو

در خصوص چگونگی مراقبت از مو، راهکار‌های جلوگیری از ریزش مو، انواع رنگ‌های مو، استفاده از ماسک‌های ترجیحا گیاهی، باید و نبایدهای غذایی، انواع شوینده‌ها، نحوه‌ی شستشو، نحوه‌ی خشک کردن، نحوه‌‌ی براشینگ مو و … صحبت می‌کند.

سلامت پوست

در خصوص انواع پوست‌ها و مراقبت‌های لازم از آن، تهیه ماسک‌‌های مناسب با نوع پوست خود، راه‌های جلوگیری از پیری پوست، کرم‌ها و محافظت کننده‌های پوستی، آبرسانی پوست و موارد دیگر نوشته می‌شود.

سلامت ناخن

در خصوص سلامت و زیبایی ناخن، استحکام ناخن، نگهداری از آن و موارد مرتبط با آن صحبت می‌شود.

بهترین برندهای آرایشی و زیبایی

در این مورد بهترین برندهای آرایشی که کمترین عوارض را دارند باید به کاربران معرفی شود.

از کجا شروع کنیم؟

اولین اقدام برای طراحی سایت تهیه دامنه متناسب با کسب‌وکارتان است. سپس باید اقدام به تهیه هاست و میزبان مناسب برای سایت خود کنید. در تهیه پنل برای سایت باید حجم مطالب، تصاویر و کلیه فایل‌هایی که در سایت قرار داده خواهد شد را پیش‌‌بینی کنید و فضای لازم برای میزبانی و پهنای باند کافی را در نظر داشته باشید.

اگر سایت شما تنها جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد از قالب‌های سایت استاتیک استفاده کنید، اما اگر در سایت خود قصد فروش محصول یا خدمات‌تان را دارید باید از قالب‌های فروشگاهی و داینامیک استفاده کنید.

برای طراحی سایت، شما می‌توانید از قالب‌های آماده استفاده کنید و یا قالب مخصوص خودتان را طراحی کنید.

زیبایی ظاهری و بصری سایت از اهمیت بسیاری برخوردار است. به همین منظور شما می‌توانید از طراحان گرافیک کمک بگیرید. نکته مهم دیگر استفاده از عکس‌های زیبا و با کیفیت است. استودیوهای تخصصی عکاسی تبلیغاتی و صنعتی می‌توانند برای تهیه عکس‌های با کیفیت، به شما کمک کنند.

تولید محتوای متناسب و تخصصی نکته‌ایست که هیچ‌گاه نباید آن را نادیده بگیرید. حتی بعد از طراحی و بهره‌برداری از سایت نیز، اگر که بخواهید سایت‌تان پویا و به ‌روز باشد و همیشه در رده‌های برتر موتورهای جستجو قرار بگیرد به تولید محتوای با کیفیت و براساس سئو نیاز خواهید داشت.

در مورد تمام سایت‌ها برای گروه‌های مختلف مشاغل، رعایت صداقت حرف اول را می‌زند که این مسئله برای سایت‌های بهداشت و زیبایی بسیار با اهمیت و غیرقابل اغماض است. زیرا با سلامت و زیبایی جامعه در ارتباط است.

یکی از محسنات طراحی ‌سایت بداشت و زیبایی این است که شما می‌توانید به راحتی از نظرات مشتریان و مصرف‌کنندگان محصولات‌تان مطلع شوید و از آن برای ارتقای کارتان استفاده کنید. با فعال بودن بخش نظرات کاربران در سایت، این امکان را به مشتریان خود می‌دهید تا بعد از تجربه استفاده از محصول شما، به راحتی نظرشان را ثبت کنند. این تعامل با مشتریان، هم در ارتقای سطح کیفی کار شما مؤثر است و هم باعث ایجاد حس اعتماد برای مخاطبان‌تان می‌شود.

برای طراحی سایت بهداشت و زیبایی شما می‌توانید شخصاً اقدام کنید یا از یک تیم حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید. رعایت اصول دیجیتال مارکتینگ و طراحی و ساخت اصولی وب‌سایت باعث می‌شود تا سایت شما از تعداد بازدیدکننده مناسب برخوردار شود و همچنین در نظر کاربران از اعتبار بیشتری بهره‌مند شود.

درواقع داشتن وب‌سایت به تنهایی کافی نیست، بلکه با رعایت یک سری اصول و قواعد تخصصی، شما ‌می‌توانید از سایت‌تان درآمد قابل توجهی کسب کنید.

یکی از خدماتی که می‌تواند در یک سایت بهداشت و زیبایی قرار بگیرد امکان دریافت مشاوره از متخصصان مربوطه به صورت آنلاین برای راهنمایی مشتریان است تا بتوانند محصول متناسب با نیاز خود را به‌ درستی انتخاب کنند. با قرار دادن این امکان در سایت قطعا مشتریان با اطمینان بیشتری به استفاده از محصولات شما ترقیب می‌شوند.

اگر سایت بهداشت و زیبایی شما به دو یا چند زبان ارائه شود می‌توانید بازار هدف خود را حتی فراتر از مرزهای کشور گسترش دهید.

نتیجه گیری

در پایان فراموش نکنید که طراحی سایت بهداشت و زیبایی دیگر یک میانبر برای فعالان این صنعت نیست، بلکه از ملزومات بقا و رشد، در این دهکده جهانی رو به گسترش است. فقط کافیست تا تصمیم خود را به حضور مؤثر در دنیای دیجیتال امروزه بگیرید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد